Nybörjar kurser data i malmö?

Permalänk
Medlem

Nybörjar kurser data i malmö?

Hejsan!!

Det är såhär att min mormor köpte en laptop för cirka 6 månader sedan för hon ville chatta med sina barn,skriva epost till släktingar osv.
Jag har varit på besökt hos henne och försökt lära henne nu cirka 10 gånger x 5 timmar per gång men vi är fortfarande bara på hur man sätter på datorn i princip för hon glömmer allt till nästa gång jag kommer. Jag har varken tid eller lust att hjälpa till längre och vill hitta nån datakurs grund eller liknande till henne. För extrema nybörjare. Då jag varken har tid att åka 5 mil och visa hur man sparar filer i word för hon förstår inte när man förklarar genom telefon.

Så jag ber er kära sweclockers att försöka hjälpa mig hitta eller om ni kanske vet nån kurser i malmö/lund?

Jag har försökt hitta på internet men utan resultat. Har bara hittat för seniorer i andra städer och dem jag hittat i malmö är photoshop,excell,databas osv....

Mvh Alex

Visa signatur

MSI P67A-GD65, Socket-1155 , Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8, Fractal Design Define R3 Black Pearl, Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K 3.3 @ 4.5, Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX, Western Digital Caviar® Green 2TB, Corsair TX 850W PSU, Microsoft Windows 7 64-bit Home Premium SE.

Permalänk
Medlem

Tycker mig har märkt att bibliotek ofta anordnar sådant. Du kanske skulle kunna kolla med dem om det vat något.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

www.klickdata.se har något kanske. Jag vet inte så noga

Permalänk
Medlem

Sätt upp Vnc server på dator?

Permalänk
Medlem

Här borde de ha bra nybörjar kurser, tror inte att det är så dyrt heller.

http://www.malmo.abf.se/

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era svar! ABF verkade rätt intressant ska kolla vidare på det.

Visa signatur

MSI P67A-GD65, Socket-1155 , Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8, Fractal Design Define R3 Black Pearl, Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K 3.3 @ 4.5, Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX, Western Digital Caviar® Green 2TB, Corsair TX 850W PSU, Microsoft Windows 7 64-bit Home Premium SE.

Permalänk
Sötast

Ett problem är ju ofta att folk inte "orkar" ta sig intresse till vad dom ska göra, utan det ska gå magiskt av sig själv.

Sålänge din mormor inte verkligen tar tag i att JA! Detta ska jag lära mig, så kommer du/någon annan få ge kurser för alltid...

Permalänk
Medlem

Mjo har märkt det hehe...försöker lära..skriver ut papper hur man ska göra...och att hon ska sitta varje dag och lära sig annars kommer hon ingestanns men endå så gör hon inte detta o sen ska jag lära henne en gång i månaden =/ *suck*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grym särskrivning i rubriken. Jag var tvungen att påpeka. Nybörjar kurser data i malmö borde vara "Nybörjarkurser i data i Malmö?". Tänk på sär skrivningen nästa gång

Akta medveten sär skrivning!

Och igen.