BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaDaD
Den försvinner efter ett tag. Jag tror laddningen försvinner när ditt kit (som finns kvar efter att du dör) försvinner.

Så har jag också uppfattat att det är. Alltid lika kul när någon annan adapterar C4 på en tank, blir skjuten och dör och så plockar jag upp hans kit och spränger tanken

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Finns det någon bra svensk server som bara kör citymaps?

Permalänk

Kommer inte in på Battlefield 2 nu :/
Den fryser till när man har valt vilket konto man ska in på.
Någon som har tips på hur man fixar detta?
Tror jag har senaste patchen 1.12 eller något sådant..

Permalänk
Medlem

Mitt BF2 stänger ner sig!

Man får upp loggan, sen blir skärmen svart och man kickas ut i windows.
Det funkar att komma in ibland men nu har den helt lagt av.
Vad fan ska jag göra?!

/hilfe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har det kommit några bra moddar än? Några som är på väg? Vilka är de med störst potential?

Permalänk
Hedersmedlem

hur får man fram FPS?? har testat renderer.drawFps 1 vilket funkar bra tills man startar om spelet o då måste man skriva om det igen... hur gör man för att få FPS o stanna kvar?

Permalänk
Medlem

Då har man skaffat expansionen men så fort jag installerar det och trycker in 1.12 patchen så låser sig spelet när den ska ladda en karta vid 62%.
Har ominstallerat x-antal gånger och samma sak händer hela tiden.

Är det någon som har haft liknande eller har samma problem?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Gascogne: Jag hade ett liknande problem. Det löste jag alldrig själv utan de funka som de skulle efter ett tag. Ibland låste den sig dock.

Nu har jag dock köpt nu hårdvara och formaterat. Och nu har jag det problemet som många andra har. Jag kan inte komma in i spelet.

Man ser bf2 loggan, det blir svart, blinkar till några gånger sen tilbaks i windows. Jag har provat att ändra refresh rate på skärmen som många sagt men det hjälper inte ett dugg. Nån som har lösningen till detta problem?

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hur får man fram FPS?? har testat renderer.drawFps 1 vilket funkar bra tills man startar om spelet o då måste man skriva om det igen... hur gör man för att få FPS o stanna kvar?

Kör med Fraps istället. Man kan även ta screen-shot's med den. Googla efter den , hittar inte länken nu

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Kör med Fraps istället. Man kan även ta screen-shot's med den. Googla efter den , hittar inte länken nu

www.fraps.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
www.fraps.com

Tnx

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
www.fraps.com

tack

finns det någon server där man kan testa de nya upplåsta vapen? hur kan man låsa upp dessa vapen? är det som vanligt då när man går upp i rank eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
tack

finns det någon server där man kan testa de nya upplåsta vapen? hur kan man låsa upp dessa vapen? är det som vanligt då när man går upp i rank eller?

Du måste ha expansionen Special Forces för att kunna låsa upp vapnen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Usch vad tjatigt när man ska ha ut personer från servern och det är 3 minuter innan man får rösta ut nästa :/

Får bara ut 2-3 st på en runda

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Varför ska du ha ut folk?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Varför ska du ha ut folk?

folk som inte sköter sig. teamkills. lägger sig framför tank till föraren går ur mm.
är aktiv i att försöka få ut de från servern.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MostWanted-LKPG
OK, tack för svar! 512Mb extra minne är beställt

Oj oj vilken skillnad det blev med 1GB... lagg är ett minne blott ! Slipper man kura ihop i ett hörn 1minut i början av spelet för att hårddisken tänker så det knakar. Nu flyter det på hur fint som helst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MostWanted-LKPG
Oj oj vilken skillnad det blev med 1GB... lagg är ett minne blott ! Slipper man kura ihop i ett hörn 1minut i början av spelet för att hårddisken tänker så det knakar. Nu flyter det på hur fint som helst!

Varför inte 1 GB till ?
Kommer flyta på ännu bättre då

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga som någon veteran gärna får besvara.

När jag om ett tag passerar 20.000 poäng i BF2 vill jag låsa upp Medic: G36E. Jag planerar då köpa BF2:SF. Nu är problemet att jag inte låst upp Medic: L85A1 eftersom jag föredrar M16A2/AK74/AK101. Måste jag först låsa upp skräp-L85A1 för att sen kunna låsa upp G36E?

