Roligaste sättet du förstört datorprylar?

Permalänk
Medlem

Roligaste sättet du förstört datorprylar?

Visste inte riktigt var jag skulle sätta denna men eftersom det är vilka datorprylar som helst så.

Hur är det roligaste sättet du förstört en datorpryl?

Jag kommer ihåg när jag "praktiserade" på min mammas gamla jobb. Jag fick förstöra 3 hårdiskar. Två med slägga och en med en liten truck :D. Det var kul. Men sen ångrade jag att jag inte behållt hårddiskarna istället

EDIT: Jag vet att det är en förfärlig synd att förstöra komponenter men alla är ju inte syndfria

Permalänk
Medlem

Hmm, förstör diverse el-produkter nästan varje dag på mitt jobb, vare sig med slägga, yxa eller truck, finns lite alternativ Roligaste var när vi var några som "råkade" kasta en 42" plasma i marken när en säljledare gick förbi, bästa var ju att han inte höjde ett ögonbryn

Permalänk
Avstängd

Hände en gång att mitt moderkort gick sönder då jag slog på chassit efter en lite förlust i cs
som tur var gick det på garantin och jag fick ett nyare och bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Hmm, förstör diverse el-produkter nästan varje dag på mitt jobb, vare sig med slägga, yxa eller truck, finns lite alternativ Roligaste var när vi var några som "råkade" kasta en 42" plasma i marken när en säljledare gick förbi, bästa var ju att han inte höjde ett ögonbryn

Kunde du inte gett den till mig istället

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Hände en gång att mitt moderkort gick sönder då jag slog på chassit efter en lite förlust i cs
som tur var gick det på garantin och jag fick ett nyare och bättre

Vad skall vi lära oss av detta: Lev ut dina aggretioner när du spelar fps-spel

Permalänk
Medlem

Skulle lattja med en polares flickväns dator, pillade lite på brytaren bak på nätagget. POFF sa det. Sen spenderade jag 2-3 veckor att försöka ordna en ny dator till henne.

Vad som gör det hela roligt var polarens min och reaktion efteråt när jag sa att "nej, den där kommer inte gå igång igen". Priceless..

eller ja, det kostade mig 200:- och lite jobb att få ihop en ny dator till henne som i slutändan inte funkade så bra alls.. Fortfarande lite komiskt när jag tänker på det.

( datorn var nått riktigt gammalt as, p100 eller liknande. )

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Det roligaste sättet om prylarna funkar är att plocka ner tex. en hårddisk så mycket det går för att sedan plocka ihop den ingen. Spännande att se om den funkar sen
Om prylarna inte funkar, ja då plockar man isär dom iaf

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk

Jag slängde min bärbara i golvet och sedan lade jag den i badkaret och fyllde på vatten, jag hade fått datakrash och skivan med Windows hade gått sönder som vanligt, sen boxade jag på skärmen så att den vek ner sej helt. Jag hade lite problem med att förklara exakt vad som hade hänt till försäkringsbolaget, ööh min son spillde vatten och drog den i sladden liksom. Men det gick och jag fick en ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sveenbugarns
Jag slängde min bärbara i golvet och sedan lade jag den i badkaret och fyllde på vatten, jag hade fått datakrash och skivan med Windows hade gått sönder som vanligt, sen boxade jag på skärmen så att den vek ner sej helt. Jag hade lite problem med att förklara exakt vad som hade hänt till försäkringsbolaget, ööh min son spillde vatten och drog den i sladden liksom. Men det gick och jag fick en ny.

HAHAHAHA priceless!!!!

jag och en polare skulle kolla hur många yxsslag en motorola mobil klarade (det var en gammal modell)

så vi pluckade fram gamla ved yxan och hackade på, tror vi fick 4 eller 5 slag

Visa signatur

one shot, two kills :)

Permalänk
Medlem

En annan rolig sak är att plocka bort saker på moderkortet (med lite våld ) tills datorn på något sätt hänger sig eller dör

Permalänk
Hedersmedlem

Motviktstruck på runt 3,5 ton

3,5" diskar går att konvertera till 2,5" om man har rätt teknik

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Re: Roligaste sättet du förstört datorprylar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Hur är det roligaste sättet du förstört en datorpryl?

För tio år sedan fanns ett utbildningsföretag i Malmö där eleverna som sista uppgift fick slå sönder en PC med slägga. Allt för att inte ha någon respekt eller rädsla kvar för tekniken. Ska enligt en kompis som gick där varit hur kul som helst.

Permalänk
Medlem

Hmmm !

JA det absolut roligaste sättet att slakta skärmar på är att SKJUT sönder dem.

En fet cal .12 slugg från en spas 12 e fint, eller dra nån .45 'a .

HAr skjutit sönder många skärmar å nåra lådor me, dock jobbigt att plocka upp allt skit från skjutvallen efteråt.

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

körde över mitt gamla PS2 med en Strf90, blev mos...

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
körde över mitt gamla PS2 med en Strf90, blev mos...

Otippat

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Motviktstruck på runt 3,5 ton

3,5" diskar går att konvertera till 2,5" om man har rätt teknik

hahaha , ja eller hur

Permalänk
Medlem

Kast med liten dator är ju en klassiker på nollningen,
koppla 230V till IC-kretsar och se vilken modell som smäller högst är också en rolig hobby

Visa signatur

Tack, ni svenska vakttorn. Med plutonium tvingar vi dansken på knä. -Riket
BET KINDCHEN BET, MORGEN KOMMT DER SCHWED [German lullaby]

Permalänk
Medlem

min dator började hacka och bete sig konstig och skrotet var ju kanske då 5 år gammalt så jag tog bilen körde ut till ikea i malmö och på parkeringen kom jag upp i ca 70 km/h då jag slängde ut burken genom dörren haha rätt fräckt faktiskt sen körde jag bara därifrån...

p.s dagen efter beställde jag en helt ny dator...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra ett datorchassi en gång. Och dum som man var ville jag inte fixa distanser så det fick bli träbitar :D. Sen när jag skulle skruva fast det så använde jag en skruvdragare för att skruva dit skruvarna, utan förborrning. Jag slant och förstörde moderkortet. Finns en tråd här om det.
I och för sig så var det inte ett roligt sätt. Ville lipa efteråt

Permalänk
Hedersmedlem

Processorn överlevde dock.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

Hahahaha dagens

Permalänk
Medlem

Åhh... Jag som ska skaffa ny skärm, kanske det där inte var världens bästa men går väl att köra med mitt nya 6800GT som har dual DVI med adapter eller något (PS. du har skrivit svardet_i_skamen och missat ett r... DS.)

Det enda jag lyckats förstöra är nog en mus då knappen gick av och flög iväg rätt långt... o_O

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är du allvarlig? Den första bilden ser inte verklig ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Jag skulle göra ett datorchassi en gång. Och dum som man var ville jag inte fixa distanser så det fick bli träbitar :D. Sen när jag skulle skruva fast det så använde jag en skruvdragare för att skruva dit skruvarna, utan förborrning. Jag slant och förstörde moderkortet. Finns en tråd här om det.
I och för sig så var det inte ett roligt sätt. Ville lipa efteråt

hade jag gjort det hade jag lipat:) både länge och väl.

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
hade jag gjort det hade jag lipat:) både länge och väl.

Det var som tur var bara en p2:a om jag har rätt för mig. Kanske tillochmed en p1:a.

Det är konstigt när jag tänker på det att vi aldrig har haft en AMD. Alltid pentium. Konstigt.

Permalänk
Medlem

Brände sönder farsan ADSL modem förut. Kopplade in lite för stark adapter .
Fast han blev inte så arg, han fick ju köpa nytt för morsan.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |