Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piercing
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1763&session=7ff914... borde passa till ditt GTX oxå men skaffa en vf700 den e super!!!

den är högljudd.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Avstängd

jASÅ LÅTER DOM MYCKET NV... TRIST..
sorry caps...

så ni tycker zalmanen e bättre...

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en Zahlman vf700, antar att jag får den imorrn eller på tisdag. Då ska jag presentera reslutaten, hmmf en liten fråga bara. Hur är det med orginalkylaren på 7800gtx korten. Är den ett helvete att få av?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

in i frysen eller nedanför hårfönen, då ska det nog lösa sej

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Har precis beställt en Zahlman vf700, antar att jag får den imorrn eller på tisdag. Då ska jag presentera reslutaten, hmmf en liten fråga bara. Hur är det med orginalkylaren på 7800gtx korten. Är den ett helvete att få av?

Nejdå...de är inga större problam alls, iaf hade inte jag några problem. Det behövs dock en liten skruvmejsel de vissa skruvar är förbannat små men som sagt, inga problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björnlabb
Nejdå...de är inga större problam alls, iaf hade inte jag några problem. Det behövs dock en liten skruvmejsel de vissa skruvar är förbannat små men som sagt, inga problem

Såg nu när ja kolade närmare att det var skruvar på kortet. Fan vad gött, då slipper man hålla på och jävlas med sådana äckliga plast saker som ska tryckas in. Hade ett helvete med dem på ati korten

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

Får la bestälal en zalman kylare då... vilken är bäst av dom finns väl 2st?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
aa du vet nog inte vad du snackar om "låter som ett flygplan" hur pass bra hörsel har du ?,det var bara löjligt,, man hör juh inte ens den så vad snackar du om _? du ska ha prestanda,, inte ljudnivå,, okej där kan man diskutera lämge men dom flästa tycker väl jag har fel men skaffa vattenkylning isf, den låter inget nog nåt anna som dönar i din dator:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ni e ju fan löjliga. hur bra hörsel har ni egentligen ??

damn, ni kan inte ha några fläktar i chassit, för dom hade isf överröstat det ordentligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi

håller med ganska mycket där, ni kalgar på grafikkorts fläkten när varje annan fläkt jävel i burken låter fan mer än grafikkiorts fläkten, antingen har ni vattenkylning men luft på gafikkort eller så e ni helt störda..

<furious>
Men era träpluggar! Hur i helvete kan ni sitta och säga att kortet är tyst när det UPPENBARLIGEN inte är det jämfört med hans ÖVRIGA KOMOPNENTER!!!

Har ni bara dumdryga idiotkommentarer att kräkas upp kan ni lika gärna låta bli.
</furious>

Phew.

Hur som helst, nu vet jag ju inte exakt vad du har för övrig kylning, eller ens om du redan har köpt någon tredjepartkylare redan, men jag tror du blir nöjd med VF700. Den överröstas av mina hårddiskar när dom "idlar", och så länge något annat är mer högljutt finns ingen anledning att klaga på just den. Hårddiskarna är för övrigt nyare Seagtediskar, så det är inte någon gammal WD-cirkelsåg det handlar om.

Hårddiskar är ett jäkla aber att få tyst på.

Permalänk

johle säger att ljudnivån ska vara kring 24db

men enligt testet mellan ett BFG 7800 GTX OC och ett x1800xt så ligger ljudnivån på 54 - 56dB

men då är den överklockad i testet, men så stor skillnad borde det väl ändå inte vara?

tror att det mest beror på vilket tillverkare man har...

t.ex ett Asus N7800 GTX TOP ska nämligen ha 28.9dB (som är också överklockad)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"
ASUS Extreme 7800 GTX
4 x 512 mb DDR TwinMOS PC3200

Permalänk

ah sluta nu ffs, har ni lådorna öppna eller ? det här är ju bara löjligt. du hör inte zalman vf700, omöligt jag kör mitt på fullt och hör inte det . då får jag gå nära med huvudet isf. sen spelar det ingen roll om man har gummiupphägning. har ni datorn mitt framför näsan eller med sidoöppningen mot er eller ?? fan vad löjligt lägg ner ffs.

när hårddiskarna jobbar så är det det ända jag hör bortsett ifrån mina 7 chassifläktar som går på 27db på fullvarv. och svar ja jag har stäng av alla do också för att lyssna efter alla era wajn om att allt låter så högt. då jag bara haft Big tt och zalman vf700 igång..

skärpning nu asså..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
den är högljudd.

den är tystare än vf700 idiot... lär dig saker innan du skriver.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av syrex-
den är tystare än vf700 idiot... lär dig saker innan du skriver.

I och med att asus kör nv sliencer på sitt 7800gtx TOP kort så kan den ej vara högjudd...

Plus att NV'n drar ut den varna luften direkt ur lådan medans zalmanen ej gör det tror jag nog kör på NV'n asså.... billigare och bättre i mina ögon jaja tack för svaren krapps. !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ah sluta nu ffs, har ni lådorna öppna eller ? det här är ju bara löjligt. du hör inte zalman vf700, omöligt jag kör mitt på fullt och hör inte det . då får jag gå nära med huvudet isf. sen spelar det ingen roll om man har gummiupphägning. har ni datorn mitt framför näsan eller med sidoöppningen mot er eller ?? fan vad löjligt lägg ner ffs.

när hårddiskarna jobbar så är det det ända jag hör bortsett ifrån mina 7 chassifläktar som går på 27db på fullvarv. och svar ja jag har stäng av alla do också för att lyssna efter alla era wajn om att allt låter så högt. då jag bara haft Big tt och zalman vf700 igång..

skärpning nu asså..

Och här har vi beviset på att du inte vet vad du dillar om. VF700 på fullvarv är INTE tyst. Den är snarare väldigt högljudd. Tyst nu, och låt de som inte har vaxproppar stora som AA-batterier diskutera ifred.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Gamo

I och med att asus kör nv sliencer på sitt 7800gtx TOP kort så kan den ej vara högjudd...

Eh.. därför att?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Och här har vi beviset på att du inte vet vad du dillar om. VF700 på fullvarv är INTE tyst. Den är snarare väldigt högljudd. Tyst nu, och låt de som inte har vaxproppar stora som AA-batterier diskutera ifred.

Eh.. därför att?

du har fått en måndagsexemplar det är snarare du som inte vet vad du pratar om ..

skicka lite bilder istället eller lägg upp en länk jag vill se din dator och sedan spekulera. har du chassi fläktar ?? svar JA och dom låter HÖGRE än vad zalman vf700 fläkten gör jag har 2 sånna själv!!!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
du har fått en måndagsexemplar det är snarare du som inte vet vad du pratar om ..

skicka lite bilder istället eller lägg upp en länk jag vill se din dator och sedan spekulera. har du chassi fläktar ?? svar JA och dom låter HÖGRE än vad zalman vf700 fläkten gör jag har 2 sånna själv!!!

Måste jag banka in det för att du ska fatta?

ALLA HAR VI OLIKA UPPFATTNINGAR OM VAD SOM ÄR HÖGLJUTT ELLER INTE!

Du har uppenbarligen inga höga krav, och bör låta bli att dumförklara de som har det, bara för att du är trångsynt. Och ja, jag har chassifläktar, och nej de låter inte mer än VF700. Det finns olika sorters fläktar, vet du.

Edit: Eller kanske är du trånghörd.

Permalänk
Medlem

1. Jag har en VF700 hemma och ja den går att höra även på 5.5volt dock tycker jag den är helt okej på 5.5 men jag ogillar den pga att det är så fruktansvärt onödigt benägen att samla damm! den dammar igen hur snabbt som helst! inga andra komponenter har problem med damm för mig. Hade även en zalman cpu fläns och den damma igen lika snabbt den, därav vill jag inte använda VF700.
2. Min låda är ljuddämpad. LianLi PCV1100.
3. Bara för att du tycker något är tyst behöver inte vi andra tycka det, det beror mycket på vad man har för ljud i omgivningen också.
4. 27db fläkt på fullt fräs som chassifläkt är på tok för mycket, dessutom brukar tillverkares "db" inte säga så mycket. hade ett par papst fläktar på 19db som lät mycket, de lät hörbart på 7volt men då blåste det ungefär lika mycket som en mygga...

Visa signatur

Dell 2405FPW 24" TFT - Intel C2D 6420@3,2ghz - Asus P5B-DLX - Geforce 7800GT@475/1265 - Lian-Li PCV1100 - 2GB DDR2 - 1TB HDD
"Why go performance when you can go stealth?"

Permalänk

ni e löjliga. som fan faktiskt..

klart att alla har olika uppfattningar eller men så som du förklarar så skulle ni inte klara av att någon skrek 1 meter ifrån er för då skulle ni få ont i huvet..ni har helt enkelt fått måndagsex.

sen kmr han med "ljuddämpad" låda och hör den ändå SKÄRP DIG!!

eller så har ni helt enkelt fårr måndags exemplar.

och SVAR ja jag är kräsen utav mig, sitter med ljudöra om nån här på sidan.

18.5 dB är verkligen mycket ^^

2/20 som tycker det låter mycket och om ni 2 då tycker det så får ni bilda klubb eller dylikt, "vi hör som hundar" kan den heta

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ni e löjliga. som fan faktiskt..

klart att alla har olika uppfattningar eller men så som du förklarar så skulle ni inte klara av att någon skrek 1 meter ifrån er för då skulle ni få ont i huvet..

sen kmr ahn med "ljuddämpad" låda och hör den ändå SKÄRP ER FFS!!!!!!

eller så har ni helt enkelt fårr måndags exemplar.

och SVAR ja jag är kräsen utav mig, sitter med ljudöra om nån här på sidan.

2/20 som tycker dtlåter mycket och om ni 2 då tycker det så får ni bilda klubb, "vi hör som hundar" kan den heta

Nämn de 18 som tycker att den är tyst på fullvarv.

