program kan ej ansluta till internet

Permalänk
Medlem

program kan ej ansluta till internet

Jag har två stycken windows datorer i mitt hemma nätverk. För ett tag sen började den ena av dom bete sig konstigt och helt plötsligt kunde jag inte längre starta mitt favorit spel. Den kunde inte få någon anslutning till servrarna. Senare började alla andra spel som krävde att man hade en internet anslutning att sluta fungera.

Jag sökte igenom datorn efter virus, spioner osv men hittade inget! efter ett tag tröttnade jag och installerade om windows.

Nu är problemet borta och jag kan spela mina spel igen Men nu tre dagar senare när jag kom hem från första skoldagen och ska starta min andra dator för att spela lite så är det den som beter sig precis likadant.

Spelen kommer inte in på internet och jag kan inte logga in på msn. Jag kan dock surfa med mozilla och IE.

Detta är riktigt jobbigt och jag vill gärna veta vad som orsakar detta, virus? eller något med routern? Jag har en D-link 624+ och den har alltid fungerar fel fritt innan (jag har inte gjort några ändringar) Någon som vet nåt?

Permalänk
Medlem

Ditt problem liknar mitt. Jag kommer inte in på MSN eller någon DC++ hub. Funkar DC för dig?

Visa signatur

[P4E 2,8][512MB DDR PC3200][SEAGATE 160GB SATA][NEC 2500 DVD-RW][RADEON 9200SE][SAMSUNG SYNCMASTER 173P]