Permalänk
Medlem

OS X: demofilm?

Jag ska köpa ny dator och överväger en Mac. Jag har aldrig använt Mac eller OS X, så det vore trevligt med nån sorts demofilm eller något annat som ger lite känsla för hur det är och hur det skiljer sig från Windows XP.

Jag ska väl tids nog söka mig till en affär och se till att få pilla lite, men tills dess kunde det vara intressant med en film.

Filmer som bara demonstrerar flashigare features typ Dashboard är inte riktigt vad jag är ute efter, utan jag vill få lite känsla för operativsystemet som helhet.

Permalänk
Medlem

Detta är visserligen ingen Macsida...
Men de 3st filmerna visar OS X.
http://tauquil.com/archives/2006/01/06/re-introducing-the-rea...

Permalänk

Om du söker lite på forumet kommer du säkert att hitta en del.

Permalänk
Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Permalänk

^^ Det är jag som gjort den filmen, och jag har en ny på gång (med bättre bildkvalité)

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
^^ Det är jag som gjort den filmen, och jag har en ny på gång (med bättre bildkvalité)

Säg bara till så bjuder jag på bandbredden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Säg bara till så bjuder jag på bandbredden...

Den ligger på min lilla webbserver också om du skulle ta bort den

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Detta är visserligen ingen Macsida...
Men de 3st filmerna visar OS X.
http://tauquil.com/archives/2006/01/06/re-introducing-the-rea...

Jag tkr det är så roligt när alla driver med Microsoft, asså det är ju så uppenbart att de SNOR allt från mac!!! blir så sneeee... Är jag ensam om det lr? De filmerna visar ju verkligen va som händer i den världen...

Permalänk
Medlem

Det är som att vara irriterade på att biltillverkare snott iden om krockkuddar från andra biltillverkare. Var glad för att Microsoft förbättrar lite istället. Om inte annat så pressar det Apple till att göra ytterligare förbättrningar.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bumP
Jag tkr det är så roligt när alla driver med Microsoft, asså det är ju så uppenbart att de SNOR allt från mac!!! blir så sneeee... Är jag ensam om det lr? De filmerna visar ju verkligen va som händer i den världen...

Och Apple snodde ju aldrig någonting från Xerox. Och att Darwin innehåller bl.a. BSD-kod behöver ju inte heller nämnas.
Snälla, alla företag/grupper snor/lånar ideér och utan det hade vi inte sett mycket till utveckling.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunke
Och Apple snodde ju aldrig någonting från Xerox. Och att Darwin innehåller bl.a. BSD-kod behöver ju inte heller nämnas.
Snälla, alla företag/grupper snor/lånar ideér och utan det hade vi inte sett mycket till utveckling.

Apple snodde inte från Xerox, dom fick ta...
BSD-kod går under BSD-licens AIGHT och det är Darwin också AIGHT? Då snor dom inte...

Att däremot planka idéer rakt av utan att fråga eller ge minsta lilla credit är ju lite lågt, oavsett vilket företag det är som gör det...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Apple snodde inte från Xerox, dom fick ta...
BSD-kod går under BSD-licens AIGHT och det är Darwin också AIGHT? Då snor dom inte...

BSD-licensierad kod får man för övrigt göra nästan vad man vill med, t.ex. släppa under egen licens, så det är rätt svårt att "sno" den koden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Att däremot planka idéer rakt av utan att fråga eller ge minsta lilla credit är ju lite lågt, oavsett vilket företag det är som gör det...

Exakt...

Du missade poängen, det jag menade var att Apple faktiskt inte kommer på allt som är ballt själva, en del grejjer är lånade/snodda/kopierade/inspirerade av annat (välj vilket ord du tycker passa bäst).
Det gäller ju inte bara Apple utan i princip allt mjukvaruutvecklare. Det här behöver ju inte vara en dålig grej, tvärtom.
Men det är något man bör vara medveten om innan man gör utalanden bumPs

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Sötast

Seriöst? Jag fick intrycket av att min PC är en gammal traktor medans MAC är framtiden?

