Permalänk

Vilket operativsystem har du?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Ah my bad, har bara skrivit fel.
Frågan är om jag skulle köpt en 810 istället.. den är fin. Oh well - är nöjd med den här.

ja du vet ej
har sett att med en setup av tre hdrack med120 fläktar och två bak all org + en hiper agg
så får jag under tryck i burken, vet inte riktigt hur det går till för ingen av fläktarna går mycket fortare än den andra å dom två som sitter i hiper agget snurrar inte mycket
jag har fått lösa det med att sätta en 120 på sidan också

så det kanske är bättre att ha en 120 bak och en cross flow fläkt för att få ett över tryck i burken

dock kan jag säga att det är nog den bästa burk jag har varit i och pulat
så i det stora hela så spelar det igen roll om man har en 810 eller inte

Visa signatur

D.R.T.B.U.
|| P4 2.6 c Ht 800 || Intel D875PBZ || Radeon 9700 pro || Kingston 4x512 pc3200 || Stacker 810 || Hiper 580 W type-R ||
|| Promise ultra133 TX2 || Promise SATAII150 TX4 || Intel PRO/100 S ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trollet
ja du vet ej
har sett att med en setup av tre hdrack med120 fläktar och två bak all org + en hiper agg
så får jag under tryck i burken, vet inte riktigt hur det går till för ingen av fläktarna går mycket fortare än den andra å dom två som sitter i hiper agget snurrar inte mycket
jag har fått lösa det med att sätta en 120 på sidan också

så det kanske är bättre att ha en 120 bak och en cross flow fläkt för att få ett över tryck i burken

dock kan jag säga att det är nog den bästa burk jag har varit i och pulat
så i det stora hela så spelar det igen roll om man har en 810 eller inte

Jag tycker att undertryck borde vara bättre, men det går väl att diskutera.. hursomhelst har jag inga problem med temperaturerna i burken! Min garderob börjar bli lite för varm dock, har haft servern där i ett dygn nu och det är verkligen varmt i rummet

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

3.37 tb.. Vad ska man så mycket till egentligen? Fyller du verkligen upp allt?

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk

mångasemester bild tagna på högsta upplösningen.. farsan körde med dirext skrivning till datorn via en kamera (lånad) och han hade bilder som låg på 14Mpix och runt 700mb det tog plats vill ja säga..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Jag tycker att undertryck borde vara bättre, men det går väl att diskutera.. hursomhelst har jag inga problem med temperaturerna i burken! Min garderob börjar bli lite för varm dock, har haft servern där i ett dygn nu och det är verkligen varmt i rummet

Fördelen med övertryck är att du kan bestämma var in luften ska tas ifrån
typ om du har filter så vill du att all luft ska gå i genom dom först innan luften hamnar i burken
men med undertryck så får du små "läckor" och luften kryper in även där det inte finns filter
dvs mer damm i burken ( om man nu har lite skitit där den står)
så jag försöker att alltid ha övertryck i burken, men nu ska det inte göras med över drift
utan man ska ha nästan lika mycket in som ut å det tror jag du vet men tänkte bara på om nån annan läser detta å snappar nån ide.

nee kan inte säga att man kommer att ha nån som helst problem med värme i en stacker
jag får bara en höjning med två - tre grader mellan tomgång och fullsprut och det är både på cpun och system tempen

vet inte hur det ser ut runt din garderod men du kanske kan leda in och ut lite luft
eller varför inte ta fram burken och låta den vara synlig, lite skamm att låte en så snygg burk stå i skymundan=)

Visa signatur

D.R.T.B.U.
|| P4 2.6 c Ht 800 || Intel D875PBZ || Radeon 9700 pro || Kingston 4x512 pc3200 || Stacker 810 || Hiper 580 W type-R ||
|| Promise ultra133 TX2 || Promise SATAII150 TX4 || Intel PRO/100 S ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trollet
Fördelen med övertryck är att du kan bestämma var in luften ska tas ifrån
typ om du har filter så vill du att all luft ska gå i genom dom först innan luften hamnar i burken
men med undertryck så får du små "läckor" och luften kryper in även där det inte finns filter
dvs mer damm i burken ( om man nu har lite skitit där den står)
så jag försöker att alltid ha övertryck i burken, men nu ska det inte göras med över drift
utan man ska ha nästan lika mycket in som ut å det tror jag du vet men tänkte bara på om nån annan läser detta å snappar nån ide.

vet inte hur det ser ut runt din garderod men du kanske kan leda in och ut lite luft
eller varför inte ta fram burken och låta den vara synlig, lite skamm att låte en så snygg burk stå i skymundan=)

Det var sant, tänkte jag inte på.. kan vara en plan för att slippa damm.

Nej den låter för mycket.. även om fläktarna går långsamt så sitter det fortfarande 15 diskar, 5 120mm-fläktar, 2 80mm och en 92:a.. måste ljudisolera den.. nej enklare att ställa in den i garderoben.

Ett Stacker 830 är på väg in till min WS och jag ahr en ATC 710 eller vad den heter till min andra burk - det får räcka.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Vågar du tala om vad du använder alla terabite till och vad du har för uppkoppling? ^^

Permalänk
Medlem

Funderar fortfarande vilcket os du kör på...

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Hedersmedlem

Kör Windows 2000 på maskinen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

nice, måste säga att jag fick en liten chock först när jag såg alla kablar men vart bra näör du drog om dom stacker verkar vara ett jäkla fint chassi skulle gärna vilja ha ett men känns lite overkill när man bara har 2 diskar o lite smågodis i burken, lite för mycket space för mig

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk

Riktigt grymt chassi, kostade skjortan eller?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk

Får man fråga vad du har för temp i burken/diskarna, när den står i garderoben? Känns som alla dom där diskarna lär generera en hel del värme.

Visa signatur

*Windows said Reboot. I said no. Windows reminded me who's in control*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hidetoshi
Riktigt grymt chassi, kostade skjortan eller?

Stackern är inte dyr.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CMSTC-T01

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gh0stbuster
Får man fråga vad du har för temp i burken/diskarna, när den står i garderoben? Känns som alla dom där diskarna lär generera en hel del värme.

Diskarnas temp vet jag inte men runt en 40C kanske, de är lagom varma att ta på. Chassitempen ligger runt 30-40C (två olika sensorer på moderkortet) men som sagt - det blir varmt i garderoben. Hoppas den klarar sommaren..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Mumma... Älskar burkar med många diskar.
Det översta kontrollerkortet ser jäkligt ruttet ut, förresten. Ser ut som något man skulle kunna hitta i en gammal 486:a.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Mumma... Älskar burkar med många diskar.
Det översta kontrollerkortet ser jäkligt ruttet ut, förresten. Ser ut som något man skulle kunna hitta i en gammal 486:a.

Pure Qtec, fungerar dock bra

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya