Permalänk
Medlem

Mus för en stor hand

Ok, jag har rätt stora händer så jag vill alltså ha en ganska rejäl och skön mus.

Har en MS Explorer 3.0 nu sen ett bra tag tillbaka men den börjar gå mig på nerverna. Hade en Logitech Mouseman Wheel förut och den var jävligt bra, men den är sedan länge utsliten och mig veterligen finns de ej längre, och framförallt inte i optiskt version.

Frågan är alltså vilka möss som lämpar sig för stora labbar, helst nåt med tyngdpunkten på ergonomi.

Tack på förhand för alla svar.

Permalänk
Medlem

MX510/518 samt G5 tror jag skulle passa dig grymt bra om du har stor hand.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

stor hand = stor:D

Jag har själv stora händer och älskar min mx1000 lite att hålla i.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
stor hand = stor:D

Jag har själv stora händer och älskar min mx1000 lite att hålla i.

Kan bara hålla med

Permalänk
Medlem

Jepp, ännu en med stora händer här som rekomenderar Logitec mx5xx/7xx/1000 möss.
Bara flickvännens är skönare att lägga handen på

Permalänk
Medlem

Microsoft Comfort Optical Mouse 3000:
Mycket bra för handen, också stora, bra respons och billigt pris.
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010084333

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Min hand är större än era händer

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk

Som Fraggel och MooDHooDs sa. MX1000 är trevligt utformad. Tung och skön
Dock kanske inte den bästa spelmusen när det gäller snabba spel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

slutsats ... Stor hand stor mus ?

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Jepp, ännu en med stora händer här som rekomenderar Logitec mx5xx/7xx/1000 möss.
Bara flickvännens är skönare att lägga handen på

Så din flickvänns mus är stor?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Så din flickvänns mus är stor?

Hoppas att han har stora fötter då....:p

Ne jag har ganska stora händer och älskar min mx500.... Vill byta till en G5 men eftersom jag använder båda sidoknapparna så går den fet bort.....:d

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.. Funkar en mx510 bra om man har liten hand?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggi
Lånar tråden lite.. Funkar en mx510 bra om man har liten hand?

Hmm, lite tveksamt. Kan tänka mig att det inte känns 100% bekvämt/avslappnat i handen om man försöker greppa över en lite för stor yta.
Köpte dock en dual optical för en del år sedan till min dåvarande småhänta flickvänn, och hon var jättenöjd.

Har man möjlighet ska man dock egentligen gå in till några butiker o testa sig fram till vilken storlek/grepp som känns allra bäst för just dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggi
Lånar tråden lite.. Funkar en mx510 bra om man har liten hand?

Köp en Razer Diamondback (som har teflonpads!!) eller en Logitech MX310 om du har små händer.

Innan hade jag en MX310, nu har jag en Razer Diamondback, trivs utmärkt. Har min MX310 kvar i reserv, slänger den aldrig.

Permalänk
Medlem

MX1000 är nog en ganska bra mus för de med stora händer... jag har väl vad man kan kalla medelstora händer och når inte till främre tumknappen.
Den funkar nog fint om man lägger hela handen på den men jag gillar mer att styra musen med fingrarna och då ska jag egentligen ha en mindre mus men detta tänkte jag inte på när jag handlade. Jag har mer precision om jag låter handleden vila på musmattan(måste införskaffa ett handledsstöd).

MX310 har jag också en... jäkla bra mus det men den används i min andra dator(tjejens). Nästan så man saknar den ibland... helvete nu blev jag sugen på ny mus också så jag får ta och köpa mig en till helgen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggi
Lånar tråden lite.. Funkar en mx510 bra om man har liten hand?

Det är ju sagt längre upp i tråden att den passar folk med större händer...

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggi
Lånar tråden lite.. Funkar en mx510 bra om man har liten hand?

Jag har ganska så liten hand och tycker MX510 är den skönaste musen jag vet ialla fall.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Och jag har ganska stora händer och stortrivs med en Diamondback. Det handlar inte bara om form utan också om hur man håller den.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W