Permalänk
Medlem

ADSL med fast IP

Någon som vet nån ADSL-leverantör som erbjuder ADSL med fast IP-adress?

Permalänk

du kan ju göra din adsl anslutning fast ip i nätverkskort inställningarna så inga andra snor ipt

Eller varför inte bara fixa en router så är de fast ip!!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
du kan ju göra din adsl anslutning fast ip i nätverkskort inställningarna så inga andra snor ipt

Eller varför inte bara fixa en router så är de fast ip!!

Det blir inte fast ip för det. Med en dynamisk ip kan du få ett nytt ipnummer då bootar om burken eller routern, med ett fast ip får du hela tiden samma ip av DHCP:n (eller har satt det själv). det fungerar inte att göra som du säger mao.

Tillbaka till huvudfrågan då.
Har för mig att man kan beställa fast IP av BBB om jag inte missminner mig, detta på deras ADSLtjänst. Sen brukar det finnas lite lokala leverantörer som kan erbjuda fast ip, t ex

Permalänk
Hedersmedlem

Vattenfall har det tror jag.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

universal telecom har fast ip på sitt ADSL

www.uvtc.com

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem

adamo och universal telecom har jag ett visst minne av att de säger sig ha fast ip, du får kolla på deras hemsida.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

BBB har det som tilläggstjänst.

Permalänk

Varför måste du ha fast IP, duger en en dynDNS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Det blir inte fast ip för det. Med en dynamisk ip kan du få ett nytt ipnummer då bootar om burken eller routern, med ett fast ip får du hela tiden samma ip av DHCP:n (eller har satt det själv). det fungerar inte att göra som du säger mao.

Iofs OT men ändå bra att klargöra. Fast IP är när man ställer in adressen inklusive alla parametra på datorn. Alla lägen när man inte gör detta utan har datorn inställd på att automatiskt få sig tilldelad en IP-adress är att betrakta som dynamiskt tilldelade även om man alltid får samma adress. Exemplet med att DHCP-servern aalltid delar ut samma adress innebär alltså inte fast IP-adress utan reserverad IP-adress.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte