Permalänk
Medlem

Bad directsound driver :<

Nu är det så att jag satt på irc, precis som vanligt och gjorde absolut ingenting... Så helst plötsligt, så hade jag inget ljud när jag skulle spela cs. Jag höjde lite på ögonbrynet när jag såg att volymen var ställd på 0.4, och gick ut i windows för att kolla ifall jag inte hade stängt av ljudet. Konstigt nog hade jag inte det heller, så jag slog igång winamp och då fick jag upp meddelandet "Bad directsound driver! Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code 88780078"... Och jag förstog ingenting, och efter en stunds letande och donande så såg jag till min förvåning att ljudkortet inte var installerat (?). Så jag tog moderkortsskivan (har ett Asus k8v moderkort) och försökte installera nya drivrutiner till ljudkortet... allt jag får i svar då är "Hittar inga drivrutiner! Starta om datorn och försök igen." Sagt och gjort, jag har startat om datorn 1X gånger och försökt installera, men det funkar inte. tankade hem några andra drivrutiner, funkade inte det heller. Såg i en annan tråd att det killen i den här tråden: http://www.help2go.com/postp21997.html fick reda på svaret, MEN jag har försökt jag med, men fick inte igång på det... Någon annan som har varit med om detta onda öde, men ändå lyckats få svar på vad det är för fel?

Permalänk
Medlem

Jag fick detta fel, kan nån hjälpa mig? (andvända sök funktionen, skapa ingen ny tråd ^^)

Visa signatur

AMD Athlon 64 4200+ 2,2ghz-2024mb ram-Ati X1700 1024mb@500mhz,

Permalänk
Medlem

har samma problem efter att jag installerade Daemon Tools 4.00

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

skumt problem bugg i xp?:( drivrutiner kan bara mystiskt försvinna ibland. Hände bla på min bärbara då drivisarna till trådlösa kortet bara försvann plötsligt.

Likez0r de drivrutiner du provar till ditt ljudkort. är du säker på att de är de rätta? provat att avinstallera / installera med enhetshanteraren? Hittar du övertaget ljudmodulen där?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Xplode: tror du att kommer att svara ? inlägger är ju över 1 år gammalt. det är nog Jdozer vi ska hjälpa
Testa med att gå in på ljudkortet i kontrollpanelen, gå in till drivrutin och avinstalera alla drivar. tanka ner nya, instalera dom manuellt, inte med xps egna "lägg till ny maskinvara".
Eller använd moderkortsskivan om du kör med det enkla inbyggda. Lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bommers
Xplode: tror du att kommer att svara ? inlägger är ju över 1 år gammalt. det är nog Jdozer vi ska hjälpa

Oj såg inte det!:p

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

men jag har samma problem Dök upp för två dagar sedan..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II