Vet någon en länk till en liknande jämförelsetabell med SF vapen inkluderade? länka gärna.
http://www.frontlineformation.com/images/bf2/bf2arms.jpg

Jag vill vara medic oftare men ogillar L85A1. Jag tycker vidare att M16A2/AK75/AK101 är sämre än G3/PKM/G36C. Det skulle vara en gåva till mina squadmembers att kunna plocka upp ett ovanligt G36E när jag dött eller när de ska återuppliva mig.

Jag har någon gång dessutom plockat upp MG36 och blev väldigt förtjust i den, så den låser jag upp om G36E förvägras mig, så skiter jag tyvärr i att vara medic därefter.

Permalänk
Medlem

Har för mig att man är tvungen att låsa upp BF2 vapnet innan man kan låsa upp SF varianten.

---

Köpte ett nytt grafikkort i förrgår och hämtade ut det idag (kom igår dock), GeForce 6800 GS AGP, hade lite problem med att få kortet att passa då det stöter i mot en av hårddiskarna med molex-kontakten för grafikkortet. Kortet fungerar dock utmärkt.

BF2 är spelbart med allt på high utan AA mycket stor skillnad mot det tidigare grafikkortet (GeForce FX 5900), kommer dock att köra med dynamic light och shadow på låg pga fryslagg då och då.

I alla spel jag har testat har jag fått bättre fps med de högsta inställningarna jämfört med inställningarna jag hade med det andra kortet - Snacka om skillnad!

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaDaD
Har för mig att man är tvungen att låsa upp BF2 vapnet innan man kan låsa upp SF varianten.

Om det verkligen är på det viset är det synd.

Om jag vill skaffa mig G36E måste jag skapa en ny account typ vid namn MedicNr1InviteMe och flyga flygplan tills jag fått två upplåsningar (Det tar väl en kväll eller två, 0-1000 poäng). Aha, förresten, jag har en gammal account vid namn BattleDermatologist som inte utnyttjat alla upplåsningar man fick genom patch 1,3 tror jag.

EDIT. Wow det stämmer!
http://bf2tracker.com/bf2_userawdstats.php?bf2id=45211904

Permalänk
Medlem

Fråga: Kan man använda de nya vapnen man får via special forces i Special Forces?
Dvs medic får en G36 variant som jag tycker mycket om och vill gärna kunna använda den i expansionen.

*edit* Ursäkta om min text låter lite konstig, är en aning trött.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote

Om det verkligen är på det viset är det synd.

Men då gäller det bara att låsa upp BF2 orginal vapnet. Skaffar du sen SF och spelar en runda så kommer du få låsa upp en massa vapen direkt, beroende på hur mycket poäng du redan har. Jag spelade ca 3 rundor och fick låsa upp 4 SF-vapen efter det. Då låg jag på runt 14k i global score. Jag tror jag fick låsa upp så många vapen som jag hade låst upp i vanliga BF2. Eller så var det kanske en bugg, men så har det varit för många.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Fråga: Kan man använda de nya vapnen man får via special forces i Special Forces?
Dvs medic får en G36 variant som jag tycker mycket om och vill gärna kunna använda den i expansionen.

*edit* Ursäkta om min text låter lite konstig, är en aning trött.

Japp, det kan man. Det är den enda vettiga anledningen för att köpa SF.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men då gäller det bara att låsa upp BF2 orginal vapnet. Skaffar du sen SF och spelar en runda så kommer du få låsa upp en massa vapen direkt, beroende på hur mycket poäng du redan har. Jag spelade ca 3 rundor och fick låsa upp 4 SF-vapen efter det. Då låg jag på runt 14k i global score. Jag tror jag fick låsa upp så många vapen som jag hade låst upp i vanliga BF2. Eller så var det kanske en bugg, men så har det varit för många.

Japp, det kan man. Det är den enda vettiga anledningen för att köpa SF.

Skönt, Entrecote har ca 15,500+ poäng. Eller ska vi kalla honom Dr. Entrecote när han kommer efter er med kniv och defibrillator allt tack vare hans G36E.

Permalänk
Medlem

inget går upp mot lite upplåsta vapen.
vissa är riktigt härliga. vissa märker man ingen skillnad på

Permalänk

Gjorde precis ^^

Btw, ni som ska posta den här på andra forum, Skriv gärna att det är Åkerström på sweclockers.com som har gjort.
Har sett den på ett par forum redan..
Tack

Permalänk
Hedersmedlem

finns det inget annat sätt o låsa upp de nya vapen?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är det bara jag som inte kan logga in? Database error säger bf, jag har försökt 10 gånger, men jag kommer inte in

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Hmm, hur får man fram de nya vapnena i expansionen?

Jag har redan låst upp dom alla men jag kan inte välja någon utav dom när jag spelar på kartorna.

Visa signatur