Piper om inte skärmen & t-bord är inkopplade.

Permalänk
Medlem

Piper om inte skärmen & t-bord är inkopplade.

Det är så att jag har en dator som ja tänkt köra som server men det är så att om inte skärmen och tangetbordet inte är inkopplade...Är det något som går o ändra så den inte behöver det för att starta upp?
Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

I BIOS kan du ändra så den inte piper...

Annars kan du ju starta servern med skärm/tangentbord/mus sen koppla bort den när den är förbi bios.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Bättre att ställa in så att den inte stannar på saknat tangentbord eller skärm, blir bökigt om man bara ska starta om den efter en uppdatering.
Min server hanterar jag via en Terminal Server-session då den står 2 mil från mig och om den skulle kräva skärm och tangentbord hade det blivit bökigt att starta om den.
Har inte plats för en skärm och ett tangentbord är också lite ivägen.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Okej men vart i bios kan man hitta det?
Vad heter följande saker....

Tackar

Permalänk
Medlem

Brukar finnas en funkation som heter Halt on: All Errors. ändra de till No Errors eller All But Keyboard elelr vad de nu är du ska koppla bort.
Funtionen brukar finnas under "första" fliken, på samma ställe som du ställer in klockan och floppydrivarna.

Permalänk

öppna chassit. Någonstans ska det finnas en högtalare, som är kopplad till moderkortet. koppla ur den. Ta med den till din lilla "bygghörna" och döda den på alla olika sätt, till exempel med vikelslip och slägga. Gå tillbaks till datorn, skruva dit chassiväggen igen, starta datorn och problemet är löst.

God Jul önskar Axel

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

Tack för era svar, men jag hittar inget sånt i bios... Vad kan man göra åt det..