Missa inte Amazon Prime Deal Days!

BF2 laggar och ljudet knastrar till och med på de allra lägsta inställningarna

Permalänk
Medlem

BF2 laggar och ljudet knastrar till och med på de allra lägsta inställningarna

Japp satt innan på en ABIT Nforce NF7 moderkort med 1gb ram och ett FX5700.
Kunde då lira BF2 utan problem i low men det va 100% laggfritt och flöt på fin fint och ljudet va TIPP TOPP!

Nu e det så att ja har uppdaterat till

ASUS S8N-SLI
AMD 64 3500+
ASUS 6600 Extreme 256mb

Och visst grafiken e mycket bättre i BF2. men problemet e förljande

SKITEN LAGGAR! asså testat o köra i absolut sämsta ginställningar och ja standard samam skti.. kan få plötsliga fryslagg utan anledning.. [exempel vid reboot så kan det komma ändå]. Har nyaste drivers till både gkort och moderkort.

Men skiten kvarstår.
PLUS att ljudet knastrar hela tiden!
har testat o byta kvalite på ljud etc etc

Ursäkta min svengelska men WTF skall jag göra?.
Är det fabrikats fel eller vad e detta?
beställde från jme data.

Behöver era råd och eventuella lösningar.! För så här kan det inte förbli..

///En orolig datafantast / BF2 missbrukare

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Permalänk

En kanske dum fråga, du har kvar 1024 ram eller? Grafikkortet är ju tyvärr inte det bästa, men det borde ju funka. Testa göra en clean install av windows, eller iaf ta och checka efter virus och spyware..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Har du fortfarande "bara" 1 gig ram så kan vara det som är orsaken, BF2 behöver 1,3 gig för att inte behöva swappa till HDD, jag har själv precis skaffat 2 gig, nu upplever jag 0.00% lagg i BF2...

Vad har du för ljudkort?

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

2 gig Corsair TWINX gör susen till ditt system tillsammans med ett 7800GT eller X850XT

Permalänk
Medlem

Jag sitter på liknande prylar och kör laggfritt med i princip allt på high (1024*768). Det kan hacka till i början av en ny map men det går ju att bota med 1GB till. Dock så flyter det kalasbra utöver det, så du skall ju lätt kunna lira på medium med bra flyt.

Har du formaterat om hdd till nya riggen om du kör med samma disk?

Knaster och sprak hade jag på mitt asus-mobo också men det förvsann med ljudet i hardware-mode.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Du behöver definitivt mer minne än 1 GB.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

jag tycker det låter mjukvarurelaterat, en ny windowsinstall behövs alltid efter en sån uppgradering.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Avstängd

en kompis kör BF2 på medium med ett 6600+ AMD xp 1900+ 512mb ram utan lagg?
check yo drivers man

Permalänk
Medlem

Alltså har nytt fresh system.
Har kvar min 1gb minne sen innan.

Men asså som det framgick så
LAGGA det INTE! på mitt förramoderkort och processor!.

Det som kan ske ibland med är att allt bara POOF hänger sig och pjof allt starta om...

Och angående ljudkort så kör jag tyvärr med det inbyggda skitet.
Realtek kan IKKE göra ljudkortskretsar den saken e förbaskat klar!.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wobble
Alltså har nytt fresh system.
Har kvar min 1gb minne sen innan.

Men asså som det framgick så
LAGGA det INTE! på mitt förramoderkort och processor!.

Det som kan ske ibland med är att allt bara POOF hänger sig och pjof allt starta om...

Och angående ljudkort så kör jag tyvärr med det inbyggda skitet.
Realtek kan IKKE göra ljudkortskretsar den saken e förbaskat klar!.

Asså, är du helt säker på att du har installerat drivrutiner till moderkortet?
annars så får du lämna tillbaka det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
*topic redigerad*

okej intressant...

OT: hur mkt ram?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Japp allt e installerat som det skall vara.
Så WTF kan felet vara ?
Fabrikats fel?
Isåfall troligast på vilken vara ? moderkort? processor ?
gkort ?

Permalänk
Medlem

Jag spelar BF2 med mitt system i sign vilket har 1gb ram. Inte något lagg

Permalänk
Medlem

jag tror nu att det kan vara kylningen till CPU. Fick ju bara standard kylning med och använde nått medföljande program man kunde "NOS" trimma CPU via windows. Tog bort det och tog ner han på "standrad" sen dess har jag kunnat spela

kasst som fan

Permalänk
Medlem

sluta tjata om att man måste ha mer än 1gig. det funkar bra med bara 1gig men mer är alltid bättre. jag kör i 1024*768 med medium/low och har 50-60fps

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wobble
jag tror nu att det kan vara kylningen till CPU. Fick ju bara standard kylning med och använde nått medföljande program man kunde "NOS" trimma CPU via windows. Tog bort det och tog ner han på "standrad" sen dess har jag kunnat spela

kasst som fan

kasst? köp bättre kylning istället för att gnälla som en tok. folk försöker faktist hjälpa dig, var glad att du fann en lösning.

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
kasst? köp bättre kylning istället för att gnälla som en tok. folk försöker faktist hjälpa dig, var glad att du fann en lösning.

Vad yrar du om lille vän ? .. Gnäller ?... anser du att be folk om hjälp eller förslag till nån form av lösning att gnälla. Ja då har du lång väg till att bli myndig lilla flikka,,

Puss från mig.

En sak till.
Sånna som du gör att jag har lust o satsa på boxning!

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte BF2 för att det funkar inte på mitt GF4MX440 Men jag ska säga er att ni ska inte kasta er för att köpa 1gig minnen för det spelet det är lögn att det skit spelet behöver 1.3gig för att man ska kunna spela lagg fritt om de säger så att de behöver 1.3gig ska man bara ha 768mb i ram för att det är DDR vilket gör det dubbla så bullshit BF2 1.3gig ram DDR BULLSHIT

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz@4.5GHz[H70] - MSI P67A-GD55 REV B3 - Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE -
GeForce GTX 570 1280MB SLI - Corsair SSD Force Series 120GB 2.5" - 2TB Seagate Barracuda XT 7200.12 SATA III -
Corsair AX 1200W 80+ GOLD - Cooler Master Storm Sniper Mesh Version

Permalänk
Medlem

Att BF2 skulle kräva mer än 1 gig ram måste vara en stor lögn. Har en P4 3.0 och 1 Gig Ram. Gforce 6600 Gt.

Kör 1024x768 med high inställningar, nemas problemas.

Slut på den diskussionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addiCt
Att BF2 skulle kräva mer än 1 gig ram måste vara en stor lögn. Har en P4 3.0 och 1 Gig Ram. Gforce 6600 Gt.

Kör 1024x768 med high inställningar, nemas problemas.

Slut på den diskussionen

nej inte alls
Ställ upp graffet på 1600X1200
Sätt på Max AA
och maxa shadows och liknande

Då får man oftast minihack som stör med endast 1 gb RAM

med 2 gig kan man dock

Ha igång itunes, mirc, bitcomet och bf2 samtidigt utan att det hackar,

om man har bra prolle och ram då förstås

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
nej inte alls
Ställ upp graffet på 1600X1200
Sätt på Max AA
och maxa shadows och liknande

Då får man oftast minihack som stör med endast 1 gb RAM

med 2 gig kan man dock

Ha igång itunes, mirc, bitcomet och bf2 samtidigt utan att det hackar,

om man har bra prolle och ram då förstås

1600x1200? Man ska ju gärna se siktet med

Permalänk
Medlem

BF2 kräver inte mycket bara man har de rätta inställningarna, spelar det med ett 9600 OBS inte pro eller xt, 1024mb ram. självklart fungerar det inte alls på min egen dator (se sign) som har en alldeles för trög hårdis. Här behövs inget bättre hårdvara utan snarare är det ett mjukvarufel eller ett kompabilitetsproblem mellan komponenterna. Min gissning.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addiCt
1600x1200? Man ska ju gärna se siktet med

Eller köp en stor bra skärm?

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | ASUS 7800GTX & Zalman Fatal1ty FS-V7 | Asus A8N-E | Corsair TWINX 2048MB | Raptor 74GB | Samsung 250GB | Tagan 530W Easyconnect | AcoustiCase AC C6607B | X-Fi Xtreme Music | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoL14
Eller köp en stor bra skärm?

Hähä det var inte så att man inte ser det, men det är pyttelitet

Har 19", den bästa storleken.

Permalänk
Medlem

BF2 tar upp till runt 1,5Gb minne mex maxxade inställningar. Men bra komponenter i övrigt då också.

Visa signatur

Thermaltake Shark ~ DFI nF4-D ~ 3500+ Venice @ 2400Mhz [Temp Idle: 32 Full: 40] Tt Big Typhoon ~ 2048MB Corsair XMS 3200C2 (2x1024) [2.5 3 3 6] ~ XFX 7800GT 460/1068 ~ Hiper 580W ~ Seagate 250Gb

Permalänk
Medlem

OT: billigaste stället att köpa 4 GB RAM?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem

Låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååst!!111

Var trevliga mot varandra och håll er till topic

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X