Guru3D testar snigelformat chassi

Permalänk
Medlem

Tyckte den var rätt så snygg.
men kolla lösningarna i den.. helt underbar ju.. mycket utrymme att leka med nätagget undermoderkortet., suger värmen från grafikkortet.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Både fult och för litet.

Permalänk
Medlem

När jag såg det först (för ett tag sen) så tyckte jag den såg förskräcklig ut. Men tror att det är skillnad på att se den i verkligheten och på bild. Den kanske ser hyffsad ut i verkligheten ändå.

Permalänk
Medlem

Skönt att någon vågar vara lite annorlunda och tänka utanför de fyrkantiga chassiramarna. Det är ute med det.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja inte var den snygg,men med lite modd så kan den bli häftigare

jo.. modda om den så den blir rektangulär igen så lär den vara snygg...

Permalänk
Medlem

Utan en massa hörn och skit borde det gå att få riktigt bra kylning i lådan...
Jag kunde inte bry mig mindre om utseendet. Bara det är bra kylning och låter lite om burken.
En sådan här burk borde vara ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Medlem

Är inte säker på om jag ens skulle ha den där i mitt rum även om jag fick betalt.

Permalänk
Inaktiv

Den var snygg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ro.ARM
Jaha. Då har även Lian Li börjat med den typen av lådor...Blir lite besviken faktiskt. Hadde hoppats att dom skulle hålla sig till filosofin att form bör följa funktion utan onödigt trams. Men dom får väl konkurrera med Thermaltake m.fl fortsättningsvis..

Detta är ju ett jubelums chassi, i begränsad utgåva om jag inte minns fel. Så de blir nog kantigt som vanligt sen igen...

Permalänk
Hedersmedlem

*lägga order*

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf. att den är söt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd

världens fulaste snigel?????
jippie min dator går i snigelfart ser den ju ut som!

Permalänk
Avstängd

ser ut som resten av lian-li lådor, fula

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

en anna färg änn svart så hade den nog varit intresant.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Det finns i silver med.

Jag skulle vilja ha en i svart, men aldrig att jag hade köpt en

Permalänk
Medlem

MM de har försökt sig på en B&W och inte fått ett rätt.. Förkastligt.. B&Ws högtalare ser ENORMT maffiga ut.. Denna når inte ditt..

Permalänk
Medlem

Va fan skall man med alla dessa 5.25"-platser till - det är välkylda 3.5"-platser vi behöver till våra diskar och detta chassi klarar 3st, max 4 diskar med vettig kylning.

Att det skall vara så svårt?!

Permalänk
Avstängd

Den var mkt större än vad jag trodde när jag för första gången såg den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
MM de har försökt sig på en B&W och inte fått ett rätt.. Förkastligt.. B&Ws högtalare ser ENORMT maffiga ut.. Denna når inte ditt..

Föredrar nog de klassiska 801:orna...Om vi nu ska snacka högtalare...Tycker även att nautilus är lite väl trendig ut för min smak. Tycker inte att prestanda prylar ska sätta design före funktion..

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

Jo dom ville nog för mkt med detta chassie men kom bara halva vägen.

Men visst kan dom fort. göra snygga chassin. Nytt som verkar helt ok: http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_C_S_PC-767.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Undrar var de fick inspirationen ifrån

http://www.audiofederation.com/catalog/b&w-nautilus-6.jpg

hehe, det far fakitiskt min första tanke också hehe

Permalänk
Hedersmedlem

Första gången som jag såg denna låda tänkte jag att förmen var till för att leda runt luftflödet men när man ser inuti lådan så ser man att det inte var så.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Perfekt till barnens datormod.
Dom kommer att älska detta chassi,,
Tycker själv att det är helt ok, bra med lite nya idéer

Permalänk
Medlem

Undrar fortfarande om någon hittat en svensk leverantör som man kan köpa den av? Har bara hittat i Norge för 3500kr

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

skulle vara snygg att modda med lite evil stuk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Va fan skall man med alla dessa 5.25"-platser till - det är välkylda 3.5"-platser vi behöver till våra diskar och detta chassi klarar 3st, max 4 diskar med vettig kylning.

Att det skall vara så svårt?!

exakt, jag har 7st 5.¼''(6*) platser och bara 3st 3.½''(1*) i min addtronics 7??? (*synliga) men använder bara 1st 5.¼'' för min DVD brännare och 3st HDD i skenor intryckta i 5.¼'', roligt att skruva bort allt om man ska flytta grejorna.

1-2st 5.¼'' platser räker, men gärna 6-10+st 3.½ och gärna löstagbara ifall man behöver platts med vattenkylning

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Den var rikigt snygg.. äntligen vågar någon tillverka annorlunda chassi..

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Permalänk

Precis som GodZilly skriver så är chassit snäckformat. Absolut inte snigelformat! En snigel har inget skal.

Tycker inte att chassit var varken snyggt eller fult. Jag gillar skarpt Lian-Li men tycker de kunde ha gjort något bättre till sitt jubileum. Dock måste jag ge dem en eloge för att de vågar lämna det fyrkantiga ivf halvvägs.

EDIT:
Här är en snigel.
En Skogssnigel:

Här är en ssnäcka.
En Vinbärssnäcka:

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooda
Undrar fortfarande om någon hittat en svensk leverantör som man kan köpa den av? Har bara hittat i Norge för 3500kr

GTek kommer nog, med ganska stor sannolikhet, att ta in den.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."