Permalänk
Medlem

Pixelfel? Samsung 913N

Hejsan jag köpte just en samsung 913N men efter 1 dags användning märkte jag 2st svara prickar på skärmen. Pixelfel tänkte jag.

Men det konstiga är att pricken flyttar sig om jag flyttar mitt huvud och rent logiskt sett ska väl en pixel vara på samma ställe. Detta har jag testat genom att sätta muspekaren där pricken är mitt i. Men om jag flyttar huvudet så flyttas även pricken längst ut i kantekn på muspekaren. Det är inte något på skärmen det är jag helt säker på har gnuggat 1000ggr men inget händer.

Vad kan detta vara
Tacksam för svar

Mvh
TDJ

Visa signatur

/tedeji

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så har samsung noll tollerans på pixel fel så gå tillbaka med skärmen så får du nog en ny.

Permalänk
Medlem

Titta vad farbor Lomkolen trollade fram :

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6405351

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Det kanske bara är smuts på skärmen? Det kan ju omöjligt vara något med pixlarna eftersom de flyttar sig då du flyttar huvudet.

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anura
Vad jag har förstått så har samsung noll tollerans på pixel fel så gå tillbaka med skärmen så får du nog en ny.

Gäller bara pixlar som lyser mot svart bakrund...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsToR
Det kanske bara är smuts på skärmen? Det kan ju omöjligt vara något med pixlarna eftersom de flyttar sig då du flyttar huvudet.

Alltså det är det som är så skumt .. för om jag skulle tillexempel flytta dit denna cirkel > O < och har pricken mitt i cirkeln så rör jag huvet så åker den utanför. men det är inte smuts för jag har gnuggat där 1000ggr

Visa signatur

/tedeji

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdj
Alltså det är det som är så skumt .. för om jag skulle tillexempel flytta dit denna cirkel > O < och har pricken mitt i cirkeln så rör jag huvet så åker den utanför. men det är inte smuts för jag har gnuggat där 1000ggr

Kan det inte vara innanför? Har för mig att det fanns en tråd om att folk hade små kryp innanför glaset =\.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

skulle nog kunna vara ett litet kryp.. eller så har du helt enkelt pixelfel i ögat.. kanske inte så troligt kanske..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Kan det inte vara innanför? Har för mig att det fanns en tråd om att folk hade små kryp innanför glaset =\.

Låter högst troligt. Sådär har jag på min mobiltelefon. Smuts alltså, inte kryp ;).

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem

haha U have a bug in your system lol

men gå tillbaka med den och visa dom!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

hehe det jobbiga är att det är internetköp

Visa signatur

/tedeji

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdj
hehe det jobbiga är att det är internetköp

Ring dom och gör en RMA-anmälan, eller maila. Dom ersätter dina utgifter, om du köpte den av en affärd såklart...