Permalänk
Medlem

Får inte filmer att fungera när jag uppdaterade. vad ska jag göra för att få igång de igen ?

Visa signatur

Det är aldrig försent att ge upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo

Help -> Help Contents -> Keyboard Shortcuts -> Miscellaneous

Complete .com Address
Ctrl+Enter
Complete .net Address
Shift+Enter
Complete .org Address
Ctrl+Shift+Enter

Tror att det ska gå att ändra på det dock, leta i about:config

Edit: Ah sorry, du menade tvärtom, jag är trött. Du har kanske svenska versionen?

Jo jag har svenska versionen och vill ha .com som standard. Hittar tyvärr inte var det går att ändra i about:config

edit: Har märkt att firefox buggar rätt mycket. Ibland fungerar inte det att stänga av flikar med mouse3 och då tvingas jag starta om webbläsaren om jag vill att det ska fungera igen. Har även märkt att adblock inte fungerar så bra längre. Går inte längre att klicka på fliken adblock för flash-filer. Måste köra overlay-flash sedan blockera.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jo jag har svenska versionen och vill ha .com som standard. Hittar tyvärr inte var det går att ändra i about:config

edit: Har märkt att firefox buggar rätt mycket. Ibland fungerar inte det att stänga av flikar med mouse3 och då tvingas jag starta om webbläsaren om jag vill att det ska fungera igen. Har även märkt att adblock inte fungerar så bra längre. Går inte längre att klicka på fliken adblock för flash-filer. Måste köra overlay-flash sedan blockera.

Felet ligger allra troligast hos någon av dina extensions, inte i Firefox i sig.

Återskapa din profil och ominstallera dina extensions enligt mina instruktioner här: http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?p=468191#468191

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Felet ligger allra troligast hos någon av dina extensions, inte i Firefox i sig.

Återskapa din profil och ominstallera dina extensions enligt mina instruktioner här: http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?p=468191#468191

Grejen är att jag gjorde en helt ny profil. Ville ha en fräsh profil nu när jag bytte till 1.5. Det kanske är som du säger att felet ligger i en extension. Ska kolla upp det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Har även märkt att adblock inte fungerar så bra längre. Går inte längre att klicka på fliken adblock för flash-filer. Måste köra overlay-flash sedan blockera.

Har samma problem.

Permalänk
Medlem

1) Uppgradera AdBlock till senaste versionen (0.5.2.056).

2) För att få flash att funka så kan man behöva gå in i AdBlocks inställningar och avmarkera ObjTabs.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GunnarD
1) Uppgradera AdBlock till senaste versionen (0.5.2.056).

2) För att få flash att funka så kan man behöva gå in i AdBlocks inställningar och avmarkera ObjTabs.

1. Har senaste versionen (fast när jag öppnar inställningarna så står det 0.5.2.055. I Verktyg->Tillägg har jag 0.5.2.056).
2. Avmarkerar jag ObjTabs så försvinner "Adblock-fliken" vid Flash-annonserna. Så då kan jag göra ännu mindre för att lägga till dem i min block-lista.

Har även provat att ominstallera Firefox, utan resultat. Dock så fick jag tillbaka alla mina bokmärken, vilket väl tyder på att Firefox inte rensades helt från datorn vid ominstallationen. Någon som vet hur jag ska göra för att få en helt ny ren version av FF, eller har en annan lösning på mitt Adblock-problem? Persas lösning funkar, men känns lite omständig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazzer
Prova Adblock Plus istället

http://bene.sitesled.com/adblock.htm

TACK!

Permalänk
Medlem

Tackar, adblock plus hjälpte!

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på att de har lagt in 2 val i "flikmenyn" dvs tab-menu som itne går att få bort?

"bokmärke för denna flik"
"bokmärke för alla flikar"

hittar inte vart man får bort dessa

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag får heller inte alla filmer till att funka i 1.5

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

får inge nstart sida.. vill ha google som start sida men allt som står i adress fältet är 1.

annars så funkar den jäkligt bra tycker jag.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Mitt gamla problem med ctrl+enter har jag hittat fix för.
Skriv about:config i sökfältet.
Sedan söker du upp:
browser.fixup.alternate.suffix
Ändrar till valfri suffix som t.ex. com

Permalänk
Medlem

hur är det med minnesanvändningen för er? när jag är inne på några sidor samtidigt och har surfat ett tag hamnar Firefox på ~63MB. när jag ska kolla på en filmsnutt på ebaumsworld.com (till exempel) på ca. 2MB ökar minnesanvändningen till ~90MB

underligt :/

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
hur är det med minnesanvändningen för er? när jag är inne på några sidor samtidigt och har surfat ett tag hamnar Firefox på ~63MB. när jag ska kolla på en filmsnutt på ebaumsworld.com (till exempel) på ca. 2MB ökar minnesanvändningen till ~90MB

Jag hamnar lätt på en minnesanvändning på upp mot 200 MB efter någon dag. Iofs. kör jag många tabbar.

Nu ligger jag på 85 MB och jag startade burken för 2 timmar sedan.

Permalänk
Medlem

hmm nu när du säger det, minnesanvändningen har skjutit i höjden, 80mb med 2 tabbar, låg förut på ca 15 mb med 2 tabbar

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Gäst

För att väcka lite liv på tråden.

Nu efter senaste versionen så faller min text lite då man markerar en tråd.
Te.x " versaler faller bort och apropåcitat.

Hur åtgärdar man detta smidigast?
Jag har inga sådana problem med teckensnittet i min bärbara datorn.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag klagade för ett tag sedan på Firefox vs IE och jag blev utskrattad! Nu ser man ju problemen åskådliggjorda för en massa användare på detta forum.

Hur som haver, kanske det kan hjälpa ifall du slänger in BB-Code extension i din Firefox?

IE gäller för mig, även om sårbarheten är uppenbar, men även "räven" börjar bli alltmera utsatt! Upp till var o en att jobba med uppdateringar o skydd helt enkelt, ty webbgangsters kommer vi aldrig ifrån, oavsett browsers!

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem

Saken är ju fortfarande den att Mozilla är bättre på att patcha de säkerhetshål som hittas i Firefox så snabbt som möjligt, till skillnad från Microsoft.

Det finns ju dessutom så många skillnader utöver den högre säkerheten i Firefox. Flikar, extensions, RSS, bookmark keywords + smart keywords, stöd för de senaste webbstandarderna... Och kategorin extensions förtjänar mycket mer uppmärksamhet; Greasemonkey, AdBlock, SmartSearch, del.icio.us, BBCode, BugMeNot för att bara nämna några få exempel är ju fantastiska att ha integrerade i webbläsaren.

Har inte haft några buggar med 1.5, förutom den lite höga minnesanvändningen (100+ MB) om jag lämnar FF på under en lång tid, men den märker jag aldrig av om jag inte trycker Ctrl+Shift+Esc och tittar på minnesspalten.

Visa signatur
Permalänk
Gäst

Lustig tecken/script

Som ett exempel på detta är många trådar på forumet som blir så här.
När man markerar en tråd och det är ! + ? och även länkadress så blir resultatet så här.

Jag har senaste BB Code och har mixtrat med olika teckensnitt,men det är sak samma.
Det gäller bara 1 dator.

Jag har även skapat en ny inloggning med mera,men som ovan...samma resultat.

Någon som har en lösning?

Permalänk

Någon som vet varför jag inte kan klicka på scroll hjulet och öppnar länkar i en ny flik??

Har nyss formaterat och det funkade innan

Har även kört in drivisar till musen

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Firefox har helt klart minnesproblem. Jag startade upp burken vid 12:00 i dag och nu drar FF 250 MB i minne. 12 tabbar öppna, men ändå.

Är det någon som vet om det pågår någon utveckling för att minska minnesanvändningen?

Jag tycker helt klart att FF 1.5 drar mer minne än vad 1.0x gjorde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vänner,

Firefox har helt klart minnesproblem. Jag startade upp burken vid 12:00 i dag och nu drar FF 250 MB i minne. 12 tabbar öppna, men ändå.

Är det någon som vet om det pågår någon utveckling för att minska minnesanvändningen?

Jag tycker helt klart att FF 1.5 drar mer minne än vad 1.0x gjorde.

Hmm, så länge Firefox släpper minnet när någon annan applikation eller så vill ha det ser inte jag något problem i att Firefox äter upp all mitt tillgängliga minne. Antar att det cachar mer för att det skall gå fortare att surfa?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hmm, så länge Firefox släpper minnet när någon annan applikation eller så vill ha det ser inte jag något problem i att Firefox äter upp all mitt tillgängliga minne. Antar att det cachar mer för att det skall gå fortare att surfa?

Varför käkar FF mer minne desto längre man har igång det? Samma tabbar är öppna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hmm, så länge Firefox släpper minnet när någon annan applikation eller så vill ha det ser inte jag något problem i att Firefox äter upp all mitt tillgängliga minne. Antar att det cachar mer för att det skall gå fortare att surfa?

Jag tror också att det är så. Det optimala är ju att webbläsaren använder mycket minne men att den frigör minne när någon annan applikation behöver det. Firefox 1.5 har väl bättre och snabbare RAM-cache.

Permalänk
Medlem

kanske har något med den nya funktionen att det går jättefort att gå fram och tillbaka i sidorna kanske cachar dem i ram-minnet?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Hur som helst tycker jag att det är orimligt att FF ska ta upp så mycket minne. Jag sitter på en dålig laptop med 192 MB RAM, så varje MB är viktig för mig. Det är iofs inte så farligt för mig. Ligger just nu på 50 MB med tre tabbar öppnade.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Minneshanteringen e ju katastrof......250Mb med 3 flikar efter 30min:mad:

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.