Permalänk
Medlem

Athlon64 3200+ billigt

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64V3200B

Kan priset verkligen stämma? bara för några dagar sen så kostade dom 1800:- ...

Permalänk
Medlem

http://buggy.no-ip.com/produkter/Processor%2C+AMD/Socket+939/...
Priset stämmer nog. Ett par andra ÅF har för runt det priset.

Permalänk
Medlem

varför skulle det inte stämma?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

För att priset sjönk ganska rejält och snabbt?
Dom tog slut i lagret och priset sänktes med över 400kr.

Skulle inte förvåna mig om dom höjer priset på dom när dom är inne i lager igen ..

Permalänk
Medlem

Ah. De tar slut, sänker priset. Folk beställer. Den kommer in i lager igen, och folk får den levererad till det högre priset. Är det så det är så är det oärligt som fan tycker jag.

Det är dock bulk-versionen, dvs utan kylare. Det kanske är nån del i sanningen.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Sjönk med 156kr enligt buggy den 6/9 och sen med 12kr typ den 15:e, det var ju inte så farligt stor sänkning. Då kollade jag ju alltså på den billigaste respektive datum. Sen om den sjunkit 500kr på en butik som haft överpris förut är väl en annan sak.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Antagligen så köper de in nya processorer till ett billigare pris än vad de gjort innan. Alltså sänks priset för oss med

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

Man kan lika väl köpa 3000+ och överklocka, så gott som alla får upp dem till 2500MHz stabilt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Ah. De tar slut, sänker priset. Folk beställer. Den kommer in i lager igen, och folk får den levererad till det högre priset. Är det så det är så är det oärligt som fan tycker jag.

Det är dock bulk-versionen, dvs utan kylare. Det kanske är nån del i sanningen.

Det är väl därför man betalar innan samtidigt som man beställer? För datorbutiken har väl direktbetalning via internetbank? Då får man ju det priset som står...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Ah. De tar slut, sänker priset. Folk beställer. Den kommer in i lager igen, och folk får den levererad till det högre priset. Är det så det är så är det oärligt som fan tycker jag.

Det är dock bulk-versionen, dvs utan kylare. Det kanske är nån del i sanningen.

Du får en orderbekräftelse när du bställer.. det pris som står där gäller.. inget annat..

Om någon butik skulle göra som du säger skule de inte leva länge i detta land..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Du får en orderbekräftelse när du bställer.. det pris som står där gäller.. inget annat..

Om någon butik skulle göra som du säger skule de inte leva länge i detta land..

Grejen är att det faktiskt står när du beställer att de reserverar sig från kommande prisändringar. Så har du otur så kan ditt pris bli högre. Men jag har aldrig själv varit med om det. Men däremot var det en polare som beställde minnen som tog slut i lager och när de väl kom in på lager så hade de höjts med runt 100 kr. Men han fick det äldre priset han hade beställt för.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Om så är fallet (vilket jag har svårt att tro) så måste väl du få godkännao mdu vill acceptera det nya priset?

Står det att en vara kostar 1000:- och du köper den för 1000:- och får en orderbekräftelse på 1000:- så är det just 1000:- som gäller..

Däremot kan jag förstå att det i annonser och liknande står de reserverarsig för ev. prisändringar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paddaw
Man kan lika väl köpa 3000+ och överklocka, så gott som alla får upp dem till 2500MHz stabilt.

Nej. Nyare revisioner klockar inte alls bra, jag kommer till runt 2250-2300MHz stabilt, dock utan ökad Vcore, men jag tyckte ändå den stoppade bra tidigt. Finns flera som stoppar ännu tidigare än det till och med :/

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

jag har fått upp min 3000+ till 2,25ghz utan ökad Vcore, själv tycker jag det räcker gott och väl. klockning ger ingen större skillnad om man inte har kompressor kyld och ökar vcore en hel del

Permalänk
Medlem

Tidiga venice kunde ju gå upp mot 2.7 på vanlig luftkylning, och runt 2.8-2.9 med vatten. Något säger mig dock att de som testade förmodligen fick lite handplockade CPUer..

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag av beställde mitt minne och beställde samma igan för att få det lägre priset på det. Så det är priset i bekräftelsen som gäller ! Ändrade även från Athlon 64 3000+ Venice för 1425kr till Athlon 64 3200+ Venice för 1355kr... När jag beställde kostade boxed och bulk lika mycket ! Gött att dom gick med på att ändra =P

Nu är ordern packad och väntar på att bli hemtad av posten...

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Man får varan för det pris man beställer för. Om det inte är så att det är fel pris som är utskrivet, typ 80gb hdd för 25 kr, vilket de reserverar sig för i det finstilta vid beställning. De kan inte sälja cpun för 1300kr nu och sedan ta 1500 i betalning när den levereras, på samma vis som köparen betalar 1300 nu och inte får den billigare vid leverans om priset skulle gått ner ytterligare 100kr tills dess.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen