Permalänk

Får blåskärmar väldigt offta!!

Hej. Har ett ati radeon 9800 pro. har dom nyaste drivarna å allt sånt.

Men när jag spelar så får jag blåskärmar titt som tätt..

vissa helt blå och andra med text.

Det kan tex stå att den dumpat allt fysiskt minne etc.

Har senaste direct X och som sagt senaste drivarna till gfx.

Får till och med blåskärm i CS 1.6!! varför? Om någon kan hjälpa mig med detta så snälla gör det .

Mycket tacksam för svar.

SÅg att tråden låg i fel forumsdel. Moderatorer får väldigt gärna flytta den.

Permalänk
Medlem

hej! jag tror att dina blåskärmar kommer från minnet. (är inte så haj på det här området och kan tyvärr inte säga vad du ska göra)
lycka till!

Visa signatur

Intel P4 3.2 GHz | 1024 Mb DDR 400 MHz | nVIDIA Geforce 6800 256 Mb @ 390, 724 MHz | HDD 230 Gb

Permalänk

Hade exakt samma problem. Löste det igenom att installera om windows och sen inte överklocka processorn.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Minnet. Ställ in på lägre minnesdivider så ska du se att minnet försvinner.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp lutar åt minnet du kan testa med ett i taget och hitta den minnes modul som strular.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Annars kan du testa köra MMtest så att dina minnen inte innehåller några fysiska fel. Hade samma problem, dock för 4 år sen, men då var det kompabilitetsproblem mellan grafikkort och moderkoret. Beroende på vilket moderkort och vilken processor du använder så säger jag så här. De flesta nya moderkorten har inte kompabilitetsfel, det är oftast processorerna som har det, då moderkortets fysiska minne inte finns kvar, och är implementerat i processorn, tror det är så, men om det är så, så kan du väl testa först att ominstallera windows, om det inte hjälper, så tycker jag du ska uppdera din bios.

Visa signatur

Wow. PIII och Voodoo. Back to old days

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nima_P
Annars kan du testa köra MMtest så att dina minnen inte innehåller några fysiska fel. Hade samma problem, dock för 4 år sen, men då var det kompabilitetsproblem mellan grafikkort och moderkoret. Beroende på vilket moderkort och vilken processor du använder så säger jag så här. De flesta nya moderkorten har inte kompabilitetsfel, det är oftast processorerna som har det, då moderkortets fysiska minne inte finns kvar, och är implementerat i processorn, tror det är så, men om det är så, så kan du väl testa först att ominstallera windows, om det inte hjälper, så tycker jag du ska uppdera din bios.

1. Du har rätt. Prova kör memtest86+ för att se om minnena ger några error. (fysiska fel???)

2. Processorerena har inga inbyggda minnen. Däremot så har A64 minneskontrollern inbyggd i processorn. Dock har det inget med detta att göra

3. Kompatibilitetsproblemen är oftast mellan minnen och moderkort. (dock väldigt sällan)

4. Uppdatera BIOS är onödigt.

Prova kör memtest typ 20passes. Får du fel då så sänk minnena med minnesdividern.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Ok ska ta och prova det...memtest hittar man på www.google.se eller?? :S? :D..

Tack för alla tips etc. låter som jag kan få bukt med den här skiten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
Ok ska ta och prova det...memtest hittar man på www.google.se eller?? :S? :D..

Tack för alla tips etc. låter som jag kan få bukt med den här skiten.

Sweclockers har den.

http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Fels%F6k...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

ok ett problem bara..jag har ingen floppy....:S

Permalänk
Medlem

Bränn ut på cd

Permalänk
Hedersmedlem

en uppdatering av bios behöver inte alls vara onödigt. Finns en mycket stor chans att det hjälper mot kompatabilitetsproblem gällande minnen!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

oko så det går lika bra det?..

Hehe va innte och kollade effter drivare till mitt mobo..men dom senaste uppdaterade är från 03 :D.

Har ett asus a7v8x-x och är grymt missnöjd..vilket skitkort!..men men så går det när man snålar.