Permalänk
Medlem

Vilken Boxer box ska jag köpa ?

Permalänk
Medlem

Det finns en box vars namn jag inte kommer ihåg som kan ha 2 Digitalkort i sig. dvs du kan ha både Kanal Digital och Viasat på samma box.. Den är snabb och smidig med.

Men va i helsike heter den? : /

Permalänk
Medlem

Jag har en Force 530-T. Den är helt ok, men hårddisken kunde varit lite mer..."användarvändlig".

Permalänk
Medlem

Emitors Smartbox T10 är ett bra å billigt alternativ för dom fria kanalerna.

Visa signatur

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem

Dilog är finfin

Fanns inte där, men den är jävligt fin/bra hursomhelst

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Har en Thomson DTI 2000, den är nog mest basic man kan få

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Har en Thomson DTI 2000, den är nog mest basic man kan få

Nja, vi har en av dom första comhem boxarna så den är nog mera basic, min morsa fattar till och med den...:P

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Force 320T eller Dilog är det som gäller, jag skulle tagit Force.
Akta dig för Thomson och Sagem, riktigt jävla skräp.

Permalänk
Medlem

Annars force 320 tror jag den hette, kosta 690:- på expert innan i sommras enkel och bra.

Permalänk
Medlem

Jag har också en Force 530-T.
Den funkar fint men den är för seg enligt mig.
Gillar heller inte timeshift-funktionen. Blir struligt när man spolar ibland och den vill inte stanna där man vill utan fortsätter gärna ett par minuter längre.

Permalänk
Medlem

Finns bara en box som man vill ha en DREAMBOX !

vad kan man göra med en Dreambox?

1. Se på Tv.
2. Lyssna på Radio.
3. Lagra all din musik digitalt (mp3).
4. Spela in eller titta på film och tv i dvd kvalitet.
5. Surfa på webbsidor via din tv, musen styr du med fjärrkontrollen.
6. Visa kort tagna med din digitalkamera direkt på tv, inbyggd kort läsare för minnes kort.
7. Inbyggda tv spel

Snabb och bästa digitalboxen

Visa signatur

Forza AFF!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MelKoc

Hur hade du tänkt lyckas med det då tv-sändningarna inte är i dvd-kvalitet?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Dreambox må ha massor av möjligheter men ännu har jag inte riktigt blivit övertygad att jag ska lägga ner tid på att få en sån att snurra felfritt. När jag var på gång för nu mark-box (och även satelit box) läste jag en hel del om Dreambox. Jag har redan en HTPC med MediaPortal (och MCE2005 på en annan partition) och hur kul det än är att mickla för att få allt att fungera klockrent så har jag inte tid längre. men om man får tag i en helt färdig, konfad Dreambox så kan det vara ett alternativ.

Force 320T testade jag när jag var på Gotland i somras och blev inte alls nöjd. Den hade stora poblem med att ta in signalen från sändarenoch hängde sig ett par gånger. Vi bytte till en Samsung och blev mkt nöjda. Väldigt snabba kanalbyten och bra EPG.

Här hemma har vi en Force 530 och jag är relativt nöjd med den. Lite seg och PVR funktionen kunde vara lite smidigare. Men den funkar.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

jag bygger och säljer HTPC's med DVB-T (boxer) stöd.. om du är sugen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MelKoc
Finns bara en box som man vill ha en DREAMBOX !

vad kan man göra med en Dreambox?

1. Se på Tv.
2. Lyssna på Radio.
3. Lagra all din musik digitalt (mp3).
5. Surfa på webbsidor via din tv, musen styr du med fjärrkontrollen.
6. Visa kort tagna med din digitalkamera direkt på tv, inbyggd kort läsare för minnes kort.
7. Inbyggda tv spel

Snabb och bästa digitalboxen

Jo, men nu var det ju Senda/Boxer som var aktuellt. Det diskvalificerar ju liksom en DM7000/7020.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Force 320T eller Dilog är det som gäller, jag skulle tagit Force.
Akta dig för Thomson och Sagem, riktigt jävla skräp.

Jag skulle nog rösta på Dilog.

Jag blev pådyvlad två Force 320T och jag anser att dom är rent raffinerat skräp.
Min 320T hänger sig DAGLIGEN trots låg användning (MAX 1-2 tim/dagligen).

Den är sen att svara på knapptryckningar så man hinner trycka två ggr. Hängningarna kommer när man fipplar mycket in å ut i kanal-listan. När den hängt sig så visar den samma kanal fast nere i info-fältet byter den kanal när man trycker på fjärren.
Altså, full med buggig mjukvara och seg när man fjärrar den. Just det, den har även låg känslighet på fjärr-mottagaren, man måste i princip sikta mitt på boxen innan man avfyrar en dos optiska strålar.
När man trycker på "on/off" knappen när man skall stänga av den händer följande:
Blå LED lyser = indikerar att boxen är på
Jag trycker på on/off knapp...
Röd LED tänds tillsammans med blå!
.... båda LEDs slocknar....
blå led tänds....
blå led slocknar....
Röd LED tänds...
Klar!

Wow.... så smidigt.
Jag antar rätt kallt att resten av mjukvaran i boxen funkar lika bra.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

Jag har 2 stycken Sagem ITD-64 vilka fungerar bra. Thompson hade jag nog aktat mig för då många är väldigt missnöjda med dem. Annars skall ju Force 530 vara rätt OK.

Visa signatur

"?"