Permalänk
Medlem

32", 40" och 42"

Det är ju dem storlekarna man ska köpa... Men det finns ju miljoner av varje =S... Har en 32" nu och trivs med storleken, sitter rätt nära tvn så det är ju 32" jag ska ha... Någon som har någon 32" lcd som kan säga va ni köpte den och va den kostade... kan ju skilja 10k mellan vissa jhu =/....

Thx

Permalänk
Medlem

Samsung LE-32T51
Samsung LE-32R51
Samsung LE-32M61

3 vettiga modeller i olika prisklasser. LG har även de ett par fina LCD's:

LG 32LP1
LG RZ-32LZ55

Var inte dumsnål när du köper en tv, särskilt inte LCD, har sett många kunder som köpt billigast möjliga och sedan ångrat sig. Avdelningen med Philips tycker jag du ska blunda för, trots att LG och Philips samtillverkar paneler.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Hyundai Q320/321 har fått mkt fina omdömen på minhembio.com/forum

Sharp GA6E eller vad den heter verkar rätt vettig också.

Eller Sonys nyare med inbyggd digitaltuner

Detta torde alla vara alternativ som åtminstone kryper under 15tkr-strecket.

Vi har förresten två stycken LG RZ-32LZ55 på jobbet och dom presterar precis som tester och forummedlemmar säger helt okej förutom att svärtan är en aning dålig, då jämfört med värremodellen LP1 t.ex. Men svärtan är väl lite av baksidan med LCD som teknik.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Själv ska ja köpa en LG 32LP1, den har en grymt bra bild tycker jag.
Fast dom kommer snart med en nyare version LB serien, som de ser ut nu är LP1 och LB1 inte så olika samma upplösning, 2 tuners mm.

Sen finns ju en billigare variant LX serien, då är största modellen 32 tum.
Det är samma panel som LP serien fast dom har bantat den lite, bara 1 tuner, bantat ljudsystemm och lite andra saker som skiljer dom åt.
Dock har LX "Inteligent Eye" som ställer in bilden efter ljuset i rummet, hur bra den funkar vet ja inte men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Själv ska ja köpa en LG 32LP1, den har en grymt bra bild tycker jag.
Fast dom kommer snart med en nyare version LB serien, som de ser ut nu är LP1 och LB1 inte så olika samma upplösning, 2 tuners mm.

Sen finns ju en billigare variant LX serien, då är största modellen 32 tum.
Det är samma panel som LP serien fast dom har bantat den lite, bara 1 tuner, bantat ljudsystemm och lite andra saker som skiljer dom åt.
Dock har LX "Inteligent Eye" som ställer in bilden efter ljuset i rummet, hur bra den funkar vet ja inte men.

Säljaren från LG var hos oss idag och enligt honom är det bara designen och priset som ska skilja LP och LB, om jag nu fått modellen rätt, han pratar ganska mkt

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Titta på minhembio.com, där finns det mycket kompetens i forumet.
Själv köpte jag en Viewsonic 37":a, blev finfint.

Permalänk

Den billigaste 32:an med vettig bild är enligt mig Panasonics TX-32LX500.
Finns på hembiobutiken.com för runt 20k

http://www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=113030

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Har själv en Samsung LE-32R51 som jag är mycket nöjd med.
Betalade 14600:- för tv:n, Samsungs väggfäste, frakt.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Hyundai Q320/Q321, kopte en sådan snart en månad sedan och är väldigt nojd med den, en av de få skärmar som fixar 1:1 pixelmapping på dvi ordentligt, upplosningen på skärmen är 1366x768, kor med 1360x678 i windows och får några svarta linjer på vänster sida som man absolut inte lägger märke till.

Ska du använda lcd tv:n som datorskärm så vågar jag påstå att du inte kan hitta mycket bättre/mer prisvärd skärm en denna. Här är en lång tråd om den på minhemmabio forumet: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108506&st=...
Runt sidan 16 borjar det komma vettig info.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Kostar ju lika mycket som min Samsung LE-32R51. Jag kör då 1360*768 från datorn utan problem. Får då 3 pixelrader på varje sida, men dom märks inte för ett otränat öga. Läste att nån hade problem med ojämnheter i bakgrundsbelysningen på Hyundaien som du rekomenderade.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

LG LP och LX klarar också 1:1 pixelmapping;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Kan verkligen rekommendera Hyundai Q320/Q321, kopte en sådan snart en månad sedan och är väldigt nojd med den, en av de få skärmar som fixar 1:1 pixelmapping på dvi ordentligt, upplosningen på skärmen är 1366x768, kor med 1360x678 i windows och får några svarta linjer på vänster sida som man absolut inte lägger märke till.

Ska du använda lcd tv:n som datorskärm så vågar jag påstå att du inte kan hitta mycket bättre/mer prisvärd skärm en denna. Här är en lång tråd om den på minhemmabio forumet: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108506&st=...
Runt sidan 16 borjar det komma vettig info.

Kan också rekommendera denna tv, fick hem den för en vecka sedan! Har dock inte provat att koppla den till datorn ännu...

Tagg: Vilken dvi kabel använder du?

Visa signatur

System: HP Pavillion