BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk

Patch installationens problem gick att komma runt ganska lätt.. Patchen i sej var inge vidare... Ok att In Game Browstern blev kanon men har fortfarande problemet med att jag kastats ur till windows lite då och då!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som stör sig på att texten man skickar till varandra har samma färg som de fasta kommandona man "shoutar" via "Q" knappen (default)? Det är svårt att lägga märke till skriven text när alla skriker "hoppa in, kom igen kom igen kom igen" hela tiden. Därav missar man ibland viktig info. Det är iaf ett mindre störningsmoment men tillräckligt för att de borde ha tänkt på det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Någon mer än jag som stör sig på att texten man skickar till varandra har samma färg som de fasta kommandona man "shoutar" via "Q" knappen (default)? Det är svårt att lägga märke till skriven text när alla skriker "hoppa in, kom igen kom igen kom igen" hela tiden. Därav missar man ibland viktig info. Det är iaf ett mindre störningsmoment men tillräckligt för att de borde ha tänkt på det.

ja med tanke på att spelet är riktat mot multiplayer. men man kan säkert ändra färgen nånstans bara att kolla runt i mappen

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk

KAN NÅGON HJÄLPA MIG MED PATCHEN!
ARRRR JAG BLIR ARG!
Jag får bara "Updateringen misslyckades" !

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
KAN NÅGON HJÄLPA MIG MED PATCHEN!
ARRRR JAG BLIR ARG!
Jag får bara "Updateringen misslyckades" !

Prova utan crack?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Prova utan crack?

Jag har det beställt från CDWOW.com.
Bara för något är fel på spelet behöver man inte köra pirat verision.
Det där gjorde mig bara ännu mer sur!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

för er som får patching faild, ni kan ju testa dehär sättet.
http://www.bfcentral.se/forum/showthread.php?t=7857&page=1&pp...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylotec
ja med tanke på att spelet är riktat mot multiplayer. men man kan säkert ändra färgen nånstans bara att kolla runt i mappen

Hmm jag tror inte det är så enkelt faktiskt...tycker iaf att de kan fixa det till nästa patch

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Patchen gick bra att installera, MEN spelet har låst sig två ggr idag så att jag har fått reseta datorn. Jag vet inte om det har med patchen att göra men det hände aldrig innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
för er som får patching faild, ni kan ju testa dehär sättet.
http://www.bfcentral.se/forum/showthread.php?t=7857&page=1&pp...

Får det inte att funka

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att installera patchen, prova att ladda hem denna http://www.213.dk/Bf2patch.zip. Zippa upp den i din BF2 katalog och kör patch.exe.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 \ Ryzen 3700X \ be quiet! Pure Rock 2 \ MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI \ ASUS Radeon RX 5700 XT TUF GAMING OC \ Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 \ Crosair RM 750X V2 \ Kingston A2000 SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sec
Ni som har problem med att installera patchen, prova att ladda hem denna http://www.213.dk/Bf2patch.zip. Zippa upp den i din BF2 katalog och kör patch.exe.

ska prova detta
EDIT: Det funkade bra

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

funkade fint för mig med.. de verkar faktiskt ha lyckats fixa browsern, funkar fint för mig fan

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag kan med glädje säga att förmodligen kommer "revivefusket" lösas genom att ge max 3 revives per spawn, samt att ea rensar ut fuskare ett par ggr i månaden. Säg gärna till om andra tänkbara lösningar på fusket så ska jag vidarebefodra det.

Permalänk

jävla buggpatch =/ uppdaterar serverlistan och det fungerar 1 gång men sen händer inget när man gör de fler gånger......suuuuger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa
Jag kan med glädje säga att förmodligen kommer "revivefusket" lösas genom att ge max 3 revives per spawn, samt att ea rensar ut fuskare ett par ggr i månaden. Säg gärna till om andra tänkbara lösningar på fusket så ska jag vidarebefodra det.

Nej fy fan, 3 revives per spawn, det suger juh. Men man kanske kan köra "max tre revives på samma spelare per spawn".

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man "crackar" spelet med nya patchen.
ja, jag har köpt spelet men har ingen dvd-rom

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Gör en clone och kör med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Gör en clone och kör med den.

hur gör man det?

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

jag kör med ett mini-image, slipper en stor klumpig 2gigs image som bara tar plats, å man vill ju inte slita på bf2-skivan minns inte vart jag drog ner mini-imaget dock, men google has the answers.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
för er som får patching faild, ni kan ju testa dehär sättet.
http://www.bfcentral.se/forum/showthread.php?t=7857&page=1&pp...

Funkade perfekt för mig

Har dock fortfarande ett problem som jag har haft ett tag innan jag installerade patchen. Blir kickad av punkbuster hela tiden
Håller på att uppdatera punkbuster. Får se om det hjälper.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Funkade perfekt för mig

Har dock fortfarande ett problem som jag har haft ett tag innan jag installerade patchen. Blir kickad av punkbuster hela tiden
Håller på att uppdatera punkbuster. Får se om det hjälper.

Jag hade problem med pb men efter uppdateringen där så funka det fint , inga som helst problem här inte..

En annan sak , verkade ej bli så mycket spel igår kväll ? Nån som vill lir anu eller senare sen ? Meddela bara var o när ??

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
jag kör med ett mini-image, slipper en stor klumpig 2gigs image som bara tar plats, å man vill ju inte slita på bf2-skivan minns inte vart jag drog ner mini-imaget dock, men google has the answers.

Kan det vatt här?

http://gentlemens.se/forums.php?m=posts&q=23

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
för er som får patching faild, ni kan ju testa dehär sättet.
http://www.bfcentral.se/forum/showthread.php?t=7857&page=1&pp...

Tack för tipset. Nu gick det äntligen att installera patchen.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Kan det vatt här?

http://gentlemens.se/forums.php?m=posts&q=23

perfekt. den fungerade klockrent. Provade en liknande tidigare fast den fungerade inge vidare..

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
perfekt. den fungerade klockrent. Provade en liknande tidigare fast den fungerade inge vidare..

Hur fungerar mini grejen? var inte direkt nagon info fil med.

(edit) okey med Daemon tools, gar det kora med den ny patchen utan skiva da? Vara tvingad att ha i skivan ar ju ren idioti.

(edit2) funkade skit bra, ar det lagligt att ha mini image?(inte for jag bryr mig, men kul att veta)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa
Jag kan med glädje säga att förmodligen kommer "revivefusket" lösas genom att ge max 3 revives per spawn, samt att ea rensar ut fuskare ett par ggr i månaden. Säg gärna till om andra tänkbara lösningar på fusket så ska jag vidarebefodra det.

Nej absolut inte. Som någon ovan sa så vore det mer händigt med max 3-4 revives på samma spelare/spawn. Frågan är om det stoppar fuskare ändå, har de bara tålamod och är lowlife nog så kan de fortfarande fuska fast att det tar längre tid. Man skulle även kunna tänka sig en tidsfördröjning för en revive, typ 20-30 sek innan en upprepning är möjlig.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Nej för fan ingen tidsfördröjning på elchocks mojängen, skulle förstöra oerhört mycket.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Nej för fan ingen tidsfördröjning på elchocks mojängen, skulle förstöra oerhört mycket.

Mmjo det hade det nog, bättre med visst antal på samma spelare/spawn i så fall.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gismozthebear
Jag hade problem med pb men efter uppdateringen där så funka det fint , inga som helst problem här inte..

En annan sak , verkade ej bli så mycket spel igår kväll ? Nån som vill lir anu eller senare sen ? Meddela bara var o när ??

Det hjälpte inte nånting

FELET

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-