Bara jag som fick det?
Verkligen imponerande saker jag såg där, blev redan sugen på att byta till Mac, problemet hamnar väl i att spelen sitter i min själ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Det är som att vara irriterade på att biltillverkare snott iden om krockkuddar från andra biltillverkare. Var glad för att Microsoft förbättrar lite istället. Om inte annat så pressar det Apple till att göra ytterligare förbättrningar.

Tror inte det är poängen...
...utan poängen är att det som kommer framåt nyår (vista), och som alla kommer säga "wow" och "assum" åt, är egentligen skåpmat redan idag.
Tror alla här upplever samma sak : Finns det inte i win så finns det inte, även om det funntis i åratal...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det roliga är ju att Microsoft gör det till det sämre

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunke
Du missade poängen, det jag menade var att Apple faktiskt inte kommer på allt som är ballt själva, en del grejjer är lånade/snodda/kopierade/inspirerade av annat (välj vilket ord du tycker passa bäst).
Det gäller ju inte bara Apple utan i princip allt mjukvaruutvecklare. Det här behöver ju inte vara en dålig grej, tvärtom.
Men det är något man bör vara medveten om innan man gör utalanden bumPs

Nä, utan snodda idéer skulle ju inte mjukvarubranschen gå framåt (eller åtminstone inte i lika snabb takt).

Apple är definitivt inget undantag till "inspirerad programmering"

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Måstse få veta. Vad heter låten i filmen? Låter rätt lustig

För övrigt rätt läckert, är ju så man överväger OS X eller nått annat i den stilen istället för MS

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $pike
Måstse få veta. Vad heter låten i filmen? Låter rätt lustig

Daft Punk - Technologic.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Citat:

Weee! Mac OSX-filmer kan vi aldrig få för många av! Snart på väg?

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Re-Introducing the Real Windows Vista var ju rätt kul

Men jag håller med. Att mjukvaruutvecklare lånar bra ideer är bra. Roligare med nya ideer dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är också en av de som ser fram mot det

Angående den första finns den på Google Video också, kan vara bra distributionsmetod för den nya. Jag antar att det inte är du som lagt upp den där utgående från vad som står i tråden.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2446159677494585380

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Av den filmen blev man ju inte alls sugen på OS X...

Permalänk
Medlem
Citat:

Misstänker att det är denna tråd som har gjort att att uploaden hittills denna månad på filmen är 24 GB
Hela förra månaden gick det "bara" åt 16 GB

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Jag är också en av de som ser fram mot det

Angående den första finns den på Google Video också, kan vara bra distributionsmetod för den nya. Jag antar att det inte är du som lagt upp den där utgående från vad som står i tråden.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2446159677494585380

shit, filmen sprider sig snabbare än fågelinfluensan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Misstänker att det är denna tråd som har gjort att att uploaden hittills denna månad på filmen är 24 GB
Hela förra månaden gick det "bara" åt 16 GB

Är det ingen som lagt märke till att jag har tagit en handkamera och filmat på en skärm, helt osynkat till musiken? Oerhört kul att se hur filmen sprider sig! Det hade jag aldrig räknat med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Daft Punk - Technologic.

Finns en ny sampling av den med busta rhymes, Heter Touch it. Ganska okej

OnT: Åk till stan och något macotek och testa känna leka lite med en dator där. Grymt mycket bättre än att se på en film och bestämma sig

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Daft Punk - Technologic.

Daft Punk är bra grejer. Blev inne när de kom med Homework-skivan och är redan ganska ute. Men kreationer som Discovery tycker jag bör göra de till ett av de största discobanden som existerar ändå hör man aldrig något av dem på uteställen. Har dock gjort Daft Punk stora på min skola.

Visa signatur