Erfarenheter av Acer Aspire 13XX-serien

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av Acer Aspire 13XX-serien

För lite knappt ett år sedan köpte jag en Acer Aspire 1355LC. Det enda vettiga lågprisalternativ som fanns då när det gällde laptops. Nu ska jag dela med mig av lite erfarenheter och jag hoppas verkligen att några andra kan posta sina erfarenheter här. Min ska in på reparation, så det är alltid bra att ha lite fakta med sig.

Om man ser till helheten så är jag mycket nöjd med datorn, den funkar fint, men det finns några små defekter på min.

1. Den är sprucken i skärmfästet, i plasten bara alltså. Det är lite så att man är rädd att det ska ramla isär, men själva skärmens funktion är inte påverkad av detta. Sökte på forumet och såg att iaf en till hade detta problem.

2. När jag kör dubbla skärmar hoppar bilden och får en massa stick när datorn läser från hårddisken, det är lite irriterande.

3. Vid inspelning av ljud hörs fläkten i ljudingången. Iofs brukar det vara ganska kassa preamps i laptops, så det är inte säkert att det är nåt fel egentligen.

4. Några vita fläckar i skärmen, har väl antagligen uppkommit genom att skärmen blivit pressad på från utsidan. Kan dock inte minnas att jag varit särskilt ovarsam.

5. Ovansidan som är silverfärgad har varit ganska känslig, ett kollegieblock t.ex. har lämnat märken efter sin spiral.

Det verkar tjurigt det här, men om någon frågar skulle jag definitivt rekommendera datorn.
Så, låt höra nu, vad har ni andra för erfarenheter av era Aspire 13XX.

Permalänk
Medlem

Happ, jag kan inte uttala mig om alla de problem du har, jag har en själv och är väl nöjd med just det exet, dock så har jag precis fått tillbaka 39st (2 till på g) för just ditt skärm problem (eller vårt) du är inte ensam om det. Färgen ja den har klarat sig för de flesta hos oss, men efterföljaren till denna modell går knappt att peta på förrän det blir märken i silverfärgen.

Vi fick ALLA våra skärmar (ja ovansidan) utbytta på garanti så ligg på och säg att du VET att det är ett problem, men du bör prata med den Svenska sidan på supporten INTE den som ligger i tyskland och pratar svenska för dom vet aldrig någonting när man ringer dom. Acer har ett företag i växjö som utför dessa reparationer om man ligger på, annars skickas de till tyskland.

Det kan dock varningflaggas för att just dessa delar inte finns på lager då de går åt som smör i solsken.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Sålde min för ett halvår sedan eftersom jag tyckte den var alldeles för stor och klumpig. Blev en iBook istället. Funderar nu på någonting annat, vill gå över till PC igen. Blir förmodligen en X41:a så småningom.

De problem du nämner har jag inte varit med om. Visserligen använde jag min mycket sparsamt och flyttade den knappt från skrivbordet. Som helhet var det faktiskt en OK bärbar sett till pris i förhållande till prestanda när jag köpte den. Jag upplevde dock inte själva byggkonstruktionen som särskilt gedigen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zixl
Happ, jag kan inte uttala mig om alla de problem du har, jag har en själv och är väl nöjd med just det exet, dock så har jag precis fått tillbaka 39st (2 till på g) för just ditt skärm problem (eller vårt) du är inte ensam om det. Färgen ja den har klarat sig för de flesta hos oss, men efterföljaren till denna modell går knappt att peta på förrän det blir märken i silverfärgen.

Vi fick ALLA våra skärmar (ja ovansidan) utbytta på garanti så ligg på och säg att du VET att det är ett problem, men du bör prata med den Svenska sidan på supporten INTE den som ligger i tyskland och pratar svenska för dom vet aldrig någonting när man ringer dom. Acer har ett företag i växjö som utför dessa reparationer om man ligger på, annars skickas de till tyskland.

Det kan dock varningflaggas för att just dessa delar inte finns på lager då de går åt som smör i solsken.

Vilket av skärmproblemet har du upplevt. Att de spricker eller att bilden störs när man kör dubbla skärmar?