Permalänk
Medlem

WRT54G är en riktig skitprodukt som Linksys aldrig borde ha släppt. De har haft massiva problem med den. De har snart fler hårdvarurevisioner och FW än de själva kan räkna till. De har fått byta ut massor av ex. av denna hemska skapelse. Supporten är en annan mardröm. Jag fick vänta nästan ca 4 månader på att få min utbytt. Den nya hårdvarurevisionen (hann komma 2 st nya på 4 månader!) är bättre men långtifrån bra.

Om det är samma problem med den nya revisionen av GS-modellen vet jag inte. Men G-modellen ska man sky som pesten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
http://wrt54g.thermoman.de/
jag rekommenderar alchemy final, har över 60 dagars uptime nu så den är stabil, tillräckligt stabil i alla fall

nice.. vad e det för skillnad på dom? kör en som heter nått med hyperWRT nu och den funkar väll ok.. men alltid roligt å testa andra.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
WRT54G är en riktig skitprodukt som Linksys aldrig borde ha släppt. De har haft massiva problem med den. De har snart fler hårdvarurevisioner och FW än de själva kan räkna till. De har fått byta ut massor av ex. av denna hemska skapelse. Supporten är en annan mardröm. Jag fick vänta nästan ca 4 månader på att få min utbytt. Den nya hårdvarurevisionen (hann komma 2 st nya på 4 månader!) är bättre men långtifrån bra.

Om det är samma problem med den nya revisionen av GS-modellen vet jag inte. Men G-modellen ska man sky som pesten.

4 månader? Min förra GS började strula, fick en ny på en vecka med bud.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

min WRT54G är underbart stabil nu med senaste firmwaren, innan var den ett skämt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
4 månader? Min förra GS började strula, fick en ny på en vecka med bud.

Det var helt sjukt. UPS och Linksys och Dustin skyfflade runt mej mellan sig. Tydligen vanligt, Linksys håller just nu på att ändra sina support rutiner p.g.a. detta problemet.

Permalänk

Min GS funkar helt prima, kör med firmwaren från www.hyperwrt.org

Permalänk
Medlem

Min G har alltid fungerat bra, bortsett från en miss i en tidig firmware vilket gjorde att transfers i hög hastighet dog. Men de åtgärdat nu.

Permalänk
Medlem

Kör OpenWRT(openwrt.org), som firmware på min GS, helt underbar och inga instabilitetsproblem.

Permalänk
Medlem

har kört min i ett par mån nu och har kört med hyperwrt hela tiden.. har inte haft någa problem alls än faktis,jag har en GS. Och jag belastar min lina rätt mycket hela tiden kör en massa saker har en uptime på 31 dagar nu efter senaste firewarebyte.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

ngn här som har G/GS som kör comhem o har motorola-modemet?. Jag har just nu en D-link 804HV som tappar förbindelsen väldigt ofta och tänkte därför köpa en ny router, trådlös sådan. Tror det är det billigaste alternativet än att gå över till adsl. Men man vill ju veta att sakerna fungerar ihop

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

Min gamla D-link rasade för ett tag sedan. Tänkte först köpa en ny D-link. Trodde kanske att de hade fixat alla problem som de haft. Men efter att ha läst diverse forum så tvekade jag.

Fick upp ögonen för Linksys istället, Cisco i ryggen öppen kåd mm. lät som bra argument så det blev att man beställde en WRT54GS.
Hoppas den kommer funka bra. Kommer förmodligen köra med någon av de andra firmware som finns redan från början.

Har även läst de som haft problem med Linksys-routrarna. Hoppas dessa problem är lösta nu. Minst sagt frustrerande att felsöka i timmar. Trodde först att det var min ADSL-lina som var kass. Men det visade sig vara D-link routern.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoff
ngn här som har G/GS som kör comhem o har motorola-modemet?. Jag har just nu en D-link 804HV som tappar förbindelsen väldigt ofta och tänkte därför köpa en ny router, trådlös sådan. Tror det är det billigaste alternativet än att gå över till adsl. Men man vill ju veta att sakerna fungerar ihop

Är 804 modelen sämre än 604? Min 604: a funkar skit bra ihop med min comhem lina som en insmord snygging i baby olja

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bstark
Min gamla D-link rasade för ett tag sedan. Tänkte först köpa en ny D-link. Trodde kanske att de hade fixat alla problem som de haft. Men efter att ha läst diverse forum så tvekade jag.

Fick upp ögonen för Linksys istället, Cisco i ryggen öppen kåd mm. lät som bra argument så det blev att man beställde en WRT54GS.
Hoppas den kommer funka bra. Kommer förmodligen köra med någon av de andra firmware som finns redan från början.

Har även läst de som haft problem med Linksys-routrarna. Hoppas dessa problem är lösta nu. Minst sagt frustrerande att felsöka i timmar. Trodde först att det var min ADSL-lina som var kass. Men det visade sig vara D-link routern.

De har inte löst alla problem... Jag hade köpt Dlinks gamingrouter eller en 3com istället. Min nya Linksys är nästan lika kass som den förra som jag returerade. Men ids inte skicka tillbaka då det tog 4 månader att få en ny sist.

Permalänk
Medlem

Orginal Firmwaren är inget att hurra för.

Permalänk

Finns det någon sida där alla olika firmwares till wrt54g är listade, kanske också för- och nackdelarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piskeflöde
Finns det någon sida där alla olika firmwares till wrt54g är listade, kanske också för- och nackdelarna?

Här: http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Forums&file=viewt...
Eller kanske här: http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Forums&file=index...

Eftersom Linksys har problem så sprutar de ut nya hårdvaru-revisioner. Med i tabellen är upp till 3.0. Vad jag känner till så finns 3.1 och 4.0 också. Tydigen så är även en 5.0 påväg. Känns ju kul när man nyss fått en 3.1 på garantin...:mad:

Förövrigt så finns inga andra FW än Linksys egna till Version 3.1 och högre på WRT54G.

Permalänk
Medlem

kör en GS v1.1 skulle villa veta vilken som e den bästa fireware till den åsså.. kör hyperWRT nu och den har funkat bra.. men det kanske finns en bättre? kör 3 servrar och ip telefoni + 2 bärbara, QoS funkar helt ok faktis över förväntan. Har dock ett litet problem,iptelefonin kan sluta funka så där ibland bara.. efter en stund så funkar den igen.. vet inte om det e routern eller nått annat som spökar dock...har inte felsök så långt än... det händer ibland bara. Kanske finns en fireware som e optimerad för iptelefoni?

Visa signatur

Permalänk

en fråga bara varför har inte linksys några trådlösa routrar som stöder 108mb/s? hittar bara 54mb/s på derras svenska sida

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk

Enligt Dustin Home är den trådlösa överföringshastigheten 125Mbps.

Kollade en review på http://www.tomsnetworking.com/Reviews-142-ProdID-WRT54GS-8.ph... . Där verkar de kunna få ut ~36mbit.

Någon här som äger en WRT54G* som vill posta lite statistik över trådlösa överföringar?

Det verkar var en riktigt nice liten router, med openwrt kan den t.o.m. bli riktigt användbar med iptables etc.

Ska förmodligen köpa en idag, om inte någon annan kan komma med ett bättre alternativ. Det viktigaste för mig är

1) en kraftfull brandvägg, jag är van vid att ha haft en linuxburk som router, så jag vill ogärna gå tillbaka till något sorts lull-lull webbinterface.

2) trådlös överföringshastighet.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem

Tjenare

Jag har en Linksys WRT54GS ver 1.1 och senaste orginal firmware.

Använder den tillsammans med Telia 8000 och har stora problem med dissning av internet, internet går ner från 5sek till flera minuter ibland flera ggr på en dag och ibland händer det inte på flera dagar. Testade HyperWRT precis när jag fick routern, och hade samma problem med det.

Så vad rekommenderar dem som har denna router tillsammans med Telia ADSL för mjukvara i den? För att slippa störningarna....

Eller om någon är sugen på att köpa den så jag kan köpa en D-link Gaming router istället, så hör av er.

//Tobias, tobias@tahem.se

Visa signatur

Laptop: Samsung Q210, 12", C2D T6400, 3GB RAM, 320 GB HDD, Kubuntu 10.04 LTS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tibbo
Tjenare

Jag har en Linksys WRT54GS ver 1.1 och senaste orginal firmware.

Använder den tillsammans med Telia 8000 och har stora problem med dissning av internet, internet går ner från 5sek till flera minuter ibland flera ggr på en dag och ibland händer det inte på flera dagar. Testade HyperWRT precis när jag fick routern, och hade samma problem med det.

Så vad rekommenderar dem som har denna router tillsammans med Telia ADSL för mjukvara i den? För att slippa störningarna....

Eller om någon är sugen på att köpa den så jag kan köpa en D-link Gaming router istället, så hör av er.

//Tobias, tobias@tahem.se

Det är ett vanligt fel på Linksys modeller WRT54G(S). Skicka in den och byt mot en ny. Det går inte att göra någonting åt detta problemet, det är fel på deras hårdvarudesign.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det är ett vanligt fel på Linksys modeller WRT54G(S). Skicka in den och byt mot en ny. Det går inte att göra någonting åt detta problemet, det är fel på deras hårdvarudesign.

äsch då, just det problemet blev jag va med efter att ha stoppat i nyaste firmwaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wrekdeck
äsch då, just det problemet blev jag va med efter att ha stoppat i nyaste firmwaren.

Vilken firmware var det du stoppade i?

Visa signatur

Laptop: Samsung Q210, 12", C2D T6400, 3GB RAM, 320 GB HDD, Kubuntu 10.04 LTS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tibbo
Vilken firmware var det du stoppade i?

4.00.7, tänkte dock byta till 4.20.6 snart

edit; sorry, 4.20.7 är det som ska in snart

Permalänk
Medlem

Tibbo, blev du av med problemet efter firmware uppdateringen?
Jag funderar att köpa en WRT54GS, men blir lite tveksam nu.

Vet någon när WRT54GX2 finns att köpa i Sverige? ( det en lågbudget mimo router som just släppts i USA )

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FL...

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat en WRT54GS nu och har ett problem.. Jag har BBB telefoni,digital-tv via fiber och har därför haft en liten 4portars switch som medföljde men nu när jag kopplar in den trådlösa routern istället funkar inte telefonin och digital-tv:n. Internet funkar dock som vanligt..Någon som vet vad jag ska göra för inställningar eller funkar det helt enkelt inte utan switchen? Jag har uppdaterat med Alchemy Final Firmware...

Mvh
Smool

Permalänk
Hedersmedlem

Kopplar du telefonin och digital tv'n på lan-portarna på linksysen?
Du måste åtminstone öppna portar isådant fall om det nu ens går att köra dem bakom nat.
Annars får du ha kvar switchen och sätta linksysen i den helt enkelt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Jo jag provade med att sätta dom i linksysens lan portar men det verkar som sagt inte funka.. Men vilka portar är det man ska öppna till telefonin och tv? Annars får jag väl ha kvar switchen men de vore skönt å få bort en dosa bland allt trassel