PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
En massa bull.

om du nu är så emot att alla håller på med personangrepp varför gör du det själv då?

Lilla du, jag har aldrig börjat ett personangrepp sen jag reggade mig. Jag har bara svarat på tilltal. Sen att mina svar numera är på samma nivå som dina beror på att du hela tiden kommer undan med det, så varför ska jag anstränga mig för att visa dig respekt du inte förtjänar?

Kan du sluta att gå offtopic nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Jag kan inte bestämma mig om jag ska uppgradera min dator eller vänta på ps3 eller nintendo rev..
Finns det något "storspel" som ska komma till ps3 som gör det värt att köpa det eller?

Beror på vad man tycker om. Här är en lista iallafall:
http://ps3.ign.com/index/release.html

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Geeks
SweClockers

mBr och Fredag: Lägg ner tjafsandet direkt, vill ni smågnabbas får ni göra det via mail eller något. Forumet är ingen lekstuga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
mBr och Fredag: Lägg ner tjafsandet direkt, vill ni smågnabbas får ni göra det via mail eller något. Forumet är ingen lekstuga.

Lugnt för mig. var ju inte jag som började men jag avslutar mer än gärna då det ändå inte leder till något vettigt.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Stämmer verkligen det

Releasedatum 2006-10-31

Jag har för mig att jag har sett att det ska komma i 2Q av 2006. Är jag helt ute och reser nu? Har det blivit uppskjutet?

/kale

Japan lär nog få sin release lagom till E3. De flesta spelen lär inte vara klara då. Sen blir det USA och sist Europa. Sony vill nog gärna släppa den innan jul här i Europa. Det spekuleras en del just nu av "professionella" analytiker att Europas release kommer dröja till mars 2007. Men som sagt, då missar Sony julhandeln, så det kräver nog rätt starka skäl från deras sida att missa den.

Många som hoppas på en världsrelease blir nog besvikna. Men som sagt, nu till våren/sommaren är nog de spelen vi ser mest fram emot inte klara i vilket fall. Vid E3 får vi nog veta mera exakt planerade releasedatum för topptitlarna.

Fördelarna med en senare release för oss är att spellistan kommer vara riktigt tät, till skillnad från 360, som knappast presterade några hakdropp med rushade titlar. Sen tidiga buggar i hårdvaran och liknande hinner gås igenom och uppdateras. PSP:n t ex var något styvare när den kom hit, då japaneserna kunde vrida till chassit så batteriluckan gick upp. Så PS3 lär ju ha en enormt mindre felfrekvens när den kommer hit, jämfört med 360 som lanserade överallt trots att den inte var redo för release.

En annan fördel är att vi hinner få HDTV:s som klarar 1080p till Sverige. Kanske SED, med lite tur. Kostar ju en del, men det finns ju utrymme att hinna spara lite om man börjar i tid...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

SED lär dock bli ruskigt dyrt då den formodligen inte har hunnit massproducerats än vid den tiden.

Permalänk
Medlem

Japp. Smakar det så kostar det. Fast då kommer LCD få flytta ner sina prisnivåer från dagens toppar, då deras kontrast, respons osv inte kommer i närheten av SED:s prestanda. De kommer ju med få en boost i upplösning till 1080p, så det kommer finnas något för "nästan" alla. Dom lär ju fortfarande kosta en slant...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jo jag läste lite om det i senaste numret av M3 som jag fick idag.

Permalänk
Medlem

Jasså. Intressant!

Vad skrev dom då, om du orkar/hinner citera nåt litet stycke?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jasså. Intressant!

Vad skrev dom då, om du orkar/hinner citera nåt litet stycke?

Jag kan ta en liten bit av dom 4st A4 sidorna

"På CEATEC-mässan i Japan fick M3:s utsända möjlighet att granska en sed-tv på nära håll och upplevelsen var nästan som en uppenbarelse. TV:n som stod uppställd var en 36 tum stor hd-upplöst skärm som kröntes av toshibas logga. TV.ns kontrast uppgavs vara kring 100 000:1 och färgerna var riktigt behagliga.

Vid livslängdstester har skärmen visat sig klara av 60 000 timmars kontinuerligt brinnande med endast tio procents förfall av elektronkanonerna. Det är alltså mycket möjligt att just din sed-tv dyker upp i fungerande skick på Antikrundan om 100år."

Canon var dom enda som trodde på tekniken och forsatte forska med stor målmedvetenhet. 1998 hakade Toshiba på och dom tillsammans utvecklade det till SED.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

36", det låter alldeles lagom. 100.000 i kontrast slår ju alla CRT idag. Äntligen nått som verkligen är värt att spara till, om man säger så...

Förutom det:
Inga inbränningar, ingen responstid(typ under 1ms) och bra hållbarhet och rena färger. Platt är den med, om än något tyngre. Vad mer kan man begära?

Stog det nått om när dom tänkt erövra marknaden?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
36", det låter alldeles lagom. 100.000 i kontrast slår ju alla CRT idag. Äntligen nått som verkligen är värt att spara till, om man säger så...

Förutom det:
Inga inbränningar, ingen responstid(typ under 1ms) och bra hållbarhet och rena färger. Platt är den med, om än något tyngre. Vad mer kan man begära?

Stog det nått om när dom tänkt erövra marknaden?

Och ännu viktigare, vad kommer den att kosta och när kommer allmänheten att ha råd med dem? (då pratar jag om under 30000kr).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
36", det låter alldeles lagom. 100.000 i kontrast slår ju alla CRT idag. Äntligen nått som verkligen är värt att spara till, om man säger så...

Förutom det:
Inga inbränningar, ingen responstid(typ under 1ms) och bra hållbarhet och rena färger. Platt är den med, om än något tyngre. Vad mer kan man begära?

Stog det nått om när dom tänkt erövra marknaden?

"Efter en förhoppningsvis lyckad provlansering i Japan och USA under 2006 kommer en eventuell massproduktion att komma igång under 2007. Priset kommer då att falla från det ditintills höga till en bit under dagens plasmaspriser."

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Allmänheten, de är loosers. Gamers kan äta vatten och bröd för en sån TV...

Men mitt tak ligger runt 40. Jag har hört att SED ska vara billigare att tillverka, men om konsumenten får nytta av det vid introduktionen är en annan fråga...

EDIT:
Tack mBr, det var gött att höra!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
36", det låter alldeles lagom. 100.000 i kontrast slår ju alla CRT idag. Äntligen nått som verkligen är värt att spara till, om man säger så...

Förutom det:
Inga inbränningar, ingen responstid(typ under 1ms) och bra hållbarhet och rena färger. Platt är den med, om än något tyngre. Vad mer kan man begära?

Stog det nått om när dom tänkt erövra marknaden?

"Till en början kommer sed att användas i stora tv-skärmar på över 40 tum, eftersom tekniken i sig kräver en viss storlek på bildytan. Pixlarna kan än så länge inte göras små nog för att tillåta en acceptabel upplösning på till exempel en 20 tum stor datorskärm. Canon och Toshibas mål är att erövra tv-marknaden med sina sed-skärmar."

Var lite sen, men hade annat att göra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

EDIT:
Tack mBr, det var gött att höra!

Så lite så

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Fyfasiken :S Om de inte sjunker ganska snabbt har jag inte råd med en före efter att jag gått universitet klart :/ Vilket lär ta ett par år... Varför ska allt vara så dyrt???

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Blir bara bättre och bättre det här.

40" Hmm...

*tar fram tumstocken*

Edit:

Sando, går du på universitet borde du inte ha nått problem att hitta ett välbetalt sommarjobb.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
"Till en början kommer sed att användas i stora tv-skärmar på över 40 tum, eftersom tekniken i sig kräver en viss storlek på bildytan. Pixlarna kan än så länge inte göras små nog för att tillåta en acceptabel upplösning på till exempel en 20 tum stor datorskärm. Canon och Toshibas mål är att erövra tv-marknaden med sina sed-skärmar."

Var lite sen, men hade annat att göra.

36" fungerar ju fint med

Står med att "alla sed-apparater kommer till en början med en upplösning på 1920x1080 pixlar och i 55-tumsstorlek. Priset kommer vara ganska högt innan massproduktionen kommit igång."

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Jo visst verkar sed vara lovande. Dagens plasma-teknik och LCD kommer nog att dö ut om några år. Det positiva är att det blir billigare för oss konsumenter.

mBr: Jo, 36" räcker nog för alla. Men ju större, desto bättre. Att kolla på en film i 1080p med en 40" hemma lär nog bli en rejäl upplevelse.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jo visst verkar sed vara lovande. Dagens plasma-teknik och LCD kommer nog att dö ut om några år. Det positiva är att det blir billigare för oss konsumenter.

mBr: Jo, 36" räcker nog för alla. Men ju större, desto bättre. Att kolla på en film i 1080p med en 40" hemma lär nog bli en rejäl upplevelse.

Ja klart man vill ha större menar bara att den sed-tv:n dom demostrerade var 36" själv nöjer jag mig inte med något under 42"

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Det beror ju på hur långt ifrån man sitter också hur stor tv man ska ha. Det är inte så optimalt att ha en 40" i ett litet vardagsrum, då duger gott en 32" eller 28"

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Det beror ju på hur långt ifrån man sitter också hur stor tv man ska ha. Det är inte så optimalt att ha en 40" i ett litet vardagsrum, då duger gott en 32" eller 28"

om 28 är optimalt då får det verkligen vara ett litet vardagsrum. och dom brukar ju sällan vara så små

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

haha, nä det är klart. 28" får nog bli i en skrubb eller dylikt.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
haha, nä det är klart. 28" får nog bli i en skrubb eller dylikt.

Jo något åt det hållet

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

28" kan man använda till datorn om man orkar flytta hela huvudet för att föra blicken från ena sidan till den andra.

Permalänk

Finns ju inget som heter "för stor tv". Min HD42" passar perfekt i min studentlägenhet på 28kvm. Verkligen inte förstor

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Multimedia
Finns ju inget som heter "för stor tv". Min HD42" passar perfekt i min studentlägenhet på 28kvm. Verkligen inte förstor

PLasma eller LCD?
Vad har den för upplösning?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
PLasma eller LCD?
Vad har den för upplösning?

Då 42-tums HD-plasma är extremt dyrt så gissar jag på LCD, sålänge han inte blivit lurad och tror att TVn klarar HD-upplösning även om den bara är HD-kompatibel.

Fan, nu har man ju nästan missat lite av SED-tekniken... *läser på*

Ser gärna större tv-apparater. För en 42-tummare är trots allt inte SÅ stor på 2½ meters avstånd! En jävla skillnad på en TV och en projektor uppdraget på en duk på 200 tum. (Som går att hitta för halva priset).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Då 42-tums HD-plasma är extremt dyrt så gissar jag på LCD, sålänge han inte blivit lurad och tror att TVn klarar HD-upplösning även om den bara är HD-kompatibel.

Finns plasmor från ca 15000:- som är HD-ready och 42"

Det var därför jag undrade för jag ville se vad han skrev om det var plasma eller LCD. Men nu sabba du ju det

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Finns plasmor från ca 15000:- som är HD-ready och 42"

Ja, men inte som klarar HD-upplösning