Perfect Dark Zero - Nu spelar vi!

Permalänk

Perfect Dark Zero - Nu spelar vi!

Jag tycker det har blivigt hög tid att vi sammlar ihop ett gäng och kör
lire PDZ. Änn så länge har jag bara mött massa britter och amerikaner, så det hade varit skoj att höra lite svenska röster genom högtalarna.

Jag hade tänkt mig att vi kunde börja runt 20:00.
Gameplay mode mm kan vi bestämma senare.

Är ni sugna så bara hojta till här och blir vi tillräckligt många så kan vi köra!

Gamercard: Killer AB

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa beställa en gamecard, sen spelar jag gärna. Bli i och för sig först om ett par dagar (kanske över helgen)...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Jag är med om det blir några fler iaf

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Då är vi iaf eventeullt tre stycken som kan köra till helgen, fler behövs!
Har ni några vänner som inte hänger på swec, men har pdz så kan ni tippsa dem med : )

Visa signatur

(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag ska köpa beställa en gamecard, sen spelar jag gärna. Bli i och för sig först om ett par dagar (kanske över helgen)...

Ifall du är riktigt desperat så är det bara att skapa en ny Gamertag, då du får en gratis guld månad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ifall du är riktigt desperat så är det bara att skapa en ny Gamertag, då du får en gratis guld månad.

Nä... jag vill nog ha det ändå. Beställer nog ikväll eller imorgon. En kompis ska beställa nåt nätverkskort och nåt på samma gång så...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nä... jag vill nog ha det ändå. Beställer nog ikväll eller imorgon. En kompis ska beställa nåt nätverkskort och nåt på samma gång så...

Vart ska du köpa det och vad kostar 12 månader där?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem

Lever Perfect Dark Zero upp till förväntningarna efter N64'ans flaggskepp?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Lever Perfect Dark Zero upp till förväntningarna efter N64'ans flaggskepp?

Långt ifrån.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Långt ifrån.

Vad trist, men jag är ändå glad för det är rätt åt Rare som låter sig köpas av Microsoft.
Har de ingen lojalitet.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vad trist, men jag är ändå glad för det är rätt åt Rare som låter sig köpas av Microsoft.
Har de ingen lojalitet.

Vad har lojalitet med saken att göra? Allt handlar om pengar, ALLT!

Permalänk
Medlem

Lojalitet hade antagligen gett dem mer pengar "in the long run" tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Något offtopic, men är det bara jag som tycker att både Golden Eye och Perfect Dark till N64 är/var GRYMT överreklamerade?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Jag kan garantera att det bara är du på hela jorden.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag kan garantera att det bara är du på hela jorden.

Då garanterar du fel.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

Har ni två ens spelat GoldenEye och senare Perfect Dark?

Visa signatur

Permalänk

Jag tyckte att Golden Eye till N64 Var riktigt skoj, jag skaffa nästan en konsoll bara för det spelet.

PD spela jag aldrig på N64 eftersom ingen jag kännde hade det

Visa signatur

(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Tyckte inte det var något speciellt med GoldenEye när det kom. Iofs så var jag en pc spelare redan då. För konsoller kanske GoldenEye var en milstolpe, men jag hade redan då spelat många FPS på datorn som var överlägsna det.

Perfekt Dark var kul i multi, men singelplayer kampanjen var ganska trist. Enda roliga var att leka runt med cheatcodes, typ slowmotion eller Donkey kong. Inget ultra bra FPS det heller.

Permalänk
Medlem

Goldeneye var bara det en anledning att köpa ett n64. Goldeneye i multiplayer är odödligt

Permalänk
Medlem

PDZ lever inte upp till GE eller PD, men det är fortfarande ett bra fps.

Och jag ska beställa från www.verkkokauppa.com (finsk butik) och 12 månader kostar 63,90€.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hihi, som jag alltid sagt i xbox vs nintendo vs Sonytrådar så Xboxens flaggskep PDZ kan alltså inte ens matcha ett spel som släpts för över 5 år sedan :). Däremot inte sagt att jag inte vill spela det, för jag spelar det gärna om jag hade möjligheten att lira hos någon, betalar givetvis inte för en konsoll med namnet xbox

Permalänk
Medlem

PDZ är långt ifrån ett flaggskepp. Och det är klart att PDZ är bättre än PD, men man måste ju ta ålder i beräkning. Om PS3 får nåt spel som blir lika bra som FF7 blir jag förvånad. PS2 hade det i alla fall inte...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

PDZ är långt ifrån ett flaggskepp. Och det är klart att PDZ är bättre än PD, men man måste ju ta ålder i beräkning. Om PS3 får nåt spel som blir lika bra som FF7 blir jag förvånad. PS2 hade det i alla fall inte...

Lite offtopic: Tyckte att final fantasy X var minst lika bra jag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jo jag har spelat båda två.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

Jag är på och lirar lite pdz när det nu blir

Gamertag: Sir HooBleR

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Tyckte inte det var något speciellt med GoldenEye när det kom. Iofs så var jag en pc spelare redan då. För konsoller kanske GoldenEye var en milstolpe, men jag hade redan då spelat många FPS på datorn som var överlägsna det.

Perfekt Dark var kul i multi, men singelplayer kampanjen var ganska trist. Enda roliga var att leka runt med cheatcodes, typ slowmotion eller Donkey kong. Inget ultra bra FPS det heller.

Fanns inga FPS-spel då till PC:n som kunde mäta sig, hade du ens GoldenEye?

GoldenEye-multiplayer är ju en klassiker, har faktiskt aldrig träffat någon(som gillar spel i övrigt) som inte tycker det är grymt.

Permalänk

Jag har börjat tröttna på PGR3, efter en dag:p Men jag vet inte vad jag ska köpa för mer spel, då det mesta idag känns ointressant. Har kollat mycket på PDZ, men jag vet inte om man vågar köpa ett fps till konsoll. Är det verkligen värt pengarna? Lär man sig att styra karaktären snabbt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Fanns inga FPS-spel då till PC:n som kunde mäta sig, hade du ens GoldenEye?

GoldenEye-multiplayer är ju en klassiker, har faktiskt aldrig träffat någon(som gillar spel i övrigt) som inte tycker det är grymt.

Quake, UT? Men visst var Goldeneye ett grymt spel, för att vara ett konsoll spel, där man lättare kunde samla 4 polare och lira mot varann i soffan. Därför känns det så bra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

PDZ är enligt mig värt pengarna det kostar.
Det är riktigt skoj i MP med bra banor och bra vapen.
Det har även en bra blandning av olika gameplay modes.

Vissa av vapnena har även roliga funktioner. t ex X-ray, Radar scanning, hologram mm.

Du kan även "Dual wielda" vissa vapen vilket ger dubbel eldkraft >: D

En bonus är folket du spelar mot, du vet aldrig vad de kläcker ur sig under spelets gång. Innan idag när jag körde så var det någon som börja sjunga Ghost Busters sången : )
Tyvärr hör man även amerikaner som bara inte kan sluta svära.

Jag tycker inte att det är speciellt svårt att styra, men det går ju inte att jämnföra mot mus och tangentbord.

PDZ har även Co op läge :q

Har du en EB Games butik i närheten kan du alltid köpa spelet och testa det, är du inte nöjd har du ändå 10 dagars öppet köp!

Visa signatur

(X) Accuratea

Permalänk
Avstängd
Citat:

har ägt båda spelen till n64! rare gjorde perfect dark för att dom blev av med bond licensen efter golden eye och ni har ju sett vart bond spelen blivit efter det! läste en artikel i super play för några år sen att rare försökte med att klistra in bilder som man tagit själv på gubbarnas ansikte i multiplayer delen men konsolen var för klen och låste hela tiden och la iden på is!

klara aldrig av sista banan på golden eye blev fan tokig! perfect dark minns jag inte! men spelet var jävligt grymt! men va tvungen att skaffa mer ram minne till n64 uppgradera från 4mb till 8 om jag minns rätt!

hoppas det nya perfect dark är lika bra som det gamla annars har nåt gått på tok med "rare"

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
PDZ är enligt mig värt pengarna det kostar.
Det är riktigt skoj i MP med bra banor och bra vapen.
Det har även en bra blandning av olika gameplay modes.

Vissa av vapnena har även roliga funktioner. t ex X-ray, Radar scanning, hologram mm.

Du kan även "Dual wielda" vissa vapen vilket ger dubbel eldkraft >: D

En bonus är folket du spelar mot, du vet aldrig vad de kläcker ur sig under spelets gång. Innan idag när jag körde så var det någon som börja sjunga Ghost Busters sången : )
Tyvärr hör man även amerikaner som bara inte kan sluta svära.

Jag tycker inte att det är speciellt svårt att styra, men det går ju inte att jämnföra mot mus och tangentbord.

PDZ har även Co op läge :q

Har du en EB Games butik i närheten kan du alltid köpa spelet och testa det, är du inte nöjd har du ändå 10 dagars öppet köp!

x-ray och de där du snackar om är väl så att man kan se igenom väggar sen är de bara skjuta genom allt som i pd till n64, var ju hur tråkigt som helst om nån körde de där vapnet så var de bara sikta så såg man genom alla väggar så var de bara att skjuta vars dom än var.. går ju inte göra nåt precis.