Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Ännu en Ipod Nano-kopia

Såg denna på webhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=56038

Väldigt lik Ipod Nano, men 500:- billigare än 1GB-modellen. Undrar om den håller samma, eller bättre, kvalité. Blev väldigt sugen på denna, då den verkar väldigt prisvärd. Kostar lika mycket som en Ipod Shuffle 1GB!

Edit: Har ännu inte hitta några recensioner/tester på den.

Permalänk
Medlem

hur kul är det att ha en Ipod Nano wannabe modell?

Permalänk

Fejk! Vafan, de har ju tagit Apples bild och meckat om ser det ut som.

Permalänk
Medlem

Haha! Och vem vill ha en MP3-spelare av märket KeMing

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Är nog säkert lika bra som Ipod om inte bättre, märket är inte allt vilket ni småbarn borde lära er.

Men är man fanboy av ett visst märke så är det väl klart man hyllar det skyarna oavsett hur mycket det än suger i jämförelse med andra märken.

Nåväl, nog om detta: Bilden ser aningen photoshoppad ut, men det kan ju bara vara min syn som beter sig lite märkligt idag.

Kan någon här beställa denna mp3-spelare och recensera den så jag vet om den är något att ha? Gör en beställning nu så kan ni recensera den nästa vecka med bilder, snabba er för jag är ute efter en och denna såg rätt intressant ut märket till trots.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Är nog säkert lika bra som Ipod om inte bättre, märket är inte allt vilket ni småbarn borde lära er.

Men är man fanboy av ett visst märke så är det väl klart man hyllar det skyarna oavsett hur mycket det än suger i jämförelse med andra märken.

Nåväl, nog om detta: Bilden ser aningen photoshoppad ut, men det kan ju bara vara min syn som beter sig lite märkligt idag.

Kan någon här beställa denna mp3-spelare och recensera den så jag vet om den är något att ha? Gör en beställning nu så kan ni recensera den nästa vecka med bilder, snabba er för jag är ute efter en och denna såg rätt intressant ut märket till trots.

Varför beställer du inte själv för? Rädd för att bli lurad?

Det är ju så lätt att se att det där är fejk! Exakt samma hand som i apples reklam, och exakt samma baksida av metall som i nanon. Ibland är det bra att vara fanboy; man vet vad man får!

Permalänk
Medlem

hmm tror inte seriösa affärer lägger ut fejk produkter, det är faktiskt många dagar kvar till första april.
hoppa fram 20 dagar då hade jag nog trott att det skulle vara fejk

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
hmm tror inte seriösa affärer lägger ut fejk produkter, det är faktiskt många dagar kvar till första april.
hoppa fram 20 dagar då hade jag nog trott att det skulle vara fejk

vem säger att det är fejk?

däremot kan det vara rena skräpet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Beställt en nu, återkommer med recension om några dagar.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
vem säger att det är fejk?

kollar du han som skrev över mitt förra inlägg så står det klart och tydligt fejk i en mening där...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Och ja, jag beställde den bara för att se hur den är

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg

Det var snällt Jag är lite nyfiken jag med.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kollar du han som skrev över mitt förra inlägg så står det klart och tydligt fejk i en mening där...

aj, sorry kollade alla inlägg förutom det. haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
aj, sorry kollade alla inlägg förutom det. haha

Aj då.

När jag tänker på det, blir det svårare att säga om det är fejk. Allt tyder på det, förotum att det som sagt handlar om en seriös sajt som man kan köpa den ifrån.

Aja, det verkar som att vi får svaret om det är en bra produkt (eller om den ens finns) om nån vecka eller så.

Permalänk

Men är ni bänga eller? =P ; )

Tror inte Webbhallen skulle lägga upp fejkartiklar. Sen så är det ju faktiskt så att typ alla mp3 spelare kommer ifrån samma fabriker i asien. Fanns nån tråd om det förut, det är typ några stycken fabriker som gör alla mp3-spelare som sedan får lite annorlunda utseende men oftast är samma innehåll i.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Varför är det samma upplägg på presentationsbilden av denna Nano-kopia som originalet? Svaret är ju ganska enkelt, just för att den är en Nano-Kopia. Duh...

Nåväl, varför jag börjar tvivla på att beställa även den här är därför att den saknar AAA batterier.

Permalänk
Medlem

Att dom uppenbarligen snott deras "hand" i reklamen kan väl ändå apple tokstämma dom för?
Fast apple har väl redan åtskilliga likadana fall redan...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Gött! Ser fram emot en recension.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Gött! Ser fram emot en recension.

Jag med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste MeKing istället för KeMing

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Varför är det samma upplägg på presentationsbilden av denna Nano-kopia som originalet? Svaret är ju ganska enkelt, just för att den är en Nano-Kopia. Duh...

Nåväl, varför jag börjar tvivla på att beställa även den här är därför att den saknar AAA batterier.

Skulle nog bli svårt att få plats för vanliga batterier i en sådan tunn MP3-spelare.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det finns ju denna också http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Från http://www.elektronikcenterskane.info.se där även alla deras produkter är kopior av större märken. Det verkar dock inte vara något fel på produkterna eller dylikt då de har fått hyffsade recensioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Att dom uppenbarligen snott deras "hand" i reklamen kan väl ändå apple tokstämma dom för?
Fast apple har väl redan åtskilliga likadana fall redan...

KeMing kan nog räkna med att Apples advokater kommer knacka på deras dörr.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footoz
KeMing kan nog räkna med att Apples advokater kommer knacka på deras dörr.

Varför?

KeMing är kinesiskt och finns antagligen inte i andra länder än kina, och är du säker på att Kinesiska upphovsrättslagar förbjuder sådant där?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför?

KeMing är kinesiskt och finns antagligen inte i andra länder än kina, och är du säker på att Kinesiska upphovsrättslagar förbjuder sådant där?

Det gör dom definitivt..inte Ni har inte sett mobilklonerna då? Det finns mobiler tillverkade i kina som ser EXAKT ut som K750 tex.
Same, same but different.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Finns en med 512 mb här också fast med annat namn: http://www.steelway.se/?ID=2&cat=5

Men ska man köra film vill man nog ha minst 1 GB.

Edit: De har en demofilm också men den visar bara en hand som håller i den och visar upp den från olika vinklar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför?

För mig känns det iaf konstigt att de helt och hållet kopierat en ipod nano med både namn och reklam utan att slippa undan?

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Finns en med 512 mb här också fast med annat namn: http://www.steelway.se/?ID=2&cat=5

Men ska man köra film vill man nog ha minst 1 GB.

Edit: De har en demofilm också men den visar bara en hand som håller i den och visar upp den från olika vinklar.

Satan vad najs den verkade. Kanske skall inhandlas.

Är det en 1,5" skärm på nanon också?