Permalänk
Medlem

Affinity-telecom

Hallå.

Jag tänkte höra om det finns några här som använder Affinity-telecom som IP-telefoni ?

Är det driftsäkert ? Funderar på att skaffa det via stadsnätet.

Det låter ju sjukt billigt med 49kr/månaden som man dessutom då får ringa för och "dosan" får man gratis om man binder sig ett år enligt en bekant.

Var kan jag läsa exakta priser om detta ? Minutpriser,installationspris osv..

mvh / David

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Jag använder Affinity Telecom och har inte haft några problem än så länge och har använt dem i ungefär fyra månader. De använder Rix Telecom som leverantör av telefonin.

Priserna finns här. Man kan välja olika paket beroende på när man ringer, minimidebiteringen är 49 kr/månad oberoende vilket man väljer. Binder man sig för 12 månader så är dosan gratis, dock tillkommer frakt på 100 kr på första fakturan.

Nummerpresentation och pappersfaktura ingår vilket är ett plus.

Visa signatur

The only reason to be in a fight is to win, always cheat.

Permalänk
Medlem

Jag har bara positiva saker att säga om Affinity Telecom! Har haft dem i några veckor nu och är hur nöjd som helst. Som [ix] säger så använder de Rix Telecoms nät och är mycket stabilt. Deras support är också fantastisk. Innan jag tecknade mig hade jag en del speciella önskemål och frågor som jag snabbt fick både lösning och svar på!

Så jag rekommenderar dem mer än gärna!

Hmm, låter ju som rena försäljaren Men nej, jag jobbar inte för dem och får inte provision heller Men jag anser att en bra tjänst och bra support ska uppmuntras! Det finns alldeles för många företag som bara skiter i sina kunder dessa dagar...

Permalänk
Avstängd

Jag har de oxo.. riktit bra ljud etc, etc.. En grej undrar jag dock.. Man ska kunna få röstbrevlåda via mp3 i eposten.. men det har jag inte fattat hur man fixar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att få röstbrevlådan att fungera måste man kontakta kundtjänst som låser upp boxen. När det är gjort kan man kan man logga in på den och ställa in vilken epostadress de ska skickas till. De bifogas som en ljudfil i WAV-format.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack tack [ix] och maw för era svar och synpunkter !
Jag ringer inte mkt så det skulle kännas väldigt trevligt att bli av med telias nätkostnad

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ix]
För att få röstbrevlådan att fungera måste man kontakta kundtjänst som låser upp boxen. När det är gjort kan man kan man logga in på den och ställa in vilken epostadress de ska skickas till. De bifogas som en ljudfil i WAV-format.

det är väll gratis eller har jag tolkat det fel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
det är väll gratis eller har jag tolkat det fel?

Kostade inget när jag gjorde det, antagligen gör det inte det nu heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan bara instamma med tidigare skribenter. Funkar utmärkt och trevlig support och nej, telesvararen kostar inget utan är inbyggd i dosan. Finns mycket matnyttig info om detta i rix eget forum www.rixtelecom.se/forum

Permalänk
Medlem

Hm..Det är mkt snack om router ?! Är det något jag behöver om jag skall ha stadsnät som internet ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det beror på hur många ip-nr du kan få från din leverantör. För att köra iptelefoni med separat dosa och dator behöver du 2 IP-nr. Om du bara får ett IP-nr från leverantören behöver du en router, annars inte.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att bli tilldelad endast ett IP-nummer, då behövs alltså en router för min del. Ok tackar //

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

sådär.. supporten svarade direkt.. och på 2 minuter var min box upplåst och efter 5 minuter till så var telefonsvararen uppe och rullade... Har även startat kö-systemet som finns i boxen så om det ringer fler folk hamnar de i kö

edit: devil, om du ska ha router se till att skaffa en med QoS

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
sådär.. supporten svarade direkt.. och på 2 minuter var min box upplåst och efter 5 minuter till så var telefonsvararen uppe och rullade... Har även startat kö-systemet som finns i boxen så om det ringer fler folk hamnar de i kö

edit: devil, om du ska ha router se till att skaffa en med QoS

Vad menas med QoS ?

Edit: Nu vet jag vad QoS är...Men är det verkligen nödvändigt om jag skall ha fiber 10/10Mbits uppkoppling ?

Det verkar inte vara en vanlig funktion som finns i alla routrar ? Har bara hittat en och det var en trådlös, jag skall ha en trådad router.

Tips på trådad bra och billig router med QoS ?!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

allså.. om du tillexempel kör torrent så brukar ju den maxa linan (iaf om du är medlem på en bra tracker).... Och då kan QoS vara bra...

Visa signatur