Permalänk
Medlem

IR-överföring

Hej!
Kan man inte skicka bilder via IR från en Sony Ericsson till en Nokia?
Jag har en Nokia 5100 och syrran har en Sony Ericsson T68i. När hon försöker skicka en bild via IR till mig så ansluter den först och sen skickar den och sen kommer ett felmeddelande: "Överföringen misslyckades. Försök igen."
Den ansluter ju, men kan inte skicka den...

Visa signatur

///Johannes

Permalänk

Det går mellan en del. Min polare har den där Nokia mobilen med konstiga tangenter Och jag har en SE T610 och det funkar.

Permalänk
Hedersmedlem

5100/6100/7210/6610 m.fl. kan inte ta emot bilder via IR såvida det inte är en IR-port som är kopplad till en dator. Det enda man kan skicka via IR till/från en av dessa är kontakter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
5100/6100/7210/6610 m.fl. kan inte ta emot bilder via IR såvida det inte är en IR-port som är kopplad till en dator. Det enda man kan skicka via IR till/från en av dessa är kontakter.

Okej.. tack, då slipper jag sitta och testa nu då... men d var ju lite klantigt av nokia att göra en sån IR.. de flesta vill ju kunna göra så mycket som möjligt med den..

Men om man köper en kabel till datorn, då kan man ladda över bilder från datorn va? via Nokia PC Suite lr vad det heter..?

Visa signatur

///Johannes

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grodo
Men om man köper en kabel till datorn, då kan man ladda över bilder från datorn va? via Nokia PC Suite lr vad det heter..?

Jupp, en kabel eller IrDA-adapter är det som behövs för att ladda över bilder till telefonen. Pc-suite krävs också, men det kan man ladda ner gratis från nokias hemsida, om man inte fick med det när man köpte telefonen.

Permalänk
Medlem

hmm ett och ett halvt år senare.. Men iaf IrDA-adapter via USB fungerar inte enligt Nokia. Hade dessa problem själv.