Edit: För övrigt har jag också ljuddämpning i lådan.

Även intressant att så fort nån inte håller med dig om något du har är bra, skyller du på att denne skulle ha fått ett måndagsexemplar.

Permalänk

Nästan alla som har den produkten.

tjejen har 1 chassi fläkt ifrån Thermaltake samma som sitter på big tt, och sen har hon en zalman 7700 och zalman vf700, och man hör knappthennes dator, dom fläktarna som hörs är hennes nätagg.. du får komma runt 0,5 meter ifrån lådan för att höra att låter och överhuvudtaget VILKET som låter..

ja då har ni fått det. jag skiteri om du håller med mig eller inte den här inte HÖG LJUD och 18.5 DB är inte MYKCET!!!!!

jag har datorn 30 cm ifrån mig kan filma om du vill ska du få se, och man hör inte den alls ända jag hör "bortsett ifrån mina chassifläktar" är nätfläktarna.!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nästan alla som har den produkten.

tjejen har 1 chassi fläkt ifrån Thermaltake samma som sitter på big tt, och sen har hon en zalman 7700 och zalman vf700, och man hör knappthennes dator, dom fläktarna som hörs är hennes nätagg.. du får komma runt 0,5 meter ifrån lådan för att höra att låter och överhuvudtaget VILKET som låter..

ja då har ni fått det. jag skiteri om du håller med mig eller inte den här inte HÖG LJUD och 18.5 DB är inte MYKCET!!!!!

Jag hänvisar till editen i mitt förra inlägg, och tillägger: Det är fortfarande vad DU tycker, att det är någon annans dator är irrelevant.

Och nej. Inte en chans i helvetet att VF700 låter 18.5 dB på fullvarv. Lika liten som att Big Typhoon låter 16...

Permalänk

ni klagade även på lågtvarv ???

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ni klagade även på lågtvarv ???

Nej?

Permalänk

nehe sry då då var de din klubbkompis

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

lol du kan inte säga att den INTE är högljudd då ALLA HAR OLIKA UPPFATTNING OM VAD SOM ÄR HÖGLJUTT OCH INTE LÅTER MYCKET!

sluta tjafsa ni får ändå inte varandra att ändra på sina åsikter.

EDIT: A.N'doja: en liten grej ja stör mig på bara, cpufläkten du har heter inte Big TT (Big Thermaltake). Den heter TT BT (Thermaltake Big Typhoon)

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att jag också vill gå med i "klubben" (om den finns?)
För övrigt är en Zalman 7700 INTE tyst, inte ens ganska på lägsta varv.

Jag blir också irriterad på att de specade ljudnivåerna (16 dB osv.) används som argument för vad som är tyst och inte tyst.

Permalänk
Medlem

SKITSAMMA:D bara den klockar bra så är jag nöjd!! Ska ta 9k i 3dmark 05 med den.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

Den kanske klockar bra i början men du kanske börjar få artefakter efter ett tag på grund av alla damm den samlar = sämre kylning. Men då har du iaf ett täcken på att din dator behöver rengöras

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
Den kanske klockar bra i början men du kanske börjar få artefakter efter ett tag på grund av alla damm den samlar = sämre kylning. Men då har du iaf ett täcken på att din dator behöver rengöras

NP=)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

Blir nog en VF700 till mitt X800GTO (när jag får det ), någon som vet om den passar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av syrex-
den är tystare än vf700 idiot... lär dig saker innan du skriver.

Jag vet att det är rev.3 av NV5 som diskuteras och jag har bara erfarenhet av rev.2 och måste säga att den låter en del (för mycket för min smak). Det är dock inte det vanliga fläktljudet jag stör mig på utan ett lätt klickande ljud. Jag har själv två NV5 rev.2 hemma och båda låter likadant, har även lyssnat på ATi Silencer 4 med samma problem. Det verkar att många av Arctic Coolings grafikkortskylare har detta "fel". Jag har läst detta någonstans men lyckas inte hitta det nu. Förhoppningsvis är det löst till rev. 3.

Citat:

A.N'doja
ni klagade även på lågtvarv ???

Jag tror inte att sad_ant klagade, han sa bara att han hör en VF700 även när den körs på 5.5V och det håller jag absolut med om (Ja, jag har lyssnat på flera stycken vilket borde utesluta möjligheten till "måndagsexemplar"). Hade jag haft en VF700 skulle jag nog kört den på 5.5V och dessutom satt dit ett variabelt motstånd/fläktstyrning för att ytterligare sänka hastigheten på fläkten något.

Folk får gärna tycka att jag är dum i huvudet för att jag vill ha det så tyst som möjligt runt mig, det skiter jag fullständigt i! Varför ha det ganska tyst när man istället kan få det väldigt tyst med samma prestanda på komponenterna?
Kanske beror våra skilda uppfattningar på olika behovsnivå av bekvämlighet, kanske har jag börjat bli en grinig gammal gubbe som stör mig på allt i min väg?! Eller så är det som Tina, 37, från Malmö säger: "...barn har ingen känsla för kvalitet..."

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.