Permalänk
Medlem

Mpeg4 converter

Jag har precis köpt en nokia 6280 och jag tänkte lägga in lite filmer på den. men som det är nu så kan jag bara lägga in filmer i 3gpp format vilket bli väldigt suddigt eftersom bilden sträcks ut över 320x240 pixlar. så nu undrar jag om någon har tips om en avi,divx,xvid,mov.mm.mm till mpeg4 converter.

Och är mp4 samma som mpeg4?
Det står att jag ska kunna öppna videofiler i mpeg4 format, men jag får ingen bild om jag lägger in mp4 filer, så jag är lite osäker på det.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Apa

Permalänk
Medlem

Det är väldigt viktigt att allt blir rätt när man konverterar.

Jag har en Nokia N70 och har konverterat till .rm men det räcker inte
bara att få rätt filslut, den ska ha rätt fps och kb/s.

Ladda ner Real Magic Converter 1.0 du får en 14 dagars free trial.

Sen ställer du in video codec till Real Video 8
kbit 128 (eller vad din klarar)
15 fps (eller vad din klarar)

och den upplösning som rekomenderas för din mobil.

Allt sådant åvan står på nokias site för din mobil.

Jag har inte hittat någon som konverter som fixar mpeg4 tyvärr men hittar du
så dela med dig då man kan få bättre kvalitè på det då den i min nalle klarar 512kbit/s
istället för real videos 128.

Dock har jag lagt över hela filmer, musik videos och serier och man kan inte klaga på kvalitèn igentligen. Det blir rätt bra. Men bättre kan det alltid bli.

Permalänk
Medlem

okej. tack för all information. den har varit hjälpsam...
Bildkvaliteten på min telefon är inte så dålig när jag kör 3gp, men pixlarna blir en liten aning för stora, så det är lite svårt att läsa subtitles på japanska animeserier som jag nu hade tänkt titta på när jag åker med kollektivtrafiken. Kan ju vara en fördel om man förstår vad som händer.

Jag ska självklart länka här på forumet om jag hittar en mpeg4 konverter.

Visa signatur

Apa

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ge mig på att titta på subbade program/filmer.

Skärmen är helt enkelt för liten för att det ska bli bra att läsa text.

Vissa saker bör du ser på datorn/TVn.

Permalänk
Medlem

jag har precis hittat en sjukt bra converter som dessutom är gratis. http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Och jag kan tillockmed se på subbade filmer på telefonen utan problem nu.. får bara anstränga ögonen en aning. Men fungerar gör det iallafall.

Visa signatur

Apa

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket, ska testas