Permalänk
Medlem

inte konstigt att de säljer fler 4 gb när den bara ä 500 kr dyrare, men man får dubbelt så mycket minne

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Att köpa 2 GB är små dumt.

Permalänk
Medlem

JA, det är det

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

dumt äre väll inte, 1995 för 2 gb o den storleken är fortfarande ruskigt bra pris. men 2495 kr för samma storlek o 4 Gb är otoroligt billigt. har man bara 2000 så har man bara 2000, men jag skulle i så fall vänta o spara tills ja hade 500 kr till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vissa kanske anser att det räcker med 2GB för musik och kanske har annat som pengar är nödvändigt för

beror väl på hur mkt musik man vill ha.

men 2gb för 500:- är en bra deal =P

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

jo, 2 Gb räcker ju ruskigt långt. skulle nog räcka för mig med. men samtidigt så känns det ju dumt att inte passa på att ta de där extra 2 gb när det är så pass billigt, dyrt om man sen ångrar sig o vill ha mer även fast minnesmodulen är en som man kan skruva lös lär man ju inte få tag i en ny sådan så lätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm... kanske blir o skaffa en vit, blir lite tråkigt när alla andra har likadan (svart)

kanske blir tvungen o ta 2gb

ont om pengar...

Permalänk
Medlem

Valet stod mellan 2GB extra utrymme på nanon eller rikligt med krök resten av månaden. Det är hårt att vara ung.

Nä jag lägger mest tyngd på "liten och snygg". Utrymmet spelar en mindre roll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tror tyvär det blir en 2gb vit...

skulle gärna vilja slå till på den med 4gb, men jag har tyvär inte råd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
tror tyvär det blir en 2gb vit...

skulle gärna vilja slå till på den med 4gb, men jag har tyvär inte råd

tror inte nanon hinner försvinna innan du skrapat ihop 500 te så stoppa undan dina 2000 o bit dig i läppen

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Ja, alla säger att "det blev en 2GB för jag har inte råd med 4" Men hallå, spara pengar då och köp sedan!

Visa signatur

PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Apple lovade att vi skulle haft dom i butiken i fredags, men icke! Har säkert 10-20 personer inne om dagen som frågar efter dom, väldigt frustrerande att inte ha några inne..

Hoppas dom kommer idag

Permalänk
Medlem

Lite halvt offT:
Jag råka ha sönder mina hörlurar till min ipod.
Måste man köpa orginallurar då eller kan man ha vilka som helst?

EDIT: iPod mini

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

du kan självklart köpa vilka du vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilken tur, jag fick för mig att de gjort så att man var tvungen att köpa deras egna
dessa bör passa eller?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=43618

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

de kommer funka utmärkt. alltså, allt som har 3,5 mm plugg komemr ju funka, störra lurar kan dock vara svårdrivna, men de där, som du nämner kommer funkat utan nå som helst problem, många som har dem o är nöjda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
Apple lovade att vi skulle haft dom i butiken i fredags, men icke! Har säkert 10-20 personer inne om dagen som frågar efter dom, väldigt frustrerande att inte ha några inne..

Hoppas dom kommer idag

vilken butik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
vilken tur, jag fick för mig att de gjort så att man var tvungen att köpa deras egna
dessa bör passa eller?

vilken tur för dig att du hade sönder dom då. du kommer få se ~höra) en helt ny dimension av din Pod utan originallurarna som är ..dåliga rent ut sagt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
vilken butik?

Jansson Data, Helsingborg

Permalänk
Medlem

Ringde apple idag! Min Ipod nano ska komma på tisdag eller onsdag, dvs två veckor efter beställningen! Dåligt Ångrar lite att man tog gravyr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ringde apple idag! Min Ipod nano ska komma på tisdag eller onsdag, dvs två veckor efter beställningen! Dåligt Ångrar lite att man tog gravyr

dålig o dåligt, säg den tillverkare som kan få ut en produkt till kund (med frakttid inräknad) på 2 veckor från frabrik till slutkund. det är inte många som lyckas med det. för när man väljer graverad så tillverkas den ju troligen inte förän du beställt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
dålig o dåligt, säg den tillverkare som kan få ut en produkt till kund (med frakttid inräknad) på 2 veckor från frabrik till slutkund. det är inte många som lyckas med det. för när man väljer graverad så tillverkas den ju troligen inte förän du beställt.

ja vet ju inte men ja tror dom har massor med spelare som står redo för att få sin laserbehandling som inte kan ta lång tid o fixa.. (mer än att det är massor beställningar..) och sen packas ner, packas in o sändas.. 2 veckor för att få en "specialbeställd" tycker jag låter bra men 4 dagar innan dom levererar ograverad tycker ja är lite längre... men 1 vecka o vänta är inte så allvarligt alls med tanke på att det är direkt från apple.. sony etc kan ja tänka med tar några dagar o sända iväg =P

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Jag fick min svarta 2GB med gravyr igår. Dvs. exakt 10 dagar efter beställning (skickades från Shenzhen i Kina).

Satan vad fin den är!! Obeskrivligt läcker! Mellan beställningen och leverans glodde jag varenda jäkla bild på den som fanns utlagt. Ändå är den överaskande liten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
ja vet ju inte men ja tror dom har massor med spelare som står redo för att få sin laserbehandling som inte kan ta lång tid o fixa.. (mer än att det är massor beställningar..) och sen packas ner, packas in o sändas.. 2 veckor för att få en "specialbeställd" tycker jag låter bra men 4 dagar innan dom levererar ograverad tycker ja är lite längre... men 1 vecka o vänta är inte så allvarligt alls med tanke på att det är direkt från apple.. sony etc kan ja tänka med tar några dagar o sända iväg =P

jojo, men om jag beställer en graverad vilket jag nu gjorde, jag lär ju inte vara ensam i världen, speciellt inte när det är gratis säg så här, beställe en fredag, lördagen därpå, alltså lördag hade apple lämnat över den till Kuhne & nagel som fraktar den från kina till hilland, detta tog 9 dagar, sen tog TNT 2 dagar för att få den till sverige och hem till mig. var är då nålsögat? jo från kina till holland. beställer man ograverad skickas den ofta från apples lager för europa som ligger i holland. lite närmare + att TNT tar den hela vägen o inte 2 företag delar på det.

men detta är ju bara en tanke, o jag vet att man blir frustrerad när man ser att alla andra har den, va tror du jag va

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wihoo, har precis sållt min Mini, ska beställa en Nano Black imon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Wihoo, har precis sållt min Mini, ska beställa en Nano Black imon.

Vad fick du för den?

Visa signatur

Foto:

Permalänk
Medlem

Jag måste haft en ruskigt tur och fått nån slags VIP-behandling hos Apple

Beställde i onsdags kväll en ograverad 4GB vit Nano (7 dagars leveranstid) och en USB-laddare (24 timmar). I morse klockan 6 kom paketet till Göteborg och jag håller tummarna för att de ska hinna ut med det idag. Två dagars leveranstid från Holland, inte illa isf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
dessa bör passa eller?

De passar om du inte har några som helst krav på kvalité.

Jag är tveksam till om jag ens skulle ta de där lurarna om jag så fick de gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
Jansson Data, Helsingborg

Ok, ringde dit och hörde förra veckan.
Antar att du är Erik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
De passar om du inte har några som helst krav på kvalité.

Jag är tveksam till om jag ens skulle ta de där lurarna om jag så fick de gratis.

jasså, föregångaren fick väl ganska god kritik om jag minns rätt...?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!