vf700 som blivit monterad på helt fel ställe

Permalänk
Medlem

Kommentar är nästan överflödig... hur fan dum får man vara.

Permalänk
Medlem

Om man kan lite om datorer så vet man först och främst att kylpastan som följer med inte är något "lim" och att sakerna som följer med gör det av en anledning...
Tycker synd om ägaren till chassiet, jag hade inte vågat dra på LAN med fläkten sittandes där!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

varför läser folk inte manualen....

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Vi får bara hoppas på att han rengjorde chassi plåten ordentligt och tog bort ev. rester av kylpasta innan han monterade härligheten

Permalänk
Medlem

haha de va redigt gulligt. Ska genast flytta min zalman till botten av chassit

Visa signatur

Marcus Lindberg
www.marculin.se
marculin@g33k.se

Permalänk
Avstängd

hahaha vilket snille

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

När jag jobbade i datorbutik så råkade jag ut för en kille som smetat ut Arctic Silver 3 över hela sin AMD XP 2100+ för 3000kr och kortslutit den till ett öde värre än döden - "Jag läste att man skulle göra så på en hemsida, jag trodde att tuben var till för en användning". Han köpte en ny CPU direkt dock.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

En polare till mig tejpade fast en 80mm i botten på chassit i tron att den skulle blåsa upp på grafikkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
När jag jobbade i datorbutik så råkade jag ut för en kille som smetat ut Arctic Silver 3 över hela sin AMD XP 2100+ för 3000kr och kortslutit den till ett öde värre än döden - "Jag läste att man skulle göra så på en hemsida, jag trodde att tuben var till för en användning". Han köpte en ny CPU direkt dock.

Hahaha, vet också om en som gjort precis samma sak!
Jag bor i Sunne förresten, det kanske kan vara samma person? Har du namn på killen?

Permalänk
Medlem

Har någon här mer än jag hört talas om han dära 14åringen på fragbite?
Han fick ett 6800 till födelsepresent och hade en barebone dator. graffet fick inte plats så han fråga nåra polare va han skulle göra. Då skämta nåra om att han skulle klippa av ett par cm på graffet så de skulle få plats. Nästa dag så kom ett inlägg på fragbites forum:

http://heelix.istheshit.net/

HAHAHHAAH

Permalänk
Medlem

Stackarn , asgarv!!!!

Permalänk
Medlem

rofl! tack för skrattet!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Att folk tror på det här är helt otroligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Att folk tror på det här är helt otroligt.

okej så du menar att jag hittat på det här? du kan ju få min msn logg av killen som monterade dit fläkten så stiligt, där han försöker förklara sig att den kyler osv.?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

robe90, falsk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
okej så du menar att jag hittat på det här? du kan ju få min msn logg av killen som monterade dit fläkten så stiligt, där han försöker förklara sig att den kyler osv.?

ja, snälla, lägg ut loggen här

Visa signatur

//HundSkit

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, du kan posta vad fan du vill grabben. Men ingen med IQ över 80 lär tro på dina loggar.

Permalänk
Medlem

14- åringen på fragbite fejkar, jag menar att det är en spammer som skrivit inlägget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter.nilsson83
Hahaha, vet också om en som gjort precis samma sak!
Jag bor i Sunne förresten, det kanske kan vara samma person? Har du namn på killen?

Jag minns inte hans namn och det var i Göteborg det begav sig, flyttade precis tillbaka till Göteborg med så tack för påminnelsen att ändra det här.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Avstängd

Det roliga är att han använde kylpastan som Limm?

Herregud.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Sedan ska vi inte snacka om PCdata i varberg. på 90 talet inna jag byggde själv så hade jag ine burken där en gång. Inte igen efter det. Nötterna satte en garantilapp mellan kylaren å heatspredern bland annat... Eller den gången dom vissade sitt ultra colla TNT2 med en socket 7 kylare PÅ orginalkylare å så låg det ju bara på 50C nu sa han.... Kompisen å jag kunde inte hålla oss för garv inne i butiken. Han blev plockade snabbt undan skiten igen å låtsades om som iget medan vi nästan kröp ut av skratt

HAHAHA det är inte för inte det heter CPdata
(bor också i Varberg och har haft "kontakt" med dom:P)

Permalänk
Medlem
Citat:

VISA DEN!!!

Vi vill se Xeters logg!

Hahaha!
Jag vill se en liten film av det!! FFS!!

GGOOGOGOGO!

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InFlames
HAHAHA det är inte för inte det heter CPdata
(bor också i Varberg och har haft "kontakt" med dom:P)

Mjo det namnet hörde man mycket av specielt när dom besökte bumbilan för några år sedan hehe....

Mins för inte allt för lägesedan innan dom bytte butik. Då stog jag i kö efter en japan. Skulle ha en 40mm fläkt eller nåt ASAP vill jag minnas. Japanen skulle ha en USB skrivare sa han på engelska då till sin dator. VIllket var en bärbar för den delen men det fattade la inte PC nissen först ricktigt så han flängde fram ett PCI kort. Sedan frågade han om japsen skulle ha USB 1 eller USB 2. Versionen då syftade han på dock brukar man snacka om USB 1.1 eller 2.0 så redan då började jag undra vad fan han ville komma. Japsen visste ju inte alls vad han skulle köra på skrivaren eller på eventuela anndra grejor. Då insisterade PC nissen på att han måste veta det så han kan välja rätt kort. USB 1 eller USB 2 version. Sedan förtydligade japsen att han skulle ha det till en laptop å inte PCI version. Ja då slet PC nissen tillslut fram en PCMCIA version. Sedan var det ju frågan om villken version japsen hade på sin PCMCIA port villket knappast vart nåt problem då datorn kanske var 2 år å min äldsa är då mö äldre å tar 32bits kort och är en budget dator.
Sedan efter det så började versionsnacket om version 1 eller 2 av usb igen.

DÅ var jag fan bra nära å bara ta ett PCMCIA USB 2 kort å ge jappsen å säga, "It works strust me". Men japsen var la rätt tröt han med så blev igen affär

Sedna fick jag min fläkt å gick fortare än fan.

Lika dant med om den där bruden står där om hon är kvar numera. Varge gång jag går in å ska ha nåt villket inte är så ofta men om det är brådskande å jag vet dom har skiten men då vet hon alldrig vad fan jag snackar om

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA.....
Om man bara har satt på en fläkt eller processor tidigare så vet man vad kylpasta är, och att det inte används som lim! Killen som tabba sig kan inte jobba på PCCity och montere fläktar.... Då är det ett "super lol" på han!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jösses fan såna personer borde låsas in

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Lika dant med om den där bruden står där om hon är kvar numera. Varge gång jag går in å ska ha nåt villket inte är så ofta men om det är brådskande å jag vet dom har skiten men då vet hon alldrig vad fan jag snackar om

Joo den bruden är kvar där;)
Jag hade nog kunnat tänka mig att hon kunde gjort likadant och förväxlat kylpasta med lim:D

Permalänk
Medlem

det var jag som hjälpte honom med monteringen av hela systemet, så det är inget han har gjort själv direkt. tror han klarade av att koppla in neonet iaf.

så där här är länken till loggen, blev ett word dok ----> http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/pccity.doc

och svar ja han trodde att kylpastan var lim.

några andra frågor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur gamla är ni?

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skall skratta eller gråta, hur lyckas man`??

Går ni i nian?

Permalänk
Medlem

jag är 89 han är 88

Visa signatur