World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Nämen sepåfan, är wowtråden igång igen =]]]
Jag som nästan övergivit spelforumet helt.

3-4 dagar (+5) så är AQ öppnat på vår server... ska bli spännande. Har verkligen varit händelsefattigt senaste månaderna. Senaste dagarna har jag sysselsatt mig med en imba farmtaktik, hade drygt 700g för ~10 dagar sedan och sitter nu på i runda slängar 1600g (15h farmande - hemligt var det är men kan säga att det har med mages att göra x))

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

snääääla säg var

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag kör warlock just nu.
Men jag kan lägga upp det såhär:

1. Warlock:
Du har massa offensiva spells, varierat gameplay osv. Jag får knappt plats med allt.

2. Priest:
Du har typ, tre offensiva spells som du använder, fast du har massa healing och är den klass som är bäst på det. Visst, du gör väldigt mycket skada i PvP, fast det blir enformigt.

3. Rogue:
Den ultimata osynliga fegisen, denna klass har jag spelat själv.
Din stridstaktik går ut på att få in första slaget från stealth.
Med denna klass är det du som kontrollerar striden, till din fördel. Detta är ultimata melee damage-dealing klassen.

Gillar inte riktigt hur du riktar svar... "Ultimata fegisen" vad är det då? En rogue kan vara "stealth" speccad (subtlety) och mer icke stealth (combat), ultimata melee damage deling klassen kanske men warriors gör galen skada dom med.

En annan sak, är rogue lättast att spela som i pvp? Nej tror inte det. Det krävs väldigt mkt timing och precision.
Btw, warlocks gör inte näst mest skada i min guild iaf. Brukar ligga så här

Rogue
Rogue
Hunter
Rogue
Hunter
Warrior
Mage
Mage
Mage
Warlock
....

Kan dock bero på att warlocks håller på med andra saker också, banisha och hålla på
Beror på vad man menar också, visst kan en warlock nuka som fan men sen är det slut.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Gillar inte riktigt hur du riktar svar... "Ultimata fegisen" vad är det då? En rogue kan vara "stealth" speccad (subtlety) och mer icke stealth (combat), ultimata melee damage deling klassen kanske men warriors gör galen skada dom med.

En annan sak, är rogue lättast att spela som i pvp? Nej tror inte det. Det krävs väldigt mkt timing och precision.
Btw, warlocks gör inte näst mest skada i min guild iaf. Brukar ligga så här

Rogue
Rogue
Hunter
Rogue
Hunter
Warrior
Mage
Mage
Mage
Warlock
....

Kan dock bero på att warlocks håller på med andra saker också, banisha och hålla på
Beror på vad man menar också, visst kan en warlock nuka som fan men sen är det slut.

Jag tror inte att han menar så, mest att ni har alla verktyg för att kunna vara "fegisar" vanish, blind alla stuns osv.

Själv tycker jag att Druider är de ultimata fegisarna, roots -> travel form -> cat -> prowl (stealth)

Jag borde veta då jag spelar en själv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mr. Schnucky: Jag tycker i alla fall inte att min lvl 37 Shadow Priest är tråkig Den är bra mycket roligare att PvP:a med än rogue, warrior eller mage som jag spelat tidigare.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Nämen sepåfan, är wowtråden igång igen =]]]
Jag som nästan övergivit spelforumet helt.

3-4 dagar (+5) så är AQ öppnat på vår server... ska bli spännande. Har verkligen varit händelsefattigt senaste månaderna. Senaste dagarna har jag sysselsatt mig med en imba farmtaktik, hade drygt 700g för ~10 dagar sedan och sitter nu på i runda slängar 1600g (15h farmande - hemligt var det är men kan säga att det har med mages att göra x))

*host*säljer vatten?*host*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Jag tror inte att han menar så, mest att ni har alla verktyg för att kunna vara "fegisar" vanish, blind alla stuns osv.

Själv tycker jag att Druider är de ultimata fegisarna, roots -> travel form -> cat -> prowl (stealth)

Jag borde veta då jag spelar en själv.

Nja,paladins är lite värre. Dom har plate men ändå dom har shield som är immune mot allt skillnad med priests som har cloth och shield som man kan tar söndra på. Och det går faktiskt att slowna priests även dom har shield på sig,det går inte på paladins.

Och rogues har de mest tunnare armor gear av alla melee classes,därför de måste använda de "verktyg" för klara sig. och som sagt..L2P!!!!

Och igår har jag fått min nightslayer cover, 2 kvar innan fullständiga tier1
jag kan spamma med bilder i tråden som downup gjorde i förr tiden om ni vill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
*host*säljer vatten?*host*

Nja,paladins är lite värre. Dom har plate men ändå dom har shield som är immune mot allt skillnad med priests som har cloth och shield som man kan tar söndra på. Och det går faktiskt att slowna priests även dom har shield på sig,det går inte på paladins.

Och rogues har de mest tunnare armor gear av alla melee classes,därför de måste använda de "verktyg" för klara sig. och som sagt..L2P!!!!

Och igår har jag fått min nightslayer cover, 2 kvar innan fullständiga tier1
jag kan spamma med bilder i tråden som downup gjorde i förr tiden om ni vill

Jag trodde du var bannad från forumet, gjorde du ett nytt konto förbannad?

Permalänk
Medlem

nja..jag var full och postade ganske dumt inlägget,men jag skickade 1 mail till en moderator men fick inga svar.

om moderator vill prata med mig så han får PM mig.och..tillbaka till topic nu snälla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
säkert en fråga som ställts mer än en gång i denna stora tråd men den e ju lite individuell per person

well, har lite beslutsångest över vad för class jag skall köra.
har bestämt mig för 3 olika classer jag gillar, men vet inte vilken jag skall köra.

undead Shadow Preist
undead Rogue
undead warlock

så tänkte göra som så att ni får säga vilken av dessa ni gillade mest och varför
sen oxå, vilken levlar snabbas, gör mest skada, och bra i pvp/pve

tacksam för svar
/MB

rogues kan dela ut sinnessjuk skada under 1vs1 fights. Svagheten ligger väl i att de oftast dör snabbt när de hamnar i 1vs2/3 fights, utan att lyckas döda en motståndare. Dessutom är inte rogues så eftertraktade.

Shadow priest är roliga, dots som mind flay, SWP, devoured plague (undead) gör mycket skada tillsammans under kort tid.

Warlocks är väl den klass som är mest utmanade och som har, tillsammans med main healer, det svettigast under raids (vad jag har fått erfara). Skadan tror jag inte att vi behöver ta upp då locks är kända för att kunna maxa dps som ingen annan klass.

Tänk på att de flesta utgår från lvl 60 när de rekommenderar klasser...

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Och en fördel med locks är att det är ganska lätt att hitta bra guilds när man väll är vl60 (i alla fall på min server)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
Jag lägger in alla filer som ska. Sen tar jag och klipper bort orginalen och sparar dom i en mapp på skrivborder för säkerhets skull sen staratr jag det och kryssar i unload out of date grejen men det kommer upp massa saker men dte är ingen text i varken menyn eller nått.

Kan inte nån testa det och säga hur jag ska göra?

gör så här
packa upp filerna så alla mappar ligger under worldofwarcraft\interface\addons
efter det ska det bara vara att köra igång wow och upp me addons menyn och välja load out of date addons.

Sen ska det fungera

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Och en fördel med locks är att det är ganska lätt att hitta bra guilds när man väll är vl60 (i alla fall på min server)

Det är det nog på alla servers

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Ingen som har en guild på Bladefist som recruitar ? Horde givetvis

Har ZG/MC experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Och en fördel med locks är att det är ganska lätt att hitta bra guilds när man väll är vl60 (i alla fall på min server)

Å andra sidan brukar guilds inte vilja ha överdrivet många heller, säg en max 4-8st kanske. Så det blir ju konkerens med de locks som finns ^^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Ingen som har en guild på Bladefist som recruitar ? Horde givetvis

Har ZG/MC experience.

Vilken klass?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Vilken klass?

Shaman.

