DS lite...ska man skaffa?

Permalänk
Medlem

när ska Lite landa i sverige, till sommaren?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
när ska Lite landa i sverige, till sommaren?

Finns inget officiellt datum men jag gissar på juni-juli.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag kommer skaffa, men man blir fan sugen när man såg den där bilden.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
Ska int doom komma till DS?

De har portat hexen och heretic men underligt nog inte doom

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Ska köpa när jag får lite pengar till överst, frågan är bara om jag lyckas spara dom då jag och pengar gillar att skiljas åt ganska snabbt men änn så länge finns det knappt 5 intresanta spel så jag avvaktar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Blir nog DS Lite för mig, blir dock att "panta in" mitt gamla DS + nåt spel hos Game, så man får lite bättre pris

Visa signatur

s w e c l o c k e r - j a c k p a c k
SE W800 (R1NA005), iPod nano 4GB (svart)

Permalänk
Medlem

tänkt på de bra liren Metroid Mission Zero , och Metroid Fusion till Gameboy Advanced.. de funka rju fint lira på en DS med

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Synd att Lik-Sang har höjt priset (om jag inte har fel). Pg. för lite enheter i början (Varför nintendo, VARFÖR? Inte fan kan det vara så jävla svårt att bygga några nya fabriker...) så säljs enheterna dyrare (då de ändå kommer ta slut väääldigt fort).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
Ska int doom komma till DS?

Doom 1 och 2 finns till GBA iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
vilken färg tycker ni att man skall skaffa då?

Dagens I-landsproblem

OnT: blir rejält sugen på den när jag ser den, är det nån som har castlevania-spelet till DS som kan berätta lite om det? kul? trist?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

En svart vill jag ha om det finns

Edit: Fan de är blanka, hatar blankt, blir så många avtryck då.
http://www.youtube.com/watch?v=Xp7Be1qsblI

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

ge mig en NU!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Bra video NAD, tack

Det verkar ju som att skärmen är utmärkt bra till och med.
Det såg ju skamligt ut på den vanliga DS:en när de jämförde...
Kanske blir en sådan när den kommer ut då

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk

Skillnaden är lika stor som mellan GB Advance och GB Advance SP tycker jag det ser ut som. Bara ljusskillnanden är i sig skäl nog för att byta upp sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Finns inget officiellt datum men jag gissar på juni-juli.

Verkar som det kommer bli ännu senare i europa
http://www.revo-europe.com/news.php?nid=8844

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
En svart vill jag ha om det finns

Edit: Fan de är blanka, hatar blankt, blir så många avtryck då.
http://www.youtube.com/watch?v=Xp7Be1qsblI

Den videon sade allt varför man vill ha en Ds Lite. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv

aaaargh, ska jag köpa DS Lite eller GBA Micro??? jag anser att DS Lite är grymt men har INGA bra spel... ska man ÄNDÅ köpa den för att den e så jävla bra eller ska jag nöjja mig med GBA MICRO (tycker att GBA-spelen är super häftiga)

Permalänk

hrm, du kan spela gba på ds.

Dessutom är ds-lite så jävla häftig, och det finns bra spel. Jag rekommenderar speciellt advance wars dual strike, mario kart och yoshi touch and go. Fifa 2006 är roligt som fan, men tyvärr för enkelt.

Anyways, DS-lite skulle vara ett givet val om jag inte redan hade en 'vanlig'. Aja, får väl panta in den eller nåt

Permalänk
Medlem

Nice video! En väldigt stor VILL HA-Faktor på Nintendo DS Lite nu! Någon som importerat än? Jag ska nog göra det.

Permalänk
Medlem

Såg att det släpps i mars på play-asia. Så man ska nog hålla utkik där ett tag här framöver. Det är nära nu...

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Om man ska på resa och inte vill packa ner alla spelen, kan man få in dom på en flashkasett i ds lite? Även ds spelen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krabba
Om man ska på resa och inte vill packa ner alla spelen, kan man få in dom på en flashkasett i ds lite? Även ds spelen?

Yes.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Vet någon om det kommer att gå att flasha det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Vet någon om det kommer att gå att flasha det då?

Fungerar på samma vis som man kör med vanliga DS. Dock så kan man inte längre bläddra mellan de olika ljusstyrkorna, utan man kan bara växla mellan den man hade innan man flashade DS:en samt med ljuset avstängt. Kommer garanterat att fixas inom ett par veckor.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hur går man till väga för att flasha sitt ds?
finns USB kabel?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Finns ett antal olika tillgångasätt. Det vanligaste är att man lägger in FlashmeV6 på en flashkasett, bootar med Passme2, kortslutar SL1 och håller tummarna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Vad händer när man flashar ett ds då? Vad har det för verkan?

Permalänk
Medlem

Finns det ställen som flashar den åt en?
har hört att det inte ska gå på de nyaste versionerna dock?
för ska väl gå får bort den där varning bilden ibörjan och grejer.

och sedan till topic..

om NÅGON ser ställe köpa en osv. men bra pris... posta länk!!!

ska Ha!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krabba
Vad händer när man flashar ett ds då? Vad har det för verkan?

De mest framstående möjligheterna är att man kan köra kod direkt ifrån GBA porten och såldels använda emulatorer, mediaspelare, chattprogram etc. Man slipper även varningsskärmen som kommer upp i början och man kan även starta egna program via WiFi. Man får även ett viruskydd, vilket inte finns vanligtvis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Finns det ställen som flashar den åt en?
har hört att det inte ska gå på de nyaste versionerna dock?
för ska väl gå får bort den där varning bilden ibörjan och grejer.

och sedan till topic..

om NÅGON ser ställe köpa en osv. men bra pris... posta länk!!!

ska Ha!

Alla versioner fungerar att flasha. Finns ett par ställen såsom PSXcare, säljare på Tradera etc. Bästa är ju dock att göra det själv, då man kan göra så mycket mer med en flashkasett.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

Alla versioner fungerar att flasha. Finns ett par ställen såsom PSXcare, säljare på Tradera etc. Bästa är ju dock att göra det själv, då man kan göra så mycket mer med en flashkasett.

Nej man kan inte flasha de nya versionerna lr DS lite . Man måste andvända passkey 2 för de versionerna .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3