Permalänk

Grafikkort fråga!

Hej jag är på väg att köpa ett nytt biligt grafik kort. Jag har hittat ett hyffsat billigt grafikkort på netonet. Hur tror ni det är ? Är det vara skräp eller duger det? Datorn som ska ha kortet ska vara kuna spela lättare spel och filmer. Den har ju tv-out, tror ni det blir hyffsad bild på en 29" tv?

Här är en länk till grafikortet http://www.netonnet.se/index.asp?iid=097051
Tack för alla svar. // Jonas

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

Det är nog som så att man får det man betalar för.

Visa signatur

Asus A8ne, Amd 3700+ @ 2550, 2048 ddr 400 Mhz, Gf 7800gtx, 160Gb Hd

Permalänk

? så det är rent skräp ? .

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

Re: Grafikkort fråga!

Citat:

[i] Är det vara skräp eller duger det? // Jonas [/B]

Är det vara skräp??

Vara icke på det som vara?!

Sorry, kunde inte motstå!

Nej, det kortet är ingen hit på något sätt! Undvik!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk

Ett riktigt litet skitkort är vad det är. 64bits-bandbredd räcker inte ens till Counter strike.
Men om du inte spelar några spel förutom Harpan och Ms-röj så duger det kortet till windowsmiljö.

Dock hade jag hellre tagit ett Geforce 6200, dels är det bättre och sen är det en helt ny generation. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311994&cks=SER

Men jag hade nog väntat tills Geforce 7200 släpps, bör kosta ungefär lika mycket.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk

Okej tack för svaren då ska jag inte köpa det. åter kommer senare när jag hittade något bättre kort.

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk

Ska man inte just spela spel måste det där vara ett skit bra kort! Det är ju ett vanligt Geforce 4 MX helt enkelt. Sedan när går det inte att spela CS på ett geforce 4 mx? Finns dessutom ingen anledning att lägga 800kr på ett kort för att få TV-ut.

Permalänk

Tror ni kortet klar age of empires ? . Vet ni några andra kort som är bra pris på ? .

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006