AMD Athlon 64 4000+ Mot AMD Athlon 64 X2 4400+

Permalänk
Medlem

AMD Athlon 64 4000+ Mot AMD Athlon 64 X2 4400+

Villken av dässa cpur är bäst till att spela spel med??
Min Kommpis Säger att de är x2 4400+ som är bäst men jag tror inte de..

Permalänk

Så vitt jag har hört är det bättre att köra enkärning när man ska spela.
Tyvärr kan jag inte bidra med någon mer info.

Permalänk
Hedersmedlem

x2 4400+ har 2,2 GHz per kärna. 4000+ har 2,4 GHz.
För enkeltrådade spel så kommer kan givetvis bara en kärna utnyttjas för spelet. Windows och annat kan rumsera på andra kärnan men samtidigt är det delad minneskontroller (kontra två riktiga dual cpu opteron skulle få i ett system). Allt OS osv kör är ju inte så mycket medan spelet kör men det måste samsas om enda kärnan på 4000+.
Jag skulle tro att spelen går snabbare på 4000+.
Det finns några reserveringar. Ena är nya spel som utnyttjar flera trådar och det andra nya drivrutiner (grafikkort) som också tar vara på att det är dubbla exekveringsenheter (kärnor) vilket ger prestandaboost även mot enkeltrådade spel.

Det finns inget definitivt svar som du ser.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga en 4000+ San Diego, är San Diego va?

Finns inga spel som stödjer DualCore just nu iaf, så en prolle med enkel kärna är bäst i dagens läge, dessutom är den ju snabbare original än 4400+

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Dom är ganska lika i enkeltrådiga och det är allt resten så är X2 4400 som gäller.
I spel så kan tom X2 ha fördel pga att den har en kärna till som kan ta hand om bakgrundsprocesser.
Det har visat sig att den tom slår FX55 i vissa spel just pga att den kan ta hand om mer processer/bakgrund.
Så visst är dubbelkärnit på väg in helt å hållet. Ta bara ett ex. Quake 4 har släppt en patch som skall ge rätt så bra boost till DC Cpu-er.

Permalänk

Perfekt att man får en X2 4400 om 6 dagar