Wow - Rank 14 - ÄNTLIGEN!!!! [liten film]

Permalänk
Medlem

Imponerande, slog själv fast vid att nå 14 förr eller senare, men gav genast upp den tanken, jag har helt enkelt inte tålamod nog.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
men att förlora 5% i crit är ganska mycke, om man går ifrån 30% till 25% med svärd tex ?

Med svärd får du, i ditt exempel 25 % crit ja, men samtidigt får du 5% extra chans att få ett till slag. Om det slaget prickar utan crit, blir det lika mycket skada som en vanlig crit, alltså 2 vanliga slag. Men om det andra slaget skulle critta, vilket den har 25% chans att göra, blir det 50% mer skada.

Permalänk
Medlem
Citat:

men att förlora 5% i crit är ganska mycke, om man går ifrån 30% till 25% med svärd tex ?

Btw, det är 6% chans att få ett extra slag. Och det kan proca på allt, när du lägger hamstring, när du lägger rend, när du slår ett vanligt slag osv. Proc kan proca på en proc osv ;P Och då man kan få på typ 2000 med ett slag på en sån proc så är det att föredra framför 5% extra crit imo.

Crit är faktiskt rätt överskattat för MS warriors, man måste också ha mycket strength som ger attack power som gör högre crittar. Crit är ju bra men man ska inte överdriva och ha 0 AP och ändå inte slå något hårt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Ruskigt stark bedrift, härlig självkontroll, skulle fan inte palla, även om det hade varit coolt

Stort Grattis!

Varför är det en stor bedrift? På vilket sätt är det härlig självkontroll? Det är ju bara att pvpa massa med grupper dag in och dag ut. Man måste kunna offra hur mycket tid som helst och sen ha kapaciteten att spendera hela sin vakna tid under några månader på något som blir fruktansvärt tråkigt i längden (att farma honor då). Det är ingen utmaning i att farma honor med grupp mot randoms, det är inte kul, inte varierande osv. Och på en spansk server låter det inte så kul heller >_<

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Re: Wow - Rank 14 - ÄNTLIGEN!!!! [liten film]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Fy fan vad det har varit jobbigt, 14 veckor har det tagit att bli rank 14, men nu så här i efterhand har det klart varit värt det, sista veckorna var tuffa över 16timmar/dag wsg/ab. Men nu börjar det roliga

Så här såg min sista vecka ut:
http://web.comhem.se/~u03600174/highwarlord.jpg

http://rapidshare.de/files/14983705/Arminius.High-Warlord.avi...

(ca 30mb)

woohoo nu är jag så glad

Har du duellerat bulldozer änn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Btw, det är 6% chans att få ett extra slag. Och det kan proca på allt, när du lägger hamstring, när du lägger rend, när du slår ett vanligt slag osv. Proc kan proca på en proc osv ;P Och då man kan få på typ 2000 med ett slag på en sån proc så är det att föredra framför 5% extra crit imo.

Crit är faktiskt rätt överskattat för MS warriors, man måste också ha mycket strength som ger attack power som gör högre crittar. Crit är ju bra men man ska inte överdriva och ha 0 AP och ändå inte slå något hårt.

Varför är det en stor bedrift? På vilket sätt är det härlig självkontroll? Det är ju bara att pvpa massa med grupper dag in och dag ut. Man måste kunna offra hur mycket tid som helst och sen ha kapaciteten att spendera hela sin vakna tid under några månader på något som blir fruktansvärt tråkigt i längden (att farma honor då). Det är ingen utmaning i att farma honor med grupp mot randoms, det är inte kul, inte varierande osv. Och på en spansk server låter det inte så kul heller >_<

Precis allt det du sa, det är det jag menar, jag skulle fan gett upp för länge sedan

Det som är självkontrollen, eller vad man kallar det. Man sätter upp ett mål, och sedan når man det ^^ det är ballt som fan :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Grattis!
Skulle vara kul om jag fick ditt account nu

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

[B]Btw, det är 6% chans att få ett extra slag. Och det kan proca på allt, när du lägger hamstring, när du lägger rend, när du slår ett vanligt slag osv. Proc kan proca på en proc osv ;P Och då man kan få på typ 2000 med ett slag på en sån proc så är det att föredra framför 5% extra crit imo.
B]

Blizzard tog bort det i 1.9. Det är numera 5% chans och ska tydligen inte procca på saker som harmstring.

Permalänk
Avstängd

Fräsbanan - så vad skulle du säga är bäst yx-spec eller svärd-spec ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Varför går man ner i rank? :/

Kan man bara få upp sin rank genom att döda hords? Och var är det speciella du kan göra nu när du är rank 14?: )

gz!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Re: Re: Wow - Rank 14 - ÄNTLIGEN!!!! [liten film]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:|[Jazzil]|:-
Har du duellerat bulldozer änn?

bully är imba, han vågar jag inte ge mig på

weew: om du inte pvpar så går du ner i rank ja :/ man får en massa ny armor/vapen ju högre upp i rank man kommer, dessto högre dessto bättre gear

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Precis allt det du sa, det är det jag menar, jag skulle fan gett upp för länge sedan

Det som är självkontrollen, eller vad man kallar det. Man sätter upp ett mål, och sedan når man det ^^ det är ballt som fan :>

Hm... well säger du det så då kan man väl tycka så... Fast jag ser det inte som någon vidare duktigt prestation eller liknande för det, gäller ju bara att ORKA spela så mycket. Och för det krävs det väl något speciellt eller en speciell sorts människa, sen om det är bra, häftigt eller whatever håller jag inte riktigt med om ;>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fräsbanan
Blizzard tog bort det i 1.9. Det är numera 5% chans och ska tydligen inte procca på saker som harmstring.

Bah, vad trist :/ Då är det ju inte lika uber som förut... Så nu kan det "bara" procca på saker som MS, whirlwind etc?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Testpilot

Spelar inte Wow så jag undrar bara en liten sak:
Är rank nått helt annorlunda än level? vad är isåfall skillnaden?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Spelar inte Wow så jag undrar bara en liten sak:
Är rank nått helt annorlunda än level? vad är isåfall skillnaden?

LVL är din karaktärs utveckling, man dödar fiender för att få experience och på så vis levlar man. Rank får du genom att döda spelare, alltså spelarstyrda karaktärer, du får ett visst antal honorpoints när du dödar en spelare, och när du dödat tillräckligt med spelare så kan du gå upp en rank.

Permalänk
Citat:

Hm... well säger du det så då kan man väl tycka så... Fast jag ser det inte som någon vidare duktigt prestation eller liknande för det, gäller ju bara att ORKA spela så mycket. Och för det krävs det väl något speciellt eller en speciell sorts människa, sen om det är bra, häftigt eller whatever håller jag inte riktigt med om ;>

Hehe, asså är du inte rank 14 själv nu så har du gjort bort dig totalt.. bara så du vet
High warlord är inget man fixar över en helg som du får det att låta som, visst han har inte kommit på ett
botemedel mot cancer men ge killen lite creds för en bra "kämpa insats"

hmm, luktar det inte lite avundjuka här månne?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Och var är det speciella du kan göra nu när du är rank 14?: )

han kan väl äga rogues och andra warriors antagligen^^

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

Kostar dom mycket dom dära epic-set / pvp seten man kan köpa när man är rank 12-13-14?

till trådskaparen: Du skrev nåt "nu börjar det roliga." Vad blir nästa steg?

Permalänk
Medlem

Stort grattis, hoppas du kör med polearmen eller svärdet nu

Permalänk

Polearmen är sjukt manlig, men alla som kör vill ju klämma ut den sista lilla droppen damage de kan få och kör svärdet Klart trist.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. märkte igår att jag hade 8dk's hur påverkar det min rank? hade 7dk's när jag va rank (0) och är rank 4 nu när jag fick min åttonde dk. vill bara vet hur det påverkar min rank

och grattis till rank 14 btw
själv vill man bli champion

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

likkwiq: dina 7dk´s påverkar inte alls, tillskillnad ifrån honor så uppdateras dk direkt, om du dödar förmånga civila så sjunker du i rank direkt, hade en lirare på vår server som var warlord och dödade av någon anledning 350 civila och blev då genast rank 4-5 Det var så det började för mig med, var inställd på att bli champion och sedan sluta, men det gick inte att sluta

här är en länk till servern jag lirar på (honor sidan): https://www.wow-europe.com/pvp/index.html?r=Agamaggan&faction...

hehe var precis över 60.000

(anka heter den spelaren som gick ifrån warlord med till rank 4-5 med svin många dk´s bara söka på honor sidan)

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Hehe, asså är du inte rank 14 själv nu så har du gjort bort dig totalt.. bara så du vet
High warlord är inget man fixar över en helg som du får det att låta som, visst han har inte kommit på ett

Nej han har inte gjort bort sig... Det han försöker säga att grinda inte är "häftigt" osv och inte heller speciellt svårt, inte många som orkar ta sig tid (16h/dag är mkt tid att lägga på ett spel) för att grinda så mkt. Men visst kan man ge ett grattis ändå.

Grattis Ragnarök.

Permalänk
Medlem

Till trådskaparen: Vad är det för roligt som börjar nu?

OffT:
Jag tycker synd om den som spelar 16 timmar per dag. Jag gjorde det själv korta perioder när WoW kom ut (på helgerna) men varje måndag var jag rätt deppig över jag slösat bort hela helgen. Hade jag spelat så mycket i 14 veckor... ja då hade jag nog inte kunnat fungera som människa öht.

Just my 2c.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag undrar det här med Sword/Axe spec ? Alla som är rank 14 vill byta till sword istället för axe skulle någon kunna förklara varför ?

5/5 yxa - 5% crit
5/5 svärd - 5% till extra swing

Hur hänger det ihop ? Förstår inte riktigt, vad är det som gör sword spec bättre ?

5/5 axe = ger dig en critt på, hm säg 2k dmg
5/5 sword = kan ge dig en critt på 2k dmg, plus att du kan få ett extra sving som också kan critta (alltså 2+2k dmg).

Förstår du? Du har alltså chans att göra det dubbla, eller en MS + kanske en till attack (som kan critta)
O.s.v

Btw, Ashkandi, Greatsword of the Brotherhood är bättre än GM svärdet!

Bättre dps och +86 AP!

Ontopic:

Hur lång tid tar det att nå rank 11? Är det jobbigt?

Permalänk

anarkizt; mest att jag slipper spela mer pvp (hetts spela) och nu slår jag för jävla hårt, det är skit kul sedan att jag kan vara med på instanser igen det kommer oxå bli kul...spela pvp 16 timmar om dagen är allt utom kul, men det var det som krävdes och jag vägrade att ge upp.

*kul blir det nu*

asnan: fram till rank 10 är det inga problem att ta 1 rank i veckan, 10-11 går nog på en vecka med låg standing men inte helt säker, tog 2 veckor för mig emellan 10-11. (var på 99% efter första veckan)

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Avstängd

gz killen! fattar inte hur du orkar ^^

själv är jag 60 dwarf priest, och hade inte sagt nej till denna
http://www.thottbot.com/?i=38111

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis!

Låter som om det tar ungefär lika lång tid att grinda aliens i Anarchy Online för lvl 30 som det tar att grinda spelare i WoW för rank 14. Sjysst, då har jag något att se fram emot (NOT)

Har precis börjat småspela WoW bara för att PVPn är så underhållande.. får se hur långt jag går. 9-10-11-12 borde väl inte vara en omöjlighet!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt, hur många levels finns det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Är inte så insatt, hur många levels finns det?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med levels, men maxleveln på spelet är 60 atm. Och ranken är max vid 14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream

Nej jag har inte varit rank 14, spelat till rank 12 själv dock utan grupp osv Men sen insåg jag att jag inte hade tid att lira så mycket och framförallt lägga tid på något så sjukt tråkigt som att bara farma honor. Och nej jag är inte avundsjuk, visst det är fina grejer men jag tycker lite synd om den som lirar så mycket faktiskt. Men men, man får ju själv välja hur man ska lira.

Och om du Hellscream säger att jag måste varit rank 14 för att förstå vad det krävs, har du då varit rank 14 för att förstå att det bara är grinding? Nej trodde väl inte det. Jag har själv varit rank 12 som sagt och legat väldigt högt upp på standings av att lira solo, och det var sjukt tråkigt och krävande tidsmässigt, inte "skill"-mässigt alls. Finns ju riktiga nötter som springer runt med rank 14 gear och tror att dom automatiskt är bäst på servern och ärthjärnor som pratar om pvp säger alltid folk med högst rank först som att rank automatiskt är hur duktig man är ;p

EdlDiablo förstår iaf vad jag menar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nej han har inte gjort bort sig... Det han försöker säga att grinda inte är "häftigt" osv och inte heller speciellt svårt, inte många som orkar ta sig tid (16h/dag är mkt tid att lägga på ett spel) för att grinda så mkt. Men visst kan man ge ett grattis ändå.

Grattis Ragnarök.

Edit:
Och till er som tror att det är lite tid man behöver lägga ner och att det är lätt att hålla rank, att det fortfarande är kul osv säger jag bara att ni borde inte ens prova. För blizzards pvpsystem är rätt sjukt, på flesta servrar måste du pvpa sjukt mycket för att få en hög standing och alltså ha chans på att få högre ranker. Och då måste du lira skitmycket, men vad händer om du inte klarar det? Det är liksom inte så att du får något om du missar en rank med 2% och då är all tid du lagt ner helt onödig. Och för många blir det svårt att sluta jaga rank när man väl börjat, blir som ett beroende, och det var ju det trådskaparen sa också. Han tänkte ta rank 6 eller något men kunde inte sluta sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Jag förstår inte riktigt vad du menar med levels, men maxleveln på spelet är 60 atm. Och ranken är max vid 14.

Menade självklart rank, tack för svaren iaf.