Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
High-end för 1400 kr

Jag har väl lagt en 20k på mina högtalare och jag tämligen säker på att de inte kan kallas high-end högtalare.

Snackar vi riktiga high-end högtalare pratar vi om 50-100 tusen, och inte 1.400.

han menar nog datorhögtalare, inte högtalare som du kopplar till datorn med en förstärkare, för över 1500kr för ett 2.1 får väl anses som ganska mycket pengar men såklart får man bra ljud.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Precis kopplat in mitt, det låter faktiskt över förväntan måste jag säga. Dock spelar bara centern bak när jag kalibrerar ljudet, men inte musik eller film. Någon som har något tips?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
High-end för 1400 kr

Jag har väl lagt en 20k på mina högtalare och jag tämligen säker på att de inte kan kallas high-end högtalare.

Snackar vi riktiga high-end högtalare pratar vi om 50-100 tusen, och inte 1.400.

Jag snackar om dator högtalare så börja inte en massa tjafs om B&W högtalare eller NAD förstärkare eftersom deras produkter är långt i från vad månag här på forumet har råd med.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Jag snackar om dator högtalare så börja inte en massa tjafs om B&W högtalare eller NAD förstärkare eftersom deras produkter är långt i från vad månag här på forumet har råd med.

Det är bland annat därför de kallas High-end.

Permalänk

finns det något smidigt sätt att hänga dessa på väggen eller kanske något stativ (har inte allt för mycket yta att ställa dom på)?

Visa signatur
Permalänk

det finns en liten "hängare" under dom.

BTW: Vet nån om man kan ta lös gallret på basen, är det bara sprätta lös den? Vill ju inte ha isönder den.

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris, men kom ihåg: Hellre bra 2.1 än sunkiga 5.1 (6.1).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Fick dom idag. Dom är ok, men inte mer tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade mina på posten idag, och pluggade in dom. Är tämligen säker på att jag har gjort allt rätt, men jag får ändå bara ljud ur den högra framsatelliten(den med powerknappen på) och subwoofern. Har Realtek AC97 drivarna, är det något fel på dom? Har ett Jetway N2PAP Ultra mobo, är det fel på det? Ett surroundsystem från Trust fungerar, men inte dessa Logitech. Har också en kompis som har samma problem fast med ett Trustsystem. Bara ljud ur en satellit och basen.

EDIT; Glömde säga att jag har testat alla lägen på omkopplaren.

Permalänk
Medlem

Har mina liggandes på posten. Ni som fått era, vad tycker ni om dom? Schyst bas? Kan man spela högt med dom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Har mina liggandes på posten. Ni som fått era, vad tycker ni om dom? Schyst bas? Kan man spela högt med dom?

Basen är inte bra. Däremot funkar det bra till både film och spel. Till musik använder jag min vanliga stereo istället.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med ett 7.1 ljudkort som inte stöder 6.1 högtalare, måste man gå ner till 5.1 eller???

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Basen är inget att hurra för! Föredrar hellre en låda med basport när lådvolymen är såpass liten. Men till spel funkar ljudsystemet hyffs.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Hur kommer det här systemet att fungera ihop med mitt ljudkort som är integrerat på moderkortet (msi k8-n till socket A).

Har ett par vanliga 2.0 högtalare som ingick i datorpaketet.
Kommer det bli stor skillnad?

//Wiker

Edit: Hur blir det om man koplar in alla högtalarna i Mp3 spelaren?

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Beställde mitt inatt, paketet är redan i Täby så jag lär få det imorrn. Bra jobbat Dustin!

Har inga höga förväntningar, men ska bara använda det till spel ändå så.. Har schyssta hörlurar för musik, sen en riktig hemmabioanläggning till TVn.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt ingen ersättning för en bra stereo men för 400kr kan man inte förvänta sig det.
Basen är dock ordentligt tilltagen, det som är dåligast med paketet är mellanregistret.
Tycker dock att det är förbaskat bra ljud/kr för detta paket!!!

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Nu har man suttit me paketet några dar. Mina intryck från första dan består...

Basen är INTE bra. Väl tilltagen må vara, men ljudet är ju långt därifrån. Jag har min på lägsta och den tar ändå överhanden och brölar över allt annat. Måhända att den är bra till Techno/HipHop, men metal funkar den ju inte till iaf. Sen är mellanregistret som påpekats tidigare inte heller så mkt att hurra för..

Till spel (vilket jag ska ha det till) tycker jag dock dom funkar finfint, och för 400 spänn hade jag inte förväntat mig mer.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som kan det här med ljud och kan bedömma, hur tror ni dessa (x 620) står sig mot de jag har nu, creative inspire p380 (2.1)?
https://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010056591

Jag är långt ifrån någon "ljud-kännare". Får se om jag själv hör någon skillnad. Väntar på att dustin ska få in lite annat jag beställde med.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Sitter idag med ett SB live! value som jag köpte för snart 10 år sen tror jag och ett par sunkiga Fujitsu Siemens högtalare, det paketet det finns bild på sidan 1 i denna tråden. Frågan är om jag kommer få en roligare spelupplevelse med detta paketet och audigy 2 zs? Film och musik skiter jag i för det använder jag inte datorn till ändå!

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kan ha varit 1999 eller nåt kanske, det är ju nästan 10 år

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Medlem

Min baslåda skramlar det om när man drar på lite, precis som det gjorde i recensionen här på sweclockers. jag har alltså Logitech X-620

Permalänk
Medlem

Jag har fått hem mitt paket och ska ansluta det till ljudkortet, problemet är att jag är färgblind och vet inte vilka kontakter som ska sitta var i mitt audigy 2 zs. Kan någon hjälpa mig att säga i vilka kontakter dom 3 kablarna till högtalarna ska sitta? Uppifrån och ner. Tack på förhand!

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinx
Jag har fått hem mitt paket och ska ansluta det till ljudkortet, problemet är att jag är färgblind och vet inte vilka kontakter som ska sitta var i mitt audigy 2 zs. Kan någon hjälpa mig att säga i vilka kontakter dom 3 kablarna till högtalarna ska sitta? Uppifrån och ner. Tack på förhand!

Jag har inget sådant kort men vad jag kan se på den här bilden är det nog de tre närmast firewirekontakten
http://www.presence-pc.com/images/dossiers/pchc1/art_sbAudigy...
En pil som pekar utåt från varje ring på ikonerna där.

Du får kanske testa dig fram. Själv hade jag ett problem att den orangea och svarta kontakterna stämde inte överrens med mitt ljudkort (integrerade på nforce2-moderkort). Så de fick växlas. Jag vet inte om felet ligger hos logitech eller abit (nvidia).
Om du har något testprogram i drivrutinerna till ljudkortet så är det nog enklast att köra det och koppla in kablarna och lyssna så vänster fram låter när det visas så på skärmen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Får det inte att funka ändå. Någon som har audigy 2 zs med detta paketet som kan hjälpa mig?

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinx
Får det inte att funka ändå. Någon som har audigy 2 zs med detta paketet som kan hjälpa mig?

Jo visst.

Jag är själv färgblind som tur är

Räknat från Firewire porten så ska du först koppla in: orange, svart och sist grön.

Permalänk
Medlem

Fan va najs att jag hittade denna tråd, tack SUMITOMO.
Skulle just skicka iväg en bäställning på att par andra högtalare när jag såg denna tråd.
Sista dagen de har fraktfritt och allt.
Beställde ett par x-620 till datorn och z-5500 till tvn.
Beställde även 2 st CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SE.

EDIT: Har fått dom nu och det är grymt ljud med tanke på vad de kostar. Men hur får man igång de 4 sateliterna som inte spelar nått när man kör 2-vägskälla? (jag beställde ju som sagt z-5500 också men den har ju en dekoder så på dom är det bara att ställa om) (jag har Creative Augidy)