Vilken responstid bör man minst ha på en TFT skärm?

Permalänk
Medlem

Vilken responstid bör man minst ha på en TFT skärm?

Ja som topic säger.

Funderar på att köpa en TFT skärm men vet inte vilken responstid man minst bör ha för att det inte ska kännas dumt när man spelar.

Att så låg som möjligt är bäst vet jag men det är ju de med ekonomin också

Vad jag kunnat läsa på lite olika ställen så bör väll en spelskärm ha nånting 6-12ms i respons

Permalänk
Medlem

Är det inte snarare frågan om hur hög responstiden bör vara innan det blir problem?

Permalänk
Medlem

På min 17tums "Acer AL1715" ska det vara 12ms.. och det tycker iaf jag att är för mycket för att spela med..

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk

Re: Vilken responstid bör man minst ha på en TFT skärm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krolleg
Ja som topic säger.

Funderar på att köpa en TFT skärm men vet inte vilken responstid man minst bör ha för att det inte ska kännas dumt när man spelar.

Att så låg som möjligt är bäst vet jag men det är ju de med ekonomin också

Vad jag kunnat läsa på lite olika ställen så bör väll en spelskärm ha nånting 6-12ms i respons

Det är väldigt individuellt hurpass känslig man är för "ghosting", så jag rekommenderar att du provar att lira lite hos en kompis eller i butik och ser hur pass känslig just du är. Det finns folk som inte har några problem med 20ms-skärmar och vissa som inte vill använda TFT:er med 4-6ms för de tycker att det "ghostar". Själv är jag inte så känslig och kan lira med en bra 12ms-skärm, men föredrar min 8ms-skärm. Dessutom kan man inte stirra sig blind på ms-märkningen för det är bara det snabbate färgomslaget som omfattas av märkningen, nästan jämt är resten av färgomslagen långsammare.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Äh, 2-4-6-8-12 ms/s....
Allt funkar bra, knappast så att man direkt ser skillnaden sådär tydligt.

Koncentrera dig på en skärm med bra kontrast, samsung skärmarna är de bästa till budget pris (runt 3000 för 19" med 4-8m/s)

Permalänk
Medlem

Jag har haft min LG 1720B ett bra tag nu och responstiden är 16ms på den har jag för mig.. Hursomhelst så funkar den bra till att spela med tycker iaf jag!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Avstängd

8 tror jag är en bra gräns om man ska lira snabba spel,Under det finns det ingen användning för,Folk stirrar sig blint på millisekunder men det finns andra flaskhalsar som gör att du knappast kommer under 8ms iaf

Nu minns jag inte hur måna ms polarens 23tums tft är på men skulle tippa på 16ms och kör man Need for speed underground så märker iaf jag släpningar! så skulle jag skaffa en skärm så skulle det vara under den siffran!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

kör med min 23" Hp med 16ms utan problem

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CøSmøZ
kör med min 23" Hp med 16ms utan problem

Me 2.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag har en Dell 19" 12ms, jag spelar cs dock märker jag att den är lite "efter", men den dugar utmärkt att lira på

Permalänk
Hedersmedlem

Har en Samsung 750B med 8ms och den är helt grym i BF2!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM