Nytt chassi, vilket ska jag ta? Sonata vs Lian Li.

Permalänk
Medlem

ser i recensionen att det finns audio och firewire utgånger med, det skriver inte gtek. fy vill inte ha det :P.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Hur kan man tycka att Lian Li är snyggt, tacka vet jag mitt blanka och tysta sonata

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska ta Lian-li chassit. Det är både billigare och snyggare.

Visa signatur

[Processor: AMD Athlon64 3700+ San Diego | Grafik: GW 7800GT | RAM: 2st 512 PC3200 | Moderkort: Abit AX8 V2.0 | Chassi: Antec PlusView II]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
ser i recensionen att det finns audio och firewire utgånger med, det skriver inte gtek. fy vill inte ha det :P.

Man behöver inte koppla in dem om man inte vill. Men varför vill du inte få fler portar för?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Man behöver inte koppla in dem om man inte vill. Men varför vill du inte få fler portar för?

för jag kopplar alltid fel och blir arg på portarna

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fattar inte att så många rekommenderar Lian Li det e ju så grymt fult. måste vara jag som har dålig smak va?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Fattar inte att så många rekommenderar Lian Li det e ju så grymt fult. måste vara jag som har dålig smak va?

Jag tycker det är skit snyggt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

för jag kopplar alltid fel och blir arg på portarna

Som sagt man behöver inte koppla in dem Sedan kan jag tillägga att om du läst hela recensionen ser du att sladdarna är "djutna" dvs. Du behöver inte koppla in varje sladd var för sig utan helt enkelt bara trycka den på plats direkt. Mycket enkelt med andra ord

Citat:

Vem som har bra eller dålig smak kan ingen avgöra. Vissa gillar "bling Bling" medans andra vill ha stilrena chassin. Lian Li PC7 är mycket stilrent och i mitt tycke snyggt. Men eftersom chaassit också är så funtionellt, lätt och bra kylegenskaper så tycker jag att det är ett ruskigt bra chassi som jag rekommenderar till de flesta.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Köp ett Lian-Li PC6070B SE. Den har bara två USB i fronten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trefeneder
Köp ett Lian-Li PC6070B SE. Den har bara två USB i fronten

Varför vill man få mindre portar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha!
Lian li är hur sjukt snyggt som helst, fattar knappt att jag inte har köpt det förns nu

Låt mig gissa, du tycker att detta är snyggare:

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

sonata, vafan e snyggt me lian li? dem ser förjöliga ut..

Visa signatur

Surl, spel: celeron D 2.8ghz, 1024mb ram, ASUS mobo, asus ax700 128mb, 120gb maxtor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aeg1992
sonata, vafan e snyggt me lian li? dem ser förjöliga ut..

ska jag skratta eller gråta?

du är 92'a du kan ingenting om stilrenhet

"förlåt för att jag kränker ner på yngre men de går mig på nerverna i skolan när de ska skryta om sina "tysta" sonatan och deras ubersnygga Nemesis Elite"

jag ogillar sonata för den dålia kylegenskapen den har jag fattar inte vad som är meningen mer hårddiskarna satta åt sidan det blockar ju bara luftflödet, varför sitter "front fläkten" mitt i chassit? och "sonata 1" är absolut inte tyst, ja har testat att "tjuvstarta" ett sådant med bara nätagg i och det lät förjävligt mycket, så jag tror enligt min mening att me ett "större" nätagg så låter det värre.

Därför säger jag LianLi PC7SE (y)

och jo jag vet att jag bara är 2 år äldre. men jag har hängt här ett bra tag nu och i början så va jag oxå som de flesta, jag ville ha plastiga "snygga" fronter .chassin med ccfl "neon" och lysande fläktar plexi allt, sen nu efter åt när ja har ett "fjårtiss chassi" så tröttnade jag på det efter en vecka och märkte hur ful och högljuddt det var.

Därför är jag så emot aeg1992's åsikt

men smaken är som baken
han tycker si, jag tycker så

lycka till med chassi valet

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Nej det är moddat

Jag tycker det var stiligt. Hur har du gjort det där ? Jag är nyfiken, för jag ska beställa ett PC60B plus nu de närmsta dagarna. Det där moddet var precis lagom för mig:)

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamala
Jag tycker det var stiligt. Hur har du gjort det där ? Jag är nyfiken, för jag ska beställa ett PC60B plus nu de närmsta dagarna. Det där moddet var precis lagom för mig:)

En led fläkt....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic

Vem som har bra eller dålig smak kan ingen avgöra. Vissa gillar "bling Bling" medans andra vill ha stilrena chassin. Lian Li PC7 är mycket stilrent och i mitt tycke snyggt.

Jag förstår inte riktigt varför man måste gilla "bling-bling", om man skulle ogilla Lian-Li? Jag har inget emot deras chassin, men jag höjer dom inte till skyarna heller, vilket vissa gör. Däremot så skulle jag inte ta i ett Raidmax eller NZXT med tång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima

Haha!
Lian li är hur sjukt snyggt som helst, fattar knappt att jag inte har köpt det förns nu

Låt mig gissa, du tycker att detta är snyggare:
[IMG]http://www.datorbutiken.com/se/pics/big/nzxtguardblu.jpg[IMG]

Se ovan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq

ska jag skratta eller gråta?

du är 92'a du kan ingenting om stilrenhet

"förlåt för att jag kränker ner på yngre men de går mig på nerverna i skolan när de ska skryta om sina "tysta" sonatan och deras ubersnygga Nemesis Elite"

jag ogillar sonata för den dålia kylegenskapen den har jag fattar inte vad som är meningen mer hårddiskarna satta åt sidan det blockar ju bara luftflödet, varför sitter "front fläkten" mitt i chassit? och "sonata 1" är absolut inte tyst, ja har testat att "tjuvstarta" ett sådant med bara nätagg i och det lät förjävligt mycket, så jag tror enligt min mening att me ett "större" nätagg så låter det värre.

Jag måste nog ställa mig samma fråga som du initiellt gjorde. För det första: Det var SonataII det handlade om, som har frontfläkten placerad mellan fronten och hårddiskracket, som de flesta chassin. Kylegenskaperna i ett Sonata är det inget fel, det kan däremot vara en klåpare som monterat hårdvaran, och då kan inte något chassi i världen automagiskt trolla fram ett bra luftflöde. Och dina utsvävningar om nätagg? Vad har det med saken att göra? Jag lovar dig att ett nätagg låter exakt lika mycket i ett Lian-Li chassi som i ett Sonata. Och vad du menar med "ett större" nätagg vet jag inte om jag ens orkar spekulera i.

För övrigt har ålder inget att göra med huruvida man kan ha legitima åsikter eller inte. Som du själv redan listat ut; du är bara två år äldre, vilket i de flestas ögon gör dig till lika mycket barn som honom.

Till sist, OnT: Den här omröstningen var ju väldigt svårtippad. Utan att kolla resultatet kan jag säga att jag håller med dom som röstat på det ledande alternativet: Ta ett Lian-Li.

Permalänk
Medlem

Lian Li FTW! Har ett sj, bästa chassit jag någonsin grejjat i! Bra lösningar, smidigt och lätt, men ändå stabilt. Inga problem alls med det!

Permalänk
Medlem

lian li, KVALITET

Visa signatur

Surl, spel: celeron D 2.8ghz, 1024mb ram, ASUS mobo, asus ax700 128mb, 120gb maxtor.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken. Men Lian Li.
Sonatan är så ful!

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Mm lian li är snyggt. Sonatan är asful tkr jag..

Permalänk
Medlem

Röstar självklart också på Lian Li PC7. Underbart chassi!

Permalänk
Avstängd

Lian-Li . har själv ett PC7 bästa jag haft...

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

Dra inte upp en tråd jag skapade förra året, tack ;).

Visa signatur