Permalänk
Medlem

Jag har 116 bilder i min telefon just nu Men ibland när jag tar kort blir bilderna 800 x 500 iaf när jag fört över de till datorn. Helskumt.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är absolut mest irriterande med min 6280 är att det är så förbannat mycket damm under displayen, någon som hittat en lösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart112
Det jag tycker är absolut mest irriterande med min 6280 är att det är så förbannat mycket damm under displayen, någon som hittat en lösning?

Jag håller med fullständigt.
Det käns ju ganska risigt att ha en telefon fom efter en månad är helt igendammad i displayen.

Den enda lösningen är väl att plocka isär telefonen och göra rent, men det är ju inte så kul att behöva göra det en gång i veckan...

Här är en länk till en bild på hur displayen ser ut på min telefon.
http://web.comhem.se/~u70906137/PICT1213.JPG

Permalänk
Medlem

Jag har också insförskaffat mig en 6280 nu.
Trevlig telefon, hittills.

Vad det gäller mediaspelaren så kan jag själv ställa in vilket FF/Rew-intervall jag vill ha. 10, 20 och 30 sek finns fördefinierat, men så går det också själv att knappa in ett värde mellan 00:00 och 99:59 (minuter:sekunder). Så det problemet är löst numera. Jag har firmware 3.41 jag med.

När det gäller kameran så är min lite irriterande när man använder blixtlampan i mörker. Om jag tar på lite avstånd så blir det ett ljust sken i den delen av bilden som blixtlampan är närmast. Om ni tittar på bilden här nedanför så är blixten i underkant av bilden. Är min telefon lite skum, eller är det så med alla på lite avstånd?

Permalänk
Medlem

Men även om du ställer in FF/Rew- intervallen så går det ju ändå inte spola i dina videoklipp? Det är väl bara för streaming media å sånt.
eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag har 116 bilder i min telefon just nu Men ibland när jag tar kort blir bilderna 800 x 500 iaf när jag fört över de till datorn. Helskumt.

det kan inte vara så att du zoomat med digital zoomen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuruX
Jag har också insförskaffat mig en 6280 nu.
Trevlig telefon, hittills.

Vad det gäller mediaspelaren så kan jag själv ställa in vilket FF/Rew-intervall jag vill ha. 10, 20 och 30 sek finns fördefinierat, men så går det också själv att knappa in ett värde mellan 00:00 och 99:59 (minuter:sekunder). Så det problemet är löst numera. Jag har firmware 3.41 jag med.

http://img123.imageshack.us/img123/9710/bild0081id.th.jpg

Så vitt jag vet så fungerar FF/Rew intervallet endast i musikspelaren, även om menyalternativet finns under Mediaspelaren. Om det fungerar i din telefon får du gärna förklara hur du spolar i videoklipp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sugoi
Så vitt jag vet så fungerar FF/Rew intervallet endast i musikspelaren, även om menyalternativet finns under Mediaspelaren. Om det fungerar i din telefon får du gärna förklara hur du spolar i videoklipp.

Ah, helt rätt. Det hade jag missat. Jag såg bara inställningen och tänkte att det kanske var nån nyare version av mediaspelaren trots gammal FW. Stämmer bra, det går inte att spola i film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuruX
Ah, helt rätt. Det hade jag missat. Jag såg bara inställningen och tänkte att det kanske var nån nyare version av mediaspelaren trots gammal FW. Stämmer bra, det går inte att spola i film.

Med min telefon spelar det inte någon roll vilket intervall man ställer in utan det blir 5sek hopp vilket intervall man ställer in.

Permalänk
Medlem

riktigt lågt av nokia och inte ha en sån funktion som är så enkel. förstör hela iden med att tjakka stort minne och lägga in nån film om man bara ska få sitta och kolla om på den hela tiden då man råkat avsluta eller gjort nåt annat eller måste göra nåt annat.

Permalänk
Medlem

Har jämfört min tele med andra 6280 nu. Gällande fotona med blixt. På min läcker det uppenbarligen ljus under skalet på baksidan, mellan blixten och objektivet. Därför blir de som de blir. Om jag tar av skalet och fotar blir det bra. Så jag var inne på tre, de var tvungna att skicka iväg telefonen till Danmark för att det skulle bli åtgärdad. Hade uppenbarligen inget nytt skal jag kunde få i butken. Skickade inte iväg den nu, utan det känns väl kanske som att det vore bättre att göra det när det har kommit ny programvara. När jag köpte telefonen i måndags sa killen i butiken också att Nokia höll på och konstruerade om sliden. Det kan ju också vara trevligt att få en ny.

Permalänk
Medlem

Samma sak med min N6280 när jag tar med blixt, GuruX.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de har fixat 3player till Nokia 6280??

Permalänk
Medlem

Så vi som har köpt en Nokia 6280 nu kommer inte få nyare med ny slide osv? Tjejen får en ny idag också. Ska kolla på den om det är något som har ändrats.

Jag har dock inte problem med blixten. Men skalet bakpå e lite skramligt på vissa delar tycker jag.

Permalänk
Medlem

Letar efter 2 applikationer som jag inte lyckats hitta. Någon kanske har något tips.

1. ICQ-klient, gärna både MSN o ICQ i samma.
2. IRC-klient.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ingen som har ett datum en för när dom tänkte släppa nya FW?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $pike
Letar efter 2 applikationer som jag inte lyckats hitta. Någon kanske har något tips.

1. ICQ-klient, gärna både MSN o ICQ i samma.
2. IRC-klient.

Kanske inte är någon direkt hjälp för dig, men läste idag att TRE har tecknat avtal med Pyttemjuk om att erbjuda MSN och hotmail.

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200603/20/20060320125...

Permalänk
Medlem

Jag har nu också skaffat mig en 6280 jag också, men jag har upptäckt en lite irriterande grej... När jag tar ut minneskortet och lägger in något nytt på det och stoppar tillbaks det så måste jag starta om telefonen för att filen ska synas (i detta fallet några program)

Någon som vet hur man kan fixa detta, eller är det helt enkelt en bugg?

Citera mig helst, blir lättare att hitta tillbaks då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Citera mig helst, blir lättare att hitta tillbaks då.

Det är väl bara så? Ska väl vara så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Det är väl bara så? Ska väl vara så?

På min LG U880 behövde jag då inte göra det, bara att ta ut kortet, lägga in nytt, stoppa tillbaks det och voila... där var filerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex__a
det kan inte vara så att du zoomat med digital zoomen?

jasså blir bilderna mindre då? Har fan inte tänkt på det...

Permalänk
Medlem

Jag har en undran, nu ahr jag en z800i men då jag använder IM program så kopplas ju dom bort när jag stänger luckan, hur är det med 6280'n? Kan jag vara ansluten och stänga ned tangentbordet och fortfarande vara uppkopplad?

Mvh dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag har en undran, nu ahr jag en z800i men då jag använder IM program så kopplas ju dom bort när jag stänger luckan, hur är det med 6280'n? Kan jag vara ansluten och stänga ned tangentbordet och fortfarande vara uppkopplad?

Mvh dax

Visst, det är inga problem.

Permalänk
Medlem

När jag startar om telefonen så ändras min sms signal och min ringsignal...
Ska det verkligen vara sådär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
När jag startar om telefonen så ändras min sms signal och min ringsignal...
Ska det verkligen vara sådär?

Nä, det låter märkligt.

Är det någon mer än jag som har fått problem att komma åt Internet med telefoen?

När jag ska koppla upp mig med tex. Opera eller QuickIM så får jag felmeddelandet:
"KNIEXT_NewGlobalRef failed"

Det funkar dock bra med inbyggda webläsaren och mäilprogrammet.

Vad jag har förstått från andra forum på nätet har det att göra med den Internetgateway som används. Så frågan är om Tre har gjort någon ändring i någon gateway, för det har ju fungerat tidigare...

Permalänk
Medlem

Vart kan man på ett enkelt sett ta reda på när/om den nya firmwaren släpps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Vart kan man på ett enkelt sett ta reda på när/om den nya firmwaren släpps?

enligt 3 ska den komma i början av nästa månad.

Visa signatur

en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nas85
enligt 3 ska den komma i början av nästa månad.

Har precis suttit och läst igenom 14 (!!!) sidor med klagomål ifrån folk på Nokia UK´s forum, och problemet med att telefonen startar om sig själv och dylikt är inte bara med 3, folk som har köpt Vodafone Nokia 6280 har samma problem, och det är över hela världen, så det känns som att 3 (i mitt fall iaf) har gjort bort sig rejält och förstört en utmärkt mobil annars...

Och det där med ny firmware inom 1 månad är bullshit, folk anställda på 3 har sagt att det ska dröja 1-2 veckor sedan telefonen släpptes...

Hursom helst så tänker ju inte jag lämna in min telefon innan jag vet att det finns någon stabil uppdatering som löser alla problem.

Nu har jag iofs inga problem.. Men ändå

Permalänk
Medlem

finns det några fördelar som överväger för att skaffa denna telefon. finns det folk som e helt sålda på telenen?