Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

min rigg;

/ zonc

Permalänk
Medlem

Fungerar dina högtalare bra?

Mina är lite över 1år och de börjar strula som fan. Började precis efter garantin gick ut, så jävla typiskt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Fungerar dina högtalare bra?

Mina är lite över 1år och de börjar strula som fan. Började precis efter garantin gick ut, så jävla typiskt.

Har väll haft dem i drygt 1år också men knappt avvändt dem. Tycker de spelar helt ok för de 500:- jag gav. Vad menar du med att de strular? Låter dåligt? Blir mest att jag kör med hörlurarna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
Har väll haft dem i drygt 1år också men knappt avvändt dem. Tycker de spelar helt ok för de 500:- jag gav. Vad menar du med att de strular? Låter dåligt? Blir mest att jag kör med hörlurarna..

Nae, det börjar spracka som fan i vänster högtalare, musiken försvinner, så håller det på och spraka och spelar bara en "bas"ton. Sen sprackar det till igen och musiken kommer tillbaka.

Ibland börjar basen också låta, när jag inte lyssnar på musik. Har varit och tryckt på kablar, snörrat och så, utan några framsteg.
Skit störande nu när det händer rätt ofta.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Nae, det börjar spracka som fan i vänster högtalare, musiken försvinner, så håller det på och spraka och spelar bara en "bas"ton. Sen sprackar det till igen och musiken kommer tillbaka.

Ibland börjar basen också låta, när jag inte lyssnar på musik. Har varit och tryckt på kablar, snörrat och så, utan några framsteg.
Skit störande nu när det händer rätt ofta.

Ok, det beror på kablarna! Glapp i dem i högtalaren/enheten.. Mina frontar kan glappa om jag flyttar enheten. Prylarna är ju inte av nån vidare hög kvalitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
Ok, det beror på kablarna! Glapp i dem i högtalaren/enheten.. Mina frontar kan glappa om jag flyttar enheten. Prylarna är ju inte av nån vidare hög kvalitet

hehe. Okej. Funderar på att köpa nya högtalare, men får se hur det blir med de, ett bra surroundpaket e dyrt och det känns inte värt att köpa ett nytt Bpaket.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

2.1 ftw. iallafall om man köper "datorhögtalare" om man ska ha ett bra sorround till en dator så köper man en hemmabio istället

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
2.1 ftw. iallafall om man köper "datorhögtalare" om man ska ha ett bra sorround till en dator så köper man en hemmabio istället

Faktiskt inte, tycker 2.1 suger. Morsan har ett skönt 2.1 system från Creative och visst, det e bra ljud och så, fast du får inte samma känsla som 5.1.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/DSC00053-sqm.JPG

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/DSC00056-fea.JPG

mitt bidrag, kvalitén blev lite kass för jag orka inte leta efter digitalkameran så jag tog med mobilen:p

[color="blue"]Inlägg redigerat av OSkar000
Gjorde om stora och dåliga bilder till länkar
[/color]

Permalänk

ASUS A8N-SLI Delux
AMD 64 3500+
2 x Gainward 7800GTX 521mb Golden Edition
4 x 512mb Corsair CMX512-3200CS
HIPER Type-R 580W
2 x 250GB HD
Thermaltake Tsunami Steel
Mx510
Samsung SyncMaster 193P Plus

och lite annan gägga

DD

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdealer
ASUS A8N-SLI Delux
AMD 64 3500+
2 x Gainward 7800GTX 521mb Golden Edition
4 x 512mb Corsair CMX512-3200CS
HIPER Type-R 580W
2 x 250GB HD
Thermaltake Tsunami Steel
Mx510
Samsung SyncMaster 193P Plus

och lite annan gägga

DD

Men plz, det är meningen att du ska posta en bild, inte bara skriva en massa info. Det kan vi lika gärna hitta i din sign/whatever.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdealer
ASUS A8N-SLI Delux
AMD 64 3500+
2 x Gainward 7800GTX 521mb Golden Edition
4 x 512mb Corsair CMX512-3200CS
HIPER Type-R 580W
2 x 250GB HD
Thermaltake Tsunami Steel
Mx510
Samsung SyncMaster 193P Plus

och lite annan gägga

DD

Snacka om obalanserad dator.

Först processorn som är på tok för svag.
Men det absolut sämste, skärmen!!!
2x 7800gtx 512mb till en skärm som klarar max 1280x1024!!!
Det räcket oftast(fear är undantaget) med 1x 7800gtx 256mb för att maxa spel i 1280x1024.

Nu gå och köp en ny processor(FX-60) och en ny skärm(Dell 24" 1920x1200) så sitter du på en balanserad dator där du har nytta av dina grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
hehe. Okej. Funderar på att köpa nya högtalare, men får se hur det blir med de, ett bra surroundpaket e dyrt och det känns inte värt att köpa ett nytt Bpaket.

