Permalänk
Medlem

Dagens skämt ?

Haha ja va inne på ett moppeforum, där ja skrev att ja ville köpa en opteron prolle.
En kille addade mig på msn, han sa att han hade en AMD Opteron 144.
Jag fråga han om han hade kvitto, nej de hade han inte. Hans farsa hade visst tagit hans gamla dator innehållande denna opteron från han eftersom han fick en egen dator, men han fick behålla prollen från hans gamla dator.
Han hade visst köpt prollen av en polare som hade köpt den från komplett "eller nåt sånt". Då fråga ja han om han hade klockat den, han sa nää sånt sysslar ja ej me. (Hmm ja undrar varför man köper en opteron). Då fråga ja han om steppningen på den, han sa "va e de?" ja bara du vet, steppingen, core'n å såna grejer. Han bara "nää, de har ja inte på min processor, eller vaddå har alla processorer de?" Jag bara eeh ja, du kan kolla de på nåra bokstäver å siffror på toppen av processorn..
Så sa han att hans kompis hade kanske skrapat bort de eller nåt. Då fråga ja om han kunde ta foto på sin processor med sin webcam (såg att han hade en i msn), och ja satte på den åt han. Han klickade nej till inbjudan och sa att han aldrig haft en webcam i hela sitt liv, de e nån konstig bugg som syns för hans kompisar.. Men han fråga om de gick bra med en bild från en han googlat fram, ja bara; nej ja måste veta vilken stepping de e på just din processor.
Aja så fråga ja om priset, han fråga "Vad hade du tänkt att lägga ut på processor?" konstig fråga.. Ja bara hmm opteron 144 kostar ca 1400 ny.. Så sa han att han ville ha 400 för sin, eftersom den inte var ny?..
Aja han skulle skicka den via ett "fraktbolag" och skulle ha betalt på sitt konto i förskott..
Jag fick mig ett gott skratt och blocka han!

Permalänk
Medlem

Det där med att hans webcamikon syntes har jag också varit med om, detsamma med min brorsa, var en bugg som gjorde att msn trodde att vissa usb-prylar kunde trigga igång funktionen.

Men ska jag vara helt ärlig så förstod jag inte mycket av det andra, är inte så insatt i sånt hehe

Permalänk
Medlem

lol! han var säkert inte ute efter att blåsa dig (;))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det där med att hans webcamikon syntes har jag också varit med om, detsamma med min brorsa, var en bugg som gjorde att msn trodde att vissa usb-prylar kunde trigga igång funktionen.

Msn tror att mitt tv-kort är en webbcam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiXXeRuZ
Msn tror att mitt tv-kort är en webbcam

Jaha, det förklarar en del...alla mina polare bjuder in mig till camchat, fast jag inte har någon cam...

Ehem. Iallafall.

LOL! Snacka om blåst...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Nästan samma sak hände mig. Satt på ircen och någon frågar helt plötsligt om jag vill ha en warserver. Javisst säger jag och börjar skriva lite med han. Snubben verkar trevlig och säger att eftersom han bara spelar wow så skulle jag få hans ws. Jag fick ip och rcon och gick in och kollade. Såg när jag kom in att servern var hyrd. Sen sa han att han behövde mitt steam acc namn, lösenord och sånt så han kunde adda mig på servern ifall någon skulle göra en takeover på den så jag kunde ta den tillbaka

Visa signatur

AMD64 3700+2.2ghz@10x240 - GeForce 7800GT - Asus A8N-E - 2xkingston 512 mb - WD 200 Gb
Kringutustning: Logitech MX510, Q-pad XXXL, Koss SB45

Permalänk
Medlem

men varför köpte du inte opteronen? bara 400:-! ( obs: skämt) fan vilken blåst kille...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Re: Dagens skämt ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
Haha ja va inne på ett moppeforum, där ja skrev att ja ville köpa en opteron prolle.
En kille addade mig på msn, han sa att han hade en AMD Opteron 144.
Jag fråga han om han hade kvitto, nej de hade han inte. Hans farsa hade visst tagit hans gamla dator innehållande denna opteron från han eftersom han fick en egen dator, men han fick behålla prollen från hans gamla dator.
Han hade visst köpt prollen av en polare som hade köpt den från komplett "eller nåt sånt". Då fråga ja han om han hade klockat den, han sa nää sånt sysslar ja ej me. (Hmm ja undrar varför man köper en opteron). Då fråga ja han om steppningen på den, han sa "va e de?" ja bara du vet, steppingen, core'n å såna grejer. Han bara "nää, de har ja inte på min processor, eller vaddå har alla processorer de?" Jag bara eeh ja, du kan kolla de på nåra bokstäver å siffror på toppen av processorn..
Så sa han att hans kompis hade kanske skrapat bort de eller nåt. Då fråga ja om han kunde ta foto på sin processor med sin webcam (såg att han hade en i msn), och ja satte på den åt han. Han klickade nej till inbjudan och sa att han aldrig haft en webcam i hela sitt liv, de e nån konstig bugg som syns för hans kompisar.. Men han fråga om de gick bra med en bild från en han googlat fram, ja bara; nej ja måste veta vilken stepping de e på just din processor.
Aja så fråga ja om priset, han fråga "Vad hade du tänkt att lägga ut på processor?" konstig fråga.. Ja bara hmm opteron 144 kostar ca 1400 ny.. Så sa han att han ville ha 400 för sin, eftersom den inte var ny?..
Aja han skulle skicka den via ett "fraktbolag" och skulle ha betalt på sitt konto i förskott..
Jag fick mig ett gott skratt och blocka han!

Bara för att man har en opteron så betyder inte det att man vet vad stepping är...
Men jag ska nog vara tyst, vill inte åka på ännu en varning. :>

Permalänk

Äh, din klant du gick misste om en opteron för 400 spänn.
Det är det ju klart värt även om det är en dålig stepping.

Du ska inte vara så misstroende om folk.
Sabbade du ju en skitbra affär...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

viste inte att folk här på forumet tycker om dans steppning.. (riverdance)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag ogillar när nördar tror att dom är bättre än annat folk för att dom vet mer om en sak.

Permalänk
Medlem

råkar ut för de hela tiden med folk som vill att jag slår på webcam, samtidigt som jag bara har 56k och aldrig ägt en webcam :S

thunderinternet: det tillförde ju tråden mycket...ha..ha..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Jag ogillar när nördar tror att dom är bättre än annat folk för att dom vet mer om en sak.

Ehm de är bättre när de vet mer?
Låter väl fullt logiskt?
Ju mer du vet desto bättre. Du skulle väl själv tycka att någon som inte kan förstå hur man öppnar en vanlig burk är dum i huvudet?
Visst skulle du vara bättre än den personen?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Ehm de är bättre när de vet mer?
Låter väl fullt logiskt?
Ju mer du vet desto bättre. Du skulle väl själv tycka att någon som inte kan förstå hur man öppnar en vanlig burk är dum i huvudet?
Visst skulle du vara bättre än den personen?

Personer som räddar liv - men inte kan något om datorer - är du bättre än dom? För att du vet hur många ghz man behöver för 100FPS i CS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Jag ogillar när nördar tror att dom är bättre än annat folk för att dom vet mer om en sak.

Word...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Ehm de är bättre när de vet mer?
Låter väl fullt logiskt?
Ju mer du vet desto bättre. Du skulle väl själv tycka att någon som inte kan förstå hur man öppnar en vanlig burk är dum i huvudet?
Visst skulle du vara bättre än den personen?

Eh!? Undrar vem som är D*M i huvudet egentligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Jag är skitbra på att runka, är jag bättre än dig för det?
Personer som räddar liv - men inte kan något om datorer - är du bättre än dom? För att du vet hur många ghz man behöver för 100FPS i CS?

Word 2...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

bla bla denna tråd spårar ur! nån mod som kan rensa/låsa tråden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
bla bla denna tråd spårar ur! nån mod som kan rensa/låsa tråden?

/ WORD 2000...

eller eventuellt Office 98

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst på trådskaparens begäran*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||