Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Meedio har inte värdens bästa cash-kod, att köra filmbibloteket över nätverket kommer nog ge en fördröjning av visandet av coverarts, du kan ju klart välja att lägga coverarten lokalt på CF-kortet.
Det gick visserligen att att få in XP och Meedio under 1Gb - men med diverse tillbehörs-program (ffdshow, AnyDVD, mfl) så blev det genast ont om utrymme. Ska man dessutom lagra covert-art så får man nog börja räkna bytes
CF 1Gb kortet tillhör egentligen min PocketPC och antagligen kommer den fortsätta användas där - men läsaren kommer kanske användas till att köra GeexBox från ett överblivet 16Mb CF-kort - som ett "extra" HTPC-OS
tänk på att en lysdiod inte bara lyser utan även funkar som en diod, kan vara så att den har en funktion utöver att lysa. Så innan du tar bort den, kolla upp det
Hehe - ska nog lämna lampan kvar
skumt har du provat att skita i C.mee och bara skriva nått som ör exakt 16 tecken långt direkt i LCD Smartie?
Testade det nu och då fungerar det precis som det ska - 16 tecken = ingen scroll, 17 tecken = scroll.
Verkar som en liten bugg i C.mee ? (jag har det rätt inställt på 16x2 tecken)
...............................
Ett litet tips till dig CyberVillain - läste i Meedios forum att en del irriterade sig över att imon programmet startade i "mus-läge".
Jag testade en helt ny version av programmet (1 september) och där kan man välja om det ska starta i "mus-läge" eller "tangentbords-läge" - nedladdning