Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

Fast hyresvärden kommer nog bli lite konfunderad då din lägenhet drar 3KW konstant förbrukning

Rich, skulle inte swec kunna officiellt stödja sånna här projekt som hjälper forskning???
Altså inte bara folding@home utan ha en klistrad tråd med bara sånna här projekt, för jag kan slå vad om att mer än 50% av de 75000 medlemmarna har på sina datorer dygnet runt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

min dammsugare drar 1600W. jag kan ju påstå att jag har två stycken och dammsuger ofta?

dessutom bor jag högt upp och har dålig isolering, så det kommer bli snorkallt i vinter om jag inte får hem alla era datorer j/k

men det kanske vore en idé att länka till den här tråden i samlingstråden?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja att dom kunde bli färdig med klienten för grafikkort, det ska tydligen gå fort som tusan p.g.a. grafikkortens uppbyggnad(många pipelines).

Tråkigt nog verkar det som om man bara kommer att stöda riktigt nya kort som 7800GT.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm.. Skulle varit med om jag inte hade värmeproblem.

Permalänk
Medlem

Men klocka ner datorn lite då, eller minska vcore

Visa signatur

Permalänk
Medlem

så nu har jag tankat det och kör förfullt

Permalänk

Skulle gärna vilja vara med men jag är för lat för att tanka ner programmet.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Jag är med!

Permalänk
Medlem

Jag skuklle säga att du är dum lat hidetoshi

Det är väldigt enkelt att t.ex. klicka på länken i min sign, ladda ner programmet och fixa användarnamn och swecs lag nummer.

Jag kan till och med hjälpa dig
http://folding.stanford.edu/download.html

Där kan du kolla att ingen annan har ditt username och man kan ladda ner den version man vill ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kört det där ganska länge nu, men aldrig orkat registrera mig som swecare....

Permalänk
Medlem

Du kan ju inte flytta poängen men kan ju byta till swec om du ändå inte har ett annat lag!

Lite info om klienten och utvecklingen:

"Does it matter if i have a overclocked cpu?

Nope, it doesn't matter. When a core is running, you may find that a machine you thought was stable needs a little bit more tweaking, but that's not really related to beta testing. The SSE or SSE2 optimizations push machines a bit harder than most other burn-in tests. It all depends on how conservative your settings were. We expect you to be willing to distinguish the two possibilities by switching back to stock settings, if it comes to that. Unfortunately some WUs have errors that look a lot like overclock failures, so it's not always easy to decide what to do next."

En sak som kan vara intressant för alla swecare med bra grafikkort

"GROMACS ON GPUs

GPUs have the possibility to perform an enormous number of Floating Point OPerations (FLOPs). However, they achieve this high performance by losing generality -- there are only certain types of calculations which would be well-suited to GPUs. The calculations in FAH could possibly take advantage of GPUs and we have been investigating this with our collaborators Prof. Pat Hanrahan (Stanford University, Computer Science Dept) and Prof. Eric Darve (Stanford University, Mechanical Engineering Dept) and their groups. Prof. Hanrahan's group has pioneered methods for programming GPUs with the Brook streaming computer language and Prof. Darve's group has written many applications using Brook. It is unclear which GPUs will be supported and we don't want to specific list any GPUs at the moment. However, it will likely require the very latest GPUs from NVIDIA or ATI. There is also a possibility that only NVIDIA GPUs will work (they use 32 bit floating point, whereas ATI uses 24 bit).

July 2005 We have a working version of GROMACS on Brook, but are tuning performance.

August 2005 Vishal has made great progress in rewriting the GROMACS inner loops in order to take advantage of more memory. Now, we're tweaking for performance.

September 2005 Vishal has found that the new changes aren't quite there yet. We're also benchmarking/testing/evaluating new hardware that has come out.

October 2005 With the release of the R520 card, it looks like we're getting close. Our unoptimized code is already looking good and we are working to optimize it."

