Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Avstängd

min "nya" NEC e606

Tjenare, kom över en begagnad 3g-mobil för 700 spänn...
Det är en sån där uppfälldbar sak, en NEC e606..
Jag vill ha lite info såsom;
hur mycke är den igentligen värd?
när tillverkades den?
jag fick med en usbsladd, kan föra över wma-musik, ringsignaler i midi ( begränsat som fan ), bilder osv.
Men jag har inga javaspel på den, eftersom förra ägaren tog bort dem, och jag kan inte med vanliga överföringsprogrammet som medföljde föra över javaspel från datorn, vet ni nåt sätt hur jag kan fixa detta?

Sedan om nån kunnig kunde ge lite övrig bakgrundsinfo.... puss på er..

Visa signatur

Jag är expert på snygga hemmabyggen

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tro att den är värd mer än ca 400 kr i dagens läge.
då man kan få tag i en nec e616 för ca 700 kr.

Permalänk

NEC e606 är en av de första mobilerna som 3 släppte, så den är väl ca 2 år gammal... att betala 700kr för en begagnad tycker jag är lite för mycket, då du kan få nyare modeller billigare.

När det gäller javaspel så borde det gå att surfa in på någon sida från mobilen som har java och sedan ladda ner direkt till mobilen. Har du 3G-kontantkort eller abonnemang för den? Eller är den upplåst?

Permalänk
Medlem

man får en lg u8110 för runt 700kr. den är 100ggr så bra.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Avstängd

Dohh!!!

Man får la trösta sig med att det gick en liten slant av det brorsan va skyldig mig.. Då jag inte hade fått tillbaka det i rena pengar endå inom nåt år...

Sedan fick man med sig 3 batteri, 70 spänn på kontantkortet å så..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att det är dom första telefonerna från 3 så kan man räkna med att 3 batterier är knappt i närheten vad 1 batteri i en vanlig telefon håller.

Köpte en NEC 313 och där kom det 2 batterier med, men vilken batteri tid... hela 80tim per batteri i standby, kosta dock 149kr i butiken utan kort och skit

Läste att NEC E606 kostar 990kr och passningstid/standby är på hela 50tim per batteri! WOW

mer på = http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/186926/details

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

hmm, nån som vet hur man kan lägga in javaprogram/spel via från datorn till mobilen, det verkar inte gå som standard

Visa signatur