Permalänk
Medlem

På LAN och datorn funkar inte!

Jag köpte en ny dator i våras (se sign.) och den har funka bra, tills nu. När jag suttit ett tag stänger den av sig själv och försöker man starta den direkt efter går den bara någon sekund. VÄntar man lite så startar den och funkar olika länge, sedan lägger den av igen. Jag har ett 400 W nätaggregat men jag läste en recension här på swec och där stod det att det var ett klent aggregat. Vad kan det vara för fel?

Visa signatur

MSI K8N-e Neo4 Platinum Edition, AMD Athlon 3000+ 1,8 GHz "Winchester", TT Big Typhoon, 1024 MB Corsair Value S, Leadtek 6600 GT TDH 128 MB, Zalman VF-700 AlCu, 200 GB Seagate + 250 GB Western Digital + 320 GB Seagate, Aspire X-Infinity

Permalänk

vad är det för agregat ?

Permalänk
Medlem

Låter som om något blir varmt..

Permalänk
Medlem

jag håller med grantopp, nätagget ska driva runt det där utan problem, sitter med nästan identiskt system och 380w, inga som helst problem!

Permalänk
Medlem

Men det är inte alltid watten som räknas... Nätaggregatet är det som följer med det chassit som recenseras här: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040930_aspire_x...
Är det något som blir varmt så är det hårddisken, men kan det göra att datorn stänger av sig?

Visa signatur

MSI K8N-e Neo4 Platinum Edition, AMD Athlon 3000+ 1,8 GHz "Winchester", TT Big Typhoon, 1024 MB Corsair Value S, Leadtek 6600 GT TDH 128 MB, Zalman VF-700 AlCu, 200 GB Seagate + 250 GB Western Digital + 320 GB Seagate, Aspire X-Infinity

Permalänk
Avstängd

Blev så för en kompis med, drog ut nätverks kabeln och då funkade den fint :S
så fort man satte in den stängde den av sig efter nån minut...
virus eller liknande?

Permalänk
Medlem

det visade sig att det var huvudströmkabeln till moderkortet som satt löst så det är fixat nu. Dessvärre försvann en Windowsfil när jag satte i den så jag fick formatera om datron.

Visa signatur