Detta är en annan möjlighet för att öka GFLOPS på datorn för att snabbare kalkulera folding eller videobearbetning.
www.clearspeed.com
Clearspeed har utvecklat ett instickskort som utvecklar 25W värme men ger ordentliga GFLOPS, det tråkiga är bara att dom kostar ganska mycket och finns bara till pci-x.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får väll leka lite med sahara då

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Kör det på min stationära burk och bärbara. Har inte märkt någon prestanda skilland.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Clienten är gjord så att den alltid har lägsta prioritet om man inte ställer in något annat.
Altså märker man inte att den är igång.

Visa signatur

Permalänk

Vet det men man märker den ialla fall inte... På den bärbar kör jag den med högre prioritet efter som det är just nu det enda programmet som körts förutom firefox....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Swec laget är iallafall uppe i 72 st aktiva cpuer, FANTASTISKT ATT 0,096% av swec ger något åt forskningen

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Swec laget är iallafall uppe i 72 st aktiva cpuer, FANTASTISKT ATT 0,096% av swec ger något åt forskningen

Det finns ju faktiskt en massa andra bra dc-projekt, alla måste väl inte hålla på med FAH....

Permalänk
Medlem

Visa mig hur många som är med i dessa projekt så KANSKE jag ändrar min åsikt att ganska många swec medlemmar är ganska egoistiska.

Edit: Att folk är egoistiska kanske inte är rätt, men jag skulle ändå uppskatta om folk gjorde mer och det behöver inte vara på folding@home.
Dock tror jag inte att det är speciellt många som håller på med andra liknande projekt, tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan lägga in det på företagets exchange

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Om du bara har tillåtelse att göra det så go for it

Jag antar att du menar exchange servern????

Denna sida kan vara intressant för potenciella foldare för att se vad F@H igentligen har gjort.
http://folding.stanford.edu/results.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du bara har tillåtelse att göra det så go for it

Jag antar att du menar exchange servern????

Denna sida kan vara intressant för potenciella foldare för att se vad F@H igentligen har gjort.
http://folding.stanford.edu/results.html

ja det är en jättebra idé att belasta ett förtags nätverk och servrar men sånthär

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

människor är själviska till naturen. man gör det här för att det känns bra för jaget, "vad skönt /bra det känns att hjälpa till"

tänk på det. jagets överlevnad över allt men så e det finns i generna. men utan det skulle det inte finnas nått liv på jorden.

gör er själva lyckliga som jag och gå med :), sen kan ni ju kalla er osjälviska om ni vill!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
ja det är en jättebra idé att belasta ett förtags nätverk och servrar men sånthär

Eftersom det inte är en kluster programvara så kommer inte F@H belasta nätverket nämnvärt, och eftersom själva processen alltid bara tar den cpu tid som är över efter övriga processer så kommer det inte påverka hastigheten på andra processer heller.

Sen antar jag att du menar "med sånt här"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man startar det som en deamon i Linux ?
SSHar till min srvburk och så fort jag stängern ner den rutan så stängs programmet ner

Permalänk
Medlem

Lite hjälp för alla som kör linux clienten...
Can0n kolla ganska långt ner efter -service så ser du lösningen på ditt problem, eller jag hoppas det iallafall

Folding@home (version 3.24)
The Stanford Molecular Biology Research Program

Last updated: 1/2003

F@H CLIENT DO'S AND DON'TS

In general, just download this and run it and don't worry about it. However, if you like to be "hands on"
with F@H, please keep in mind:

- Each different running copy of F@H has to have its own Machine ID number. If you download each copy
of F@H from the web site and install fresh, there will be no problems.

- Please don't manually retry to send WUs soon after a netsend failure. The netsend failure means that
the server was probably overloaded and retrying will just make things worse.

-----

CONSOLE CLIENT CONFIGURATION OPTIONS

-config Allows users to change their configuration information. This includes
user & team names (reflected in the stats), whether or not to ask before
a network connection is made to fetch/send work, set up proxy servers,
preferred work unit type (Folding/Genome), process priority, CPU usage
requested (5-100%), whether or not to use assembly loops, whether or not to
use deadline information, and Machine ID changes.

-delete x Delete item #x from work queue. This option should only be used if there is
a serious error with the current unit that the client does not automatically
recover from (e.g. crash-inducing). This should not normally happen, and if it
does we would be grateful if you could send us the FAHlog.txt file from the
unit that causes the error.

-license Displays the End-user License agreement

-queueinfo Get information on queued work units. Includes for each unit the status
(READY/FINISHED/EMPTY), unit type (Folding/Genome), originating server, and
date when the unit was received (local time in GMT), as well as deadline if
the server sent that information.

-send x Send result #x back to server. Exits after trying to send unit (successfully
or unsuccessfully). Use "-send all" to send all results outstanding. If unit
x is not a completed work unit then the client exits without doing anything.

-verbosity x Sets the output level, from 1 to 9 (max). The default is 3. This option should
be used if the user wishes to see more detailed client output, particularly
useful if there is a problem which needs to be reported to the Folding@Home
client development team.

-forceasm Instruct the core to use SSE/3DNow assembly instructions if possible, even if it has previously
made the determination that the machine may not be handling this well.

-advmethods Request to be assigned any new Cores or work units.

-local Use configuration files from local directory. This option has no meaning on Linux, but is
vital on Windows and Macintosh for running multiple clients on a machine. It instructs
the client to read its config information from the client.cfg file in the current
directory rather than, on Windows, from the installation directory specified in the
registry, or, on Macintosh, the Library/Folding@home directory. Information such as
the user name, team name, proxy information, machine ID are maintained in the
client.cfg file. The flag ensures that work does not conflict.

Use "-local" only if you are planning on running more than one instance of
Folding@Home on the same machine (this is only useful if you are running on a
multi-processor machine). Create as many directories as there are processors on
the machine, copy the exe files and client.cfg file into each of these directories,
run "FAH3Console -local -config" on each and specify unique machine IDs for
each directory (under the Advanced Settings option). From then onwards you may
run each copy by switching to its directory and running with the -local flag.

-help Print out the command line flags available and then exit.

Linux Specific:

-freeBSD For use by those wishing to use the Linux client on a machine running FreeBSD. See our FAQ
for details on how to do this, but with this flag, all Cores downloaded will automatically
be branded as being a Linux executable.

Windows Specific:

-pause
Pause after finishing & trying to send current unit. Allows a user to shut down
after finishing a unit, by pressing Ctrl-C, without then getting new work to process.
This is recommended if you are planning on shutting down your machine for a
long time (e.g. for a vacation), or are planning to un/re-install Folding@Home
after finishing the currently processing work unit.

-service
Run in service mode (for programs such as firedaemon). This prevents the client
from exiting when it detects the current user is logging out. If this option is
used when the client is not run as a service then it will run normally, but will
not shut down automatically if the user logs out, and windows will display a
"Wait for program to close" dialog box.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom det inte är en kluster programvara så kommer inte F@H belasta nätverket nämnvärt, och eftersom själva processen alltid bara tar den cpu tid som är över efter övriga processer så kommer det inte påverka hastigheten på andra processer heller.

Sen antar jag att du menar "med sånt här"

tänkte mer om att du måste skicka den färdig processade datans resultat till F@Hs server.
Du tror inte det drar mycket mer ström att köra "sånna här" program ?!?! Oavsätt om datorn inte används så belastar du CPUn mer som då behöver mer ström. Man förkortar livslängd på CPUn genom att belasta den i "onödan".
Oavsätt om den "påverkar hastigheten" så är det fortfarande ytterliggare en onödig process som tar minne och slöar ner andra processer... det tar ändå tid att skifta lasten på de olika processerna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Blubben: Det är enbart för windowsklienten

Permalänk
Medlem

Ok, jag missade det

Här har jag dock hittat något bättre

http://www.vendomar.ee/%7Eivo/finstall_in_action.html
Det är ett skript som man ska kunna använda för att installera F@H som tjänst även i linux.

Mer info om någon får andra problem så gå till
http://forum.folding-community.org

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det här går uppåt 220 medlemmar och 74 aktiva processorer nu.

tack för hjälpen, blubben

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Så. Nu är jag med.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!