Permalänk
Avstängd

hur ska man lägga talents på en Feral druid?...starta en druid som jag ENBART ska pvpa med...visst någon instance för gear, men men..talents

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
hur ska man lägga talents på en Feral druid?...starta en druid som jag ENBART ska pvpa med...visst någon instance för gear, men men..talents

Har en 33 druid, tänkte sätta mina talents såhär:

Druid - patch 1.8 Talents
Minimum Required Level: 60
Required Talent Points: 51

Balance Talents - 14 points

# Nature's Grasp - rank 1/1
# Improved Nature's Grasp - rank 4/4
# Natural Weapons - rank 5/5
# Natural Shapeshifter - rank 3/3
# Omen of Clarity - rank 1/1

Feral Combat Talents - 32 points

# Ferocity - rank 5/5
# Feral Instinct - rank 5/5
# Thick Hide - rank 5/5
# Feline Swiftness - rank 2/2
# Feral Charge - rank 1/1
# Sharpened Claws - rank 3/3
# Predatory Strikes - rank 3/3
# Blood Frenzy - rank 2/2
# Heart of the Wild - rank 5/5
# Leader of the Pack - rank 1/1

Restoration Talents - 5 points

# Furor - rank 5/5

Permalänk

snart 60 med min mage nu (lvl 57,5 nu + rested) och ska specca om till frost/arc.. det tråkiga är bara att jag gör så grymt med skada just nu, även fast jag inte har någon speciell armor. 100% crittchans + pyroblast eller 100% + flamewave är inte helt fel.. nu till frågan, jag ska somsagt specca om till frost, är det någon som har en bra build på hur jag ska specca? vill fortfarande göra mycket skada

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

21/30

shatter+imp coc is the true face of pwn

Till er som pm:at och vill veta hur man farmar, sorry jag vill inte få det nerfat än (minns vad som hände med DM east? :/). Men jag ska nog lägga upp en film när jag är "färdig" ^^

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
snart 60 med min mage nu (lvl 57,5 nu + rested) och ska specca om till frost/arc.. det tråkiga är bara att jag gör så grymt med skada just nu, även fast jag inte har någon speciell armor. 100% crittchans + pyroblast eller 100% + flamewave är inte helt fel.. nu till frågan, jag ska somsagt specca om till frost, är det någon som har en bra build på hur jag ska specca? vill fortfarande göra mycket skada

Inte riktigt denna builden jag kör med (kör med artic reach och frost channeling, bättre i instancer imho för längre ränge och mindre mana) men med denna får du +50% critchans om dom är i frostnova, så nästan varje gång då :). Fast ska du grinda mest så kan CoC vara fin, men då förlorar du AP. Det är den som finns under. Fast sen är frostbite fin också, proccar den så får du +50 critchans igen. Samma sak om dom slår på dig om du har ice amor, så kan dom också bli 'frostbitade'. Jag hade nog tagit den där nere.

Arcane Talents - 31 point(s) Arcane Focus rank 5/5 Arcane Concentration rank 5/5 Improved Arcane Explosion rank 5/5 Evocation rank 1/1 Improved Mana Shield rank 2/2 Improved Counterspell rank 2/2 Arcane Meditation rank 2/5 Presence of Mind rank 1/1 Arcane Mind rank 4/4 Arcane Instability rank 3/3 Arcane Power rank 1/1 Frost Talents - 20 point(s) Improved Frostbolt rank 5/5 Ice Shards rank 5/5 Improved Frost Nova rank 2/2 Piercing Ice rank 3/3 Shatter rank 5/5

Arcane Talents - 21 point(s) # Arcane Focus - rank 5/5 # Arcane Concentration - rank 5/5 # Improved Arcane Explosion - rank 5/5 # Evocation - rank 1/1 # Improved Mana Shield - rank 2/2 # Improved Counterspell - rank 2/2 # Presence of Mind - rank 1/1 Frost Talents - 30 point(s) # Improved Frostbolt - rank 5/5 # Ice Shards - rank 5/5 # Improved Frost Nova - rank 2/2 # Piercing Ice - rank 3/3 # Cold Snap - rank 1/1 # Shatter - rank 5/5 # Ice Block - rank 1/1 # Improved Cone of Cold - rank 3/3 # Frostbite - rank 5/5

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad rested xp är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
21/30

shatter+imp coc is the true face of pwn

Till er som pm:at och vill veta hur man farmar, sorry jag vill inte få det nerfat än (minns vad som hände med DM east? :/). Men jag ska nog lägga upp en film när jag är "färdig" ^^

Chansen att det blir "nerfat" är väl betydligt större om du lägger upp en film på warcraftmovies eller dylikt än om du bara berättar här hur du gör =P

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som har en guild på bladefist som recruitar på horde sidan ?

