Permalänk

Ok inga problem längre, men det kommer ingen hublist även fast man ser att det downloads en..

Edit: Komm på att man kan bara ha hublistor som har xml.bz2 inte dom här typ config.bz2, tack för mig.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Tankade ner cvsen idag, satan vilken skillnad det är nu mot när jag prövade senast!
Ska ta och hasha ihop min share och leka DC-tomte igen, tror jag

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

jag har dragit ner det via cvs och när det var klar så skrevjag scons sen ./dcpp och får fram detta medelandet, vad är felet? :/

./dcpp: error while loading shared libraries: libstdc++.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory

Permalänk
Medlem

Funkade direkt för mig som är ubuntu-newbie så det måste ju vara ett väldigt bra betyg

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

wondow, about rutan buggar för mig.

bara blyga författare eller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Idag blev jag så glad över att linuxdcpp lyckades komma in på en av våra interna hubbar, att jag skrev två patchar! Finns på linuxdcpp-developers listan, om nån vill hjälpa till att få ordning på dem.
För det är nog inte riktigt ordning på dem än.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

hmm drog ner nya cvsen idag. Fick massa skumma felmess:
"Checking for None >= 3.4...ValueError: invalid literal for int(): s:
File "SConstruct", line 61:
if not conf.CheckCXXVersion(cxx, 3, 4):
..."

Prövade då att kopiera över min gamla SConstruct från en gammal cvs (från typ maj kanske) och då fungerade det.
Men va berodde mitt fel på egentligen?

Visa signatur

mvh Joxxe.com

Permalänk
Medlem

Har sökt i år och dagar efter någon/några som orkat knåppa ihop dc++ för linux.. Äntligen har jag hitat det och det fungerar nästan utmärkt.. Fryser ibland och så men det kan man leva med för att få den användarvänlighet som programmet har i jämförelse med ex valknut.

En fråga hur går utvecklingen med programet är den avstannad eller fortlöper den?

Visa signatur

OS Pop!_OS 19.04, Mac OS High Sierra, Windows 10
MSI GeForce GTX 1080 8GB Sea Hawk X, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, Gigabyte Z170-HD3, Kingston HyperX 16GB

Permalänk
Medlem

vad betyder det här? jag får det felet när jag kör scons...

*klipp*
Checking for main() in C library bz2... (cached) yes
Checking for PTHREAD_RECURSIVE_MUTEX_INITIALIZER_NP in pthread.h... (cached) no
PTHREAD_RECURSIVE_MUTEX_INITIALIZER_NP is not defined in pthread.h
This is required, exiting
Note: This is a GNU specific thing as far as we know. So if
your pthread implementation is not written by them this might
explain why we can't find it.
scons: done reading SConscript files.
scons: Building targets ...
g++ -DXTHREADS -DXUSE_MTSAFE_API -D_REENTRANT -pthread -DTARGET_I386 -DHAVE_ASM_ATOMIC_H -D_GNU_SOURCE -I. -DENABLE_BINRELOC -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -I/usr/local/include/libxml2 -I/usr/local/include -I/usr/local/include/atk-1.0 -I/usr/local/include/glib-2.0 -I/usr/local/lib/glib-2.0/include -I/usr/X11R6/include/libglade-2.0 -I/usr/X11R6/include/gtk-2.0 -I/usr/X11R6/lib/gtk-2.0/include -I/usr/X11R6/include -I/usr/X11R6/include/pango-1.0 -I/usr/local/include/freetype2 -c -o build/client/ADLSearch.o client/ADLSearch.cpp
In file included from client/Speaker.h:22,
from client/SettingsManager.h:23,
from client/ADLSearch.h:33,
from client/ADLSearch.cpp:27:
client/CriticalSection.h:58:2: #error Can not find mutex type attribute.
scons: *** [build/client/ADLSearch.o] Error 1
scons: building terminated because of errors.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

joxxe: Låter nästan som du måste uppdatera scons. Har inte hört någon annan som har haft problem sen vi uppdaterade SConstruct.

yakumo: Det går rätt segt för tillfället, men det kommer förhoppningsvis att ändras snart.

m0rm0r: Vilken dist kör du?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag laddade precis ner från CVS'en och kompilerade men har fortfarande ett problem jag haft med en tidigare version. Ibland så slutar den uppdatera sig och lägger man nåt fönster över är Wulfur bara vitt efteråt. Man kan klicka på en nedladdning i statusbaren så uppdateras den precis när man klickar men inget mer. Något känt problem?

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontaa
Jag laddade precis ner från CVS'en och kompilerade men har fortfarande ett problem jag haft med en tidigare version. Ibland så slutar den uppdatera sig och lägger man nåt fönster över är Wulfur bara vitt efteråt. Man kan klicka på en nedladdning i statusbaren så uppdateras den precis när man klickar men inget mer. Något känt problem?

Det är GUI:t som "låser" sig. Du kanske även märker att du inte kan dra i lister osv?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Precis, hoppas bara de fixar det snart eftersom det varit såhär i några versioner framöver nu. Förövrigt är väldigt bra program

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phase
yakumo: Det går rätt segt för tillfället, men det kommer förhoppningsvis att ändras snart.
[/B]

Okej.
Ett problem jag har (vet inte om andra har det) är att programmet stänger av sig själv helt utan anledning. man sitter och surfar i ett fönster brevid och vips så är det borta.

Visa signatur

OS Pop!_OS 19.04, Mac OS High Sierra, Windows 10
MSI GeForce GTX 1080 8GB Sea Hawk X, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, Gigabyte Z170-HD3, Kingston HyperX 16GB

Permalänk
Medlem

det händer mig också.
Som jag ser det nu så är det bara två buggar som är jobbiga.
1. Det stängs av helt oväntat ibland.
2. Gui:et "hänger sig"

Annars funkare finemang.

Visa signatur

mvh Joxxe.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phase
joxxe: Låter nästan som du måste uppdatera scons. Har inte hört någon annan som har haft problem sen vi uppdaterade SConstruct.

yakumo: Det går rätt segt för tillfället, men det kommer förhoppningsvis att ändras snart.

m0rm0r: Vilken dist kör du?

hrm, Freebsd.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Undrar om Phase har läst om våra små problem och jobbar på att lösa dem *hoppas*

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk
Medlem

joxxe: Ja, vi vet att dessa buggar finns. Men tyvärr så är de ganska svåra att få bort. Det blir inte lättare då jag inte kan göra ngt för tillfället eftersom min server inte fungerar (utvecklar linuxdc++ från den eftersom jag kör Mac i vanliga fall). Dock så arbetar påskharen på en ny version som förhoppningsvis kommer att förbättra både snabbheten och göra det mer stabilt.

m0rm0r: Det var en person som har fått igång det här i tråden (han skrev även hur han gjorde, eller det är uppdelat på några inlägg), testa gärna hans lösning och se om det fungerar.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
hrm, Freebsd.

Här är fina lösningen:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4781462...

Glöm inte att skicka en kram till Chrippa och Kent-Mustafa som har fixat patcharna.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Här är fina lösningen:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4781462...

Glöm inte att skicka en kram till Chrippa och Kent-Mustafa som har fixat patcharna.

Frågan är väl varför dessa patchar (på något sätt) inte integrerats i koden än, Phase?

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

mkay får testa

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Kent-Mustafa: Vi har inte lagt in dem än för att vi inte kan garantera att det fungerar. Jag har tipsat några som använt FreeBSD om den här tråden och det har gjort alla ändringar. Men det verkar inte fungera för vissa. Allt verkar kompilera utan problem fast då de ska köra programmet så krashar det.
Det kan ju självkalrt bero på att personen saknade någon mjukvara, men den biten vet jag inget om. Men du får gärna säga vilken mjukvara till FreeBSD som behövs för programmet ska fungera så ska jag lägga in det i CVS + en liten guide om man har problem.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk

De saknar antagligen enäjblad linuxkompabilitet.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Ett litet current-screenshot vore kul.

Permalänk
Medlem

Har problem här, kan någon hjälpa?

scons: Reading SConscript files ... Checking for None >= 3.4...ValueError: invalid literal for int(): s: File "SConstruct", line 61: if not conf.CheckCXXVersion(cxx, 3, 4): File "/usr/lib/scons/SCons/SConf.py", line 354: ret = apply(self.test, (context,) + args, kw) File "SConstruct", line 42: if ((string.atoi(ret[0]) == major and string.atoi(ret[2]) >= minor) File "/usr/lib/python2.3/string.py", line 220: return _int(s, base)

Permalänk
Medlem

Har ni löst problemet med att dela filer över 4GB ännu?

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som behöver hasha om allt varje gång jag startar det?
Fruktansvärt störande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iljitj
Är det bara jag som behöver hasha om allt varje gång jag startar det?
Fruktansvärt störande.

Har också hade också det problemet.....vet ej varför det blir så?

Det var lite jobbigt.....

[Meningen med "hade" är att jag har bytt till Ms Win igen, pga inga drivare till mitt Wlan kort... ]

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iljitj
Är det bara jag som behöver hasha om allt varje gång jag startar det?
Fruktansvärt störande.

Det händer inte mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iljitj
Är det bara jag som behöver hasha om allt varje gång jag startar det?
Fruktansvärt störande.

Pröva deleta .dc++ katalogen, kan hjälpa (men du förlorar ju alla inställningar).

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa