Hur ser jag om mitt moderkort stöder pci gf kort??

Permalänk

Hur ser jag om mitt moderkort stöder pci gf kort??

Hur tar man enklast reda på det??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

programet sisosoft sandra är bra

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Avstängd

PCI eller PCI-E?

alla stöder PCI grafikkort, men har du redan ett AGP grafikkort så kan du inte sätta in ett PCI-E utan får då nöja dig med ett PCI.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zamyzta
PCI eller PCI-E?

alla stöder PCI grafikkort, men har du redan ett AGP grafikkort så kan du inte sätta in ett PCI-E utan får då nöja dig med ett PCI.

Utveckla jag fatta noll )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du vill ha vanliga pci kort om jag förstår din andra tråd rätt och det stödjer ditt kort aldelessäkert

men köp nu inte pci-e

/kale

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
du vill ha vanliga pci kort om jag förstår din andra tråd rätt och det stödjer ditt kort aldelessäkert

men köp nu inte pci-e

/kale

Vad är men köp nu inte pci-e?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det finns olika pci det finns "vanliga" pci och pci express men eftersom du har agp på ditt moderkort så är chansen väldigt liten att du har pci-e, så det du ska kolla efter är pci

/kale

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Utvecka din svenska lite grand så att vi kan förstå vad som är ditt problem blue eyed devil.

Vad som är säkert är att om du använder ett AGP grafikkort nu så stödjer INTE ditt moderkort de nya grafikkorten med PCI-E (PCI Express).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beelzi
Utvecka din svenska lite grand så att vi kan förstå vad som är ditt problem blue eyed devil.

Vad som är säkert är att om du använder ett AGP grafikkort nu så stödjer INTE ditt moderkort de nya grafikkorten med PCI-E (PCI Express).

Jag har svag form av dyslexi inget jag kan rå för.
Men tror mig jag försöker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, förlåt isåfall ;/

Permalänk
Medlem

Enligt profilen har du ett 9800, det kortet finns bara till AGP så du har inte PCI-Express. Vanliga PCI grafikkort är bara intressant om du behöver det för att driva fler än 2 skärmar.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Enligt profilen har du ett 9800, det kortet finns bara till AGP så du har inte PCI-Express. Vanliga PCI grafikkort är bara intressant om du behöver det för att driva fler än 2 skärmar.

Tack så med andra ord kan man inte köra agp på ett mobo som tödjer pci-e??
Utan bara pci-e?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil
Utan bara pci-e?

Helt rätt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil
Utan bara pci-e?

Precis. Vill du ha en ännu enklare förklaring så skulle man kunna säga att portarna, alltså kontakten på moderkortet där du sätter i grafikkortet, ser olika ut mellan AGP och PCI-e. Ett AGP-kort passar inte i en PCI-e port, och vice versa.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Är det mycket snabbre överföring via pci-e eller vad är det som skiljer?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

dubbelt så snabb överföring. dock är det inte så stor skillnad i praktiken, men i teorin gör en PCI-E 4gb/s överföring, medans agp8x endast klarar 2.1gb/s.

Visa signatur

Jag är Underbarnet