Är shaman och har ZG/MC experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Kan någon förklara vad rested xp är?

Du får dubbelt så mycket exp för mobsen du dödar.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Inte riktigt denna builden jag kör med (kör med artic reach och frost channeling, bättre i instancer imho för längre ränge och mindre mana) men med denna får du +50% critchans om dom är i frostnova, så nästan varje gång då :). Fast ska du grinda mest så kan CoC vara fin, men då förlorar du AP. Det är den som finns under. Fast sen är frostbite fin också, proccar den så får du +50 critchans igen. Samma sak om dom slår på dig om du har ice amor, så kan dom också bli 'frostbitade'. Jag hade nog tagit den där nere.

Arcane Talents - 31 point(s) Arcane Focus rank 5/5 Arcane Concentration rank 5/5 Improved Arcane Explosion rank 5/5 Evocation rank 1/1 Improved Mana Shield rank 2/2 Improved Counterspell rank 2/2 Arcane Meditation rank 2/5 Presence of Mind rank 1/1 Arcane Mind rank 4/4 Arcane Instability rank 3/3 Arcane Power rank 1/1 Frost Talents - 20 point(s) Improved Frostbolt rank 5/5 Ice Shards rank 5/5 Improved Frost Nova rank 2/2 Piercing Ice rank 3/3 Shatter rank 5/5

Arcane Talents - 21 point(s) # Arcane Focus - rank 5/5 # Arcane Concentration - rank 5/5 # Improved Arcane Explosion - rank 5/5 # Evocation - rank 1/1 # Improved Mana Shield - rank 2/2 # Improved Counterspell - rank 2/2 # Presence of Mind - rank 1/1 Frost Talents - 30 point(s) # Improved Frostbolt - rank 5/5 # Ice Shards - rank 5/5 # Improved Frost Nova - rank 2/2 # Piercing Ice - rank 3/3 # Cold Snap - rank 1/1 # Shatter - rank 5/5 # Ice Block - rank 1/1 # Improved Cone of Cold - rank 3/3 # Frostbite - rank 5/5

ser bra ut. sparar detta och speccar så ty!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
ser bra ut. sparar detta och speccar så ty!

full imp frostbolt är rätt onödigt räcker med 4:a och lägg andra i permafrost :<

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Nämen sepåfan, är wowtråden igång igen =]]]
Jag som nästan övergivit spelforumet helt.

3-4 dagar (+5) så är AQ öppnat på vår server... ska bli spännande. Har verkligen varit händelsefattigt senaste månaderna. Senaste dagarna har jag sysselsatt mig med en imba farmtaktik, hade drygt 700g för ~10 dagar sedan och sitter nu på i runda slängar 1600g (15h farmande - hemligt var det är men kan säga att det har med mages att göra x))

AQ öppnades på Skullcrusher igår Fett kul att vara med om. Stod i Ogrimmar när det hände, flög till Tanaris (är bara lvl47) och slog på lite 60-eliter. Har lite bilder också.

Vill vara lvl60 så man kan göra lite skada (parry, parry, 13, parry, 250 overpower osv).

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/WOWSCRNSHOT_021606...

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/WOWSCRNSHOT_021606...

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/WOWSCRNSHOT_021606...

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
full imp frostbolt är rätt onödigt räcker med 4:a och lägg andra i permafrost :<

Håller inte med. Imp. frostbolt måste man maxa. 0.5 sekunders mindre casttime blir en massa dps i instances.

Rested xp:
När du är i en stad eller på ett inn får du rested xp. Ju längre tid du är där, desto mer restedbonus. Om du loggar ut i en stad eller på ett inn fortsätter bonusen att ansamlas, så se till att du är på ett inn eller i en stad när du loggar ur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Håller inte med. Imp. frostbolt måste man maxa. 0.5 sekunders mindre casttime blir en massa dps i instances.

massa mer dps haha kan lova dig att det inte är märkbart

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek