World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Försök få honom under 40% innan sons kommer. Låt Warriorn få 7-8 sekunder på sig att bygga aggro, sen full DMG från alla dmg dealers.
32% har vi fått ner honom som bäst innan sons (vad jag vet).

BTW.. hur många Fire pots brukar ni ta med er? Per spelare alltså?

Mjo, första gången vi dödade honom (i fredags) fick vi ner honom till 32% innan sons kom. Tyckte det verkade bra. Jag som MT behöver bara använda 2 fire pots hos ragnaros, iaf nu när vi dödade honom.
Har farmat massa pots så jag har runt 50st nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Ingen som vet varför jag får en log mapp med en textfil varje gång jag startat WoW?

Tog mig typ 3 minuter att hitta lösningen då jag hade samma problem .. tips är att:

1: gå in på websidan
2: gå ner till technical support
3: sök på lämpligt sökord - Desktop

Voilaa!! http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww01814p

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkarn
Till hur mycket % får ni ner Ragnaros till första sons'en kommer? Mest riktat till er som farmar honom nu.

30-35%

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bader
Hejsan

jag skriver inte här alltför ofta men läser en hel del

Nu har jag äntligen blivit 60 och såklart är man sugen på MC/Onyxia. Har blivit erbjuden plats på diverse stora guilds men jag gillar mitt relativt lilla guild, har aldrig provat ett stort guild men tror att detta passar mig bra :). I alla fall så förs det diskussioner mellan vårat guild och 2 andra som också funderar på det men inte har tillräckligt med medlemmar. Problemet är att vi inte vet vad vi sysslar med så tips skulle verkligen uppskattas. Jag spelar Alliance på Stormreaver förresten om någon är sugen på ett lite mindre guild men ändå vill gära MC om det går

För det första behöver jag tips på var diverse klasser kan skaffa rätt gear och andra saker som kan spela in t ex om det är värt att byta build för mig som Paladin. Kör mest Protection som det är nu men Holy kanske är bättre? Klassfördeling också vore bra om någon kunde säga på ett ungefär vad som behövs.

För det andra om någon har gjort detta innan och kanske har tips på bra regler man bör komma överens om? Addons också kanske jag har testat Guild Event Manager som jag tycker fungerar bra och kommer troligtvis bli till stor hjälp

Inte minst behöver vi såklart tips på hur vi går tillväga när det äntligen beger sig då jag tvivlar på att det är bara att köra samma taktik som alltid utan något mer ingående krävs ungefär som ni diskuterat lite längre bak.

Som ni märker kommer inte detta att hända snart då vi(iaf de i mitt guild) inte är riktigt redo ännu men man måste ju börja nånstans

Tacksam för svar

Som en tumregel är det alltid bra med runt 15 healers av något slag totalt, 4-5 warriors och 4-5 mages för decurse/aoe i början + en lock eller två för banish. Det ideala vore väl nästan 5 av varje klass, men det är alltid svårt att hitta warlocks/druider och hunters. Ett dkpsystem kan vara bra att börja tänka på också, gör det så mycket smidigare när man väl får loot. Taktiker finns i princip överallt nuförtiden, är ni alliance kan conquests guide vara värd att slänga ett öga på. Alla bör skaffa ct-raidassist också, hjälper otroligt mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Försök få honom under 40% innan sons kommer. Låt Warriorn få 7-8 sekunder på sig att bygga aggro, sen full DMG från alla dmg dealers.
32% har vi fått ner honom som bäst innan sons (vad jag vet).

BTW.. hur många Fire pots brukar ni ta med er? Per spelare alltså?

1 Pot för casters och 2 för Melees (1 för hunters).

Vi gör alltid 1-2 icke potruns för att bli varma i kläderna sen dödar vi honom alltid på vårat riktiga försök med pots.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
1 Pot för casters och 2 för Melees (1 för hunters).

Vi gör alltid 1-2 icke potruns för att bli varma i kläderna sen dödar vi honom alltid på vårat riktiga försök med pots.

Så ni "värmer upp" genom att försöka lite lätt och wipa ett par ggr, innan ni tar han på ert 3 "riktiga" försök? Vet ni att ni kan klara honom är det ju lika bra att satsa 110% från första början, då går han ner första försöket med

När vi för första gången mötte Ragnar så "värmde" vi upp utan pots också, men nu när han är farmbar så att säga, så satsar vi såklart för att ta han på första försöket, vilket vi också gör ^^

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Så ni "värmer upp" genom att försöka lite lätt och wipa ett par ggr, innan ni tar han på ert 3 "riktiga" försök? Vet ni att ni kan klara honom är det ju lika bra att satsa 110% från första början, då går han ner första försöket med

När vi för första gången mötte Ragnar så "värmde" vi upp utan pots också, men nu när han är farmbar så att säga, så satsar vi såklart för att ta han på första försöket, vilket vi också gör ^^

eller hur, behövs inte värmas, alla borde ju kunna vad dom ska göra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
10 som krav. går åt 3 per försök. tog honom på tredje first kill. andra nu i förrgår

Frost I SWE

http://nh.lugn.nu/eqdkp/viewnews.php

Eqdkp, sök på google.

Det där såg ju bra ut vars kan man fåtag i själva programmet som ni byggt upp hemsidan kring?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Vilka seriösa Hordeguilds finns på Ravencrest? Jag söker ett bra och seriöst guild, gärna med bara eller många svenskar i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Vilka seriösa Hordeguilds finns på Ravencrest? Jag söker ett bra och seriöst guild, gärna med bara eller många svenskar i.

Public Enemys är väl den mest seriösa Horde guilden på Ravencrest vad jag vet. Dom satsar 100% både på PvP och PvE.
Guildledaren är Svensk, han har "Morfar" som nick. Vet inte om dom är "only Sweeds" men många är svenskar iaf.
Faktum är att PE är den enda hordeguilden jag har respekt för (är Aliance i guild "Twilight").
Det finns andra seriösa Horde guilds med, men dom är lite anonyma än så länge.
Vad du än gör så joina inte "SUN". Dom har skämt ut sig totalt tycker jag (och många med mig, både hordeguilds och Alianceguilds).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Public Enemys är väl den mest seriösa Horde guilden på Ravencrest vad jag vet. Dom satsar 100% både på PvP och PvE.
Guildledaren är Svensk, han har "Morfar" som nick. Vet inte om dom är "only Sweeds" men många är svenskar iaf.
Faktum är att PE är den enda hordeguilden jag har respekt för (är Aliance i guild "Twilight").
Vad du än gör så joina inte "SUN". Dom har skämt ut sig totalt tycker jag (och många med mig, både hordeguilds och Alianceguilds).

Morfar är dansk som många andra i PE och är inte guildledare.

PE är det guild på Horde-sidan som har minst respekt av mig och nästan alla andra på Horde-sidan.

De exploitar så mycket de kan och skiter fullständigt i något annat än sig själva när det gäller att få items, de har bl.a blivit bannade när de exploitat hos Kazzak (inte enda gången, de har wipat andra Horde-guild på både Kazzak och Azuregos).

De hade en pakt med United (Alliance-guild) om Kazzak och hjälpte varandra, sen när United tog sitt förnuft tillfånga så är PE bannade från Uniteds irc-kanal m.m för att de gjorde någon exploit...

Har hört från många att de Mind Vision-exploitade Vaelastrasz i BWL också, och det skulle inte förvåna mig.

Sen att 75% av dom beter sig som idioter med "Vi tror att vi är bättre än alla andra och har därför rätt att använda tusen utropstecken" som motto gör inte saken bättre...

Northern Horde är trevliga killar som jag var med i från Final Beta till någon månad in i retail, finns säkert ett par andra som kan säga hur det är där just nu, guildet skapades från förra WoW-tråden här på swec

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk

fan bloodscalp är redan full =/

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius

Våra uppvärmnings försök är försök att klara honom utan pots, tror bästa försöket utan pots så länge var 20%.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

@KingCobra Northern Horde is teh shit. morfar är dansk, demon är iranier

Permalänk
Medlem
Citat:

Gazza är deras GM och han är svensk ;> Resten har ju övriga meddelat om.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Där gick Stormscale ner efter några timmars lagg. Vi borde få ett års gratis speltid.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Där gick Stormscale ner efter några timmars lagg. Vi borde få ett års gratis speltid.

Jo, senaste veckorna har stormscale vart extra laggig och ostabil..
Blizzard blir fan bara sämre på server hantering

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Det va inte allt för längesedan stormscale va en riktigt bra server, utan lagg eller köer.. nu laggar det varje dag och kö varje kväll Snyggt jobbat blizzard, att låta folk flytta sina chars till stormscale..

Visa signatur

en bäver har alltid 2ögon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
@KingCobra Northern Horde is teh shit. morfar är dansk, demon är iranier

jag trodde demon var svensk

Permalänk
Medlem

Hur många här äre som brukar låta luci göra slut på sin mana innan alla attackerar ?

Enligt mig tycker jag har regainar å kastar lika ofta iaf..

Permalänk
Medlem

Kan någon ge ett bra tips på ställen att grinda med en duo av Priest och mage, ~25 . Gärna humanoids så vi får lite pengar också. Bra exp och mycket mobs.

Visa signatur

..

Permalänk

jippi är på plats nr 434 i kö för att komma in på bloodscalp, klockan är ju inte änns 8

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Kan någon ge ett bra tips på ställen att grinda med en duo av Priest och mage, ~25 . Gärna humanoids så vi får lite pengar också. Bra exp och mycket mobs.

Gnollsen i wetlands har lite casters så där äre bra på vissa camps. Sen när ni närmar er 30 äre "källaren" i Raven hill i duskwood som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Gnollsen i wetlands har lite casters så där äre bra på vissa camps. Sen när ni närmar er 30 äre "källaren" i Raven hill i duskwood som gäller.

Men vars i wetlands finns dem, vi for runt och irra lite men hitta inget vettigt. Skulle uppskatta om du kunde kordinater i alla fall vad dem heter ( fullständigt , så jag kan thotta)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Hur många här äre som brukar låta luci göra slut på sin mana innan alla attackerar ?

Enligt mig tycker jag har regainar å kastar lika ofta iaf..

Så fort addsen är död springer alla melee in.
Vi köra bara med 1 Priest som dispellar alla melee som står och slå på honom och det fungera bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Jo, senaste veckorna har stormscale vart extra laggig och ostabil..
Blizzard blir fan bara sämre på server hantering

Hur många gissar på att Blizzard försöker spara pengar på bandbredd? Det är det enda jag finner logiskt till problemen som varit nu ett tag. Med mindre bandbredd så funkar servern somsagt bra under dagarna då det är lågt tryck på servern men på kvällarna hänger bandbredden inte med.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
För er andra som spelar på Stormscale:

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?FN=wow-general-en...

Ni är inte ensamma iaf, just nu är det lag och 500 i kö på Bloodscalp.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkarn
Till hur mycket % får ni ner Ragnaros till första sons'en kommer? Mest riktat till er som farmar honom nu.

18-19% när jag vart med, men innan knockbacks och lavasplashes fanns så tog vi honom innan sons =P

Permalänk
Medlem

Någon som hänger med ner till Paris och "snackar" lite med blizzard?

Visa signatur