Xerox XA7.17 bilden buktar innåt????

Permalänk

Xerox XA7.17 bilden buktar innåt????

JA som topic lyder jag har fått min nya TFT och första nånsin

men bilden buktar innåt och jag får inte till den alls provat allt men i menyn för skärmen finns inget alternativ för att kunna ändra det och räta ut bilden.

ska det vara så??

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Kanske är för att du är van att bilden buktar utåt som dom gör på dom vanliga CRT skärmarna?

Permalänk

så det är därför?
som jag upplever den innåt?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Förmodligen är det som Lunna säger. Ta en kompis eller arbetskamrat till skärmen och be om deras åsikt om du tror att den är "sne"

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

hade samma problem förut, och det är som Lunna säger: det är inbillning. Släpper efter några månader.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk

OKi ja får väl vänja mig vid den för bilden är annars fantastisk stor (upplever) spelade far cry igår ingen skugga när man roterar eller "sveper" över skärmen för det är väl en skugga man vill slipa när man spelar .

hlet fantastisk att titta på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe, klassiskt fenomen när man går från CRT till TFT, en CRT förvränger ju bilden nåt så hemskt i jämförelse..

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

bara jag sitter framför min polares crt med plant bildrör tycker jag att det ser helt fel ut

/Kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Det enklaste är väl att ta en linjal, papper eller annat rakt o lägga längs med bilden så ser du om den är rak eller inte.

Permalänk

ja jädrans ser så ut tackar så mycket slipper lämna in den för att det ser "fel" ut hehehehe

tackar o bockar

Visa signatur