Jag lägger inga pengar på ljud till datorn faktiskt, det blir mest hörlurarna som sagt där.. Och förövrigt är jag helnöjd med 5.1 paketet Därimot har jag lagt ganska mkt stålar på Hemmabion.. Och då är det ju lösa hifi delar som gäller!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
Jag lägger inga pengar på ljud till datorn faktiskt, det blir mest hörlurarna som sagt där.. Och förövrigt är jag helnöjd med 5.1 paketet Därimot har jag lagt ganska mkt stålar på Hemmabion.. Och då är det ju lösa hifi delar som gäller!

Jo, men nu e jag nöjd med min hemmabio (vill dock ha en HTPC fast det skiter jag i) så därför blir det istället ljud till datorn, där jag sitter väldigt mycke och alltid använder högtalarna.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slacker2k
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/DSC00053-sqm.JPG

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/DSC00056-fea.JPG

mitt bidrag, kvalitén blev lite kass för jag orka inte leta efter digitalkameran så jag tog med mobilen:p

SKALA NER bilderna!

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Jo, men nu e jag nöjd med min hemmabio (vill dock ha en HTPC fast det skiter jag i) så därför blir det istället ljud till datorn, där jag sitter väldigt mycke och alltid använder högtalarna.

Ok, köp några vettiga "lösa delar" till datorn då? Andersson förstärkarna på netonnet är riktigt prisvärda och ska vara väldigt bra, vunnit en del tester t.om. Sen något enkelt 5.1 system till det.. Detta förutsätter att du har en Optisk ljud-utgång då.. Skulle jag vilja ha bra ljud till datorn skulle det bli något sånt.

- Slacker2k, minska bilderna! (saknar scroll i sidled) ....z

Permalänk
Medlem

Så ser det ut hos mig för tillfället...

Lite konstig vinkel på det hela men det är svårt att få med allt annars utan vidvinkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slacker2k
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/DSC00053-sqm.JPG

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/DSC00056-fea.JPG

mitt bidrag, kvalitén blev lite kass för jag orka inte leta efter digitalkameran så jag tog med mobilen:p

Enligt lag så är det olagligt med stillet-knivar....
Skala ner bilderna också.

Permalänk
Medlem

Här är mina första bidrag, hemma och "jobb"

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

skriv

, fast utan situationstecknen såklart...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kan inte någon admin ta bort direktlänkningen till slacker2ks bilder?

Min tredje rigg i denhär tråden :), fast nu är den mer bofast

Dag --------------------------------- Natt

Kabeldragning, hmm, inte riktigt nöjd,, den lilla lösa sladden som är i den vänstra "uppgången" är till telefonen, så den måste sitta lös för att det skall gå att vara LITE flexibel när man pratar. Någon idé?

EDIT: gg svenska

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
Enligt lag så är det olagligt med stillet-knivar....
Skala ner bilderna också.

Det är ingen stillet ser de ut som.. Tror den fälls upp från sidan me fjäder..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Det är ingen stillet ser de ut som.. Tror den fälls upp från sidan me fjäder..

Om det nu inte är en stilletkniv så är den i alla fall väldigt lik en =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
http://img471.imageshack.us/img471/5281/stilet7yc.jpg

Om det nu inte är en stilletkniv så är den i alla fall väldigt lik en =/

Lägg ner diskussionen, hör väl ändå inte hemma här?

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
*tråd rensad*

Datorer, inte katter. Förstått?

Ser bara dig klaga, sorgligt.

Visa signatur

Antec TX1050B 500w - Asus A8N SLI SE - AMD64 3700+ 1mb - Corsair TWINX C2 1GB DDR - POV 7800GT 256GDDR3 - Raptor 36GB - Maxtor 160GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Array
Ser bara dig klaga, sorgligt.

Det där kapitlet var avklarat sedan länge, acceptera, han är en moderator, han gör vad han vill, och ser kanske till och med till att du får en prick i registret.
Lägg ner, ta det med honom.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Här har vi bilder på min nuvarande lya:

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Här har vi bilder på min nuvarande lya:

http://simon.serverpark.se/filer/tn_Bild%20001.jpg
http://simon.serverpark.se/filer/tn_Bild%20003.jpg

oj, vilken vinkel till skärmen,, eller är du väldigt lång?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soft0
oj, vilken vinkel till skärmen,, eller är du väldigt lång?

Bordet är ganska lågt, så när jag sitter så har jag skärmen i ögonhöjd.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Bordet är ganska lågt, så när jag sitter så har jag skärmen i ögonhöjd.

ok, då var det ju inte så farligt, såg ut som om du tittade uppåt mot skärmen, för man bör ju ha skärmen lite lägre för att slippa anstränga ögat så mycket, och för att tårkanalerna skall kunna skölja ögat.

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds