Någon här som kör PPPoE på sin X360?

Permalänk
Medlem

Någon här som kör PPPoE på sin X360?

Isåfall kanske ni kan hjälpa mig med hur jag ska ställa in den
Sitter med Sprays stadsnät och försöker klura ut vad jag gör för fel, men allt jag fyller i är:

PPPoE settings:
user name: t142759@tiscali
Password: ********
Service name: <---vad menas?

Men borde då inte Xboxen vilja veta vilken sida den ska till för att logga in? (10.0.0.6)? vart ska man då skriva in det?

/Mats

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Min gateway fungerar med Tiscali/Spray utan service name i vilket fall. Bara namn/lösen, ingen pekare till inloggningsdomän.

Kan nog saknas ett .se i slutet på användarnamnet?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Min gateway fungerar med Tiscali/Spray utan service name i vilket fall. Bara namn/lösen, ingen pekare till inloggningsdomän.

Kan nog saknas ett .se i slutet på användarnamnet?

/Adrian

provade med det, men det vill sig iallafall inte har du själv x360?

edit: det lustiga är att jag kommer längre in i "live" testet på Xboxen utan att skriva in någonting alls, fast det fastnar